• Skrollansmamma

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Spännande Aurora79! Intressant att höra om er resa! Vad konstigt livet ter sig ibland, har en kollega som upplevde samma sak som ni går igenom. Hennes man hade heller inga spermier i ejakulationen men det fann friska i testikeln, dom har nu en flicka tillsammans detta till trots mhj av ivf!

Lycka till med FET!!

• Skrollansmamma

Tänkte uppdatera lite. Var på VUL idag efter att ha sprutat i en vecka. Det såg bra ut. 10 äggblåsor varav iaf sex var över 10 mm. Doktorn sa att det följer skolboken så här längt och att ingen dosändring behöver göras. Nästa kontroll på tordag och då räknar vi med att få tid för ÄP.

Det känns så himla spännande och läskigt på samma gång. Är glad att det ser bra ut så här långt!

• Skrollansmamma
    Aurora1979 skrev 2011-01-24 18:27:40 följande:
    villsågärna: Härligt att det ser bra ut! =) Hur har du mått under behandlingen??

Ego: Jag har nu fått tid för mitt FET,  blir på onsdag 26/1. =)
    Jag har mått hyfsat, upplevde spraytiden som ganska jobbig. Det är väl olika för alla men jag fick rätt så rejäla biverkningar. Nu när jag sprutar mår jag klart bättre, nu är det med äggstockarna som spänner.

Hur går det för dig?
  • Skrollansmamma
    phillie12 skrev 2011-01-24 18:30:20 följande:
    Åh vad roligt att allt går så bra för er! Själv väntar jag fortfarande på mensen så att vi kan komma igång någon gång.. :(
    Jobbigt att vänta man blir så jäkla otålig!

Har mensen kommit ännu??
  • Skrollansmamma

Usch jag förstår att du känner dig frustrerad! Det är bra att du försöker tänka positivt, men jag veeeet att det är svårt emellanåt. Jag har inte väntat på mensen men jag kan verkligen relatera till din frustration.

Jag försöker också tänka, vi ska njuta av denna tiden nu utan barn. Men hur lätt är det när det enda man vill är att ha barn och dessutom alla kompisar får barn på löpande band...

Vi måste vara starka! Styrkekrama till dig!

• Skrollansmamma

Uppdaterar igen:

Var på VUL idag, blev lite sur för äggblåsorna var lite varierande storlek och det var tydligen inte optimalt. De tog ett blodprov och det visade i alla fall att vi kunde planera ÄP på måndag!

Är supernervös!!

Håll tummarna är ni snälla!

• Skrollansmamma

Hej och tack!
    Det var ca 11 st blåsor totalt. 4st var 17,5mm 4 st var mellan 16-17 mm och ca 3 st var runt 15-16 mm. Jag vet inte vad som är bra, vet bara att de ska vara hyfsat jämnstora. De skulle vara ca 20 vid plockning sa de.

Kram

• Skrollansmamma

Tack, jag det känns jättespännande och nervöst!!

Har sån sjuk smärta över äggstockarna, går som om jag vore hjulbent..

• Skrollansmamma

Äggplock idag har gått bra, 8 st ägg ut och ett ok spermaprov för ICSI. Jag tyckte det gjorde skitont och var obehagligt men det känns skönt nu att det är över!

Nu är det bara att hålla tummarna för att vi får något befruktat att få tillbaka på onsdag!

Shit vad nervöst detta är!!

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI