Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
Vickan I skrev 2010-10-24 20:08:27 följande:
Går på FC i Sthlm. Det är en av läkarna som arbetar på FC i Göteborg som varit med och tagit fram metoden vitrifiering som gör att blastocyster går att frysa och tina bättre. Men tror det finns fler kliniker som fryser blastisar nu.Jag joinar också denna tråd... jag o min man började försöka få barn för 3 år sedan drygt och har varit med om 1 ivf försök än, som misslyckades. Våra problem är huvudsakligen hos min man, men även jag som börjat få äta Levaxin för dåliga sköldkörtelvärden, som tydligen kan leda till dålig fertilitet. Men vi ska i slutet på november få FET och vi hoppas på det försöket!
Anlijoos: Jag började nytt jobb under ruvartiden, det kändes inte så bra att vara jättestressad över nytt jobb faktiskt, så se gärna till att du kanske inte börjar nytt jobb under en ruvarperiod för de första två veckorna var för mig iaf, ganska fyllda av nervositet och stress - vilket jag tror inte direkt har en positiv inverkan på resultatet. En del av mig undrar om det är därför det misslyckades...
Men du kanske är lite coolare än mig..