• Teecee

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Jag hoppar in här för vi har en manlig faktor som orsak till vår barnlöshet. Vi började vår resa 2006 och i år började vi med ICSI på RMC i Malmö. Vi är inne på vårt andra riktiga försök, ett försök avbröts innan ÄP så det räknas inte poängmässigt. På RMC i Malmö har man ett poängsystem bestående av 6 poäng. Det kostar 2 poäng att genomgå en hel behandling (med nedreglering och hormoner) och 1 poäng att göra FET. Vi fick inga eskimåer till frysen förra gången så det blev ett helt nytt försök denna gången.

Vi har idag varit på ÄP och biopsi. Nu är det som jobbigast tycker jag. Att behöva vänta och undra om det blir några befruktningar. Imorgon ska vi ringa och kolla.

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • Teecee

Busan10: Tack så mycket. Glad

Själva äggplocket och biopsin gick bra, men dagens samtal till labbet var mindre roligt. De kunde inte ge något svar överhuvudtaget. De sa bara att läkaren ska ringa upp oss. Jag har väntat sen 9.30 i morse på det samtalet. Många känslor har passerat mig under den här dagen. Jag känner på mig att det är kört. Gråter

• Teecee

anlijoos: Tyvärr hade jag rätt. Inga ägg blev befruktade. Det finns inget som tyder på att något är fel eller att vi behöver ändra på något. Vi hade oturen att falla inom ramen för att råka ut för detta. Det sker i 10 % av fallen. det är bara att invänta mensen och sen börja nedräkning till en ny start. 

• Teecee

Hej joohanna! Min sambo har inga spermier i sina "burkprover". På honom hittade de spermier i bitestiklarna. Håller tummarna för att de finner simmare på din sambo.

• Teecee

Hej!
    Jag hoppar in här för jag har läst i tråden länge och har nog lämnat någon kommentar nån gång. Skälet till att jag hoppar in nu är att jag tycker att det är intressant att se hur olika klinikerna gör. Vi går på RMC i Malmö och där är det TD 14 och jag har fått Crinone efter ÄP. Crinone tar man bara 1 gång om dagen, gärna på morgonen för man ska vara i rörelse efter man tagit den.

• Teecee

anlijoos: Jag håller tummarna för er.

Senaste ICSI vi gjorde fick vi det bästa resultatet av alla försöken enligt mig, se min presentation. 19 ägg, 6 befruktade, 2 till mig och 1 till frysen. De två vi fick tillbaka var bra, men inte i toppkvalitet. Det var ett skäl till att vi fick välja 1 eller 2 embryon tillbaka. Dessutom har vi varit i den här karusellen allt för länge, läkaren gav oss möjligheten att öka chansen till graviditet. Men det gick inte vägen den här gången heller. 

Tyvärr är det så att ett embryo kan se bra och toppen ut. Men de kan inte se hur sammansättningen inuti ser ut. Det är nog därför man blir så frågande till benämningen toppkvalitet och sen så blir det inget av det. Jag har tröstat mig med att när jag väl har fått tillbaka ett embryo så kan jag inte själv påverka resultatet. När det är tillbakafört är det helt upp till embryot om det ska stanna eller inte.

Nu laddar jag inför vårt första FET. En kortare och skonsammare resa än med alla sprutor. Jag kommer vara så nervös när vi ska ringa till labbet för att höra om vårt enda embryo har klarat upptiningen. 

Någon här med FET erfarenheter? Hur stora är chanserna att embryot klarar en upptining? 

• Teecee

Hej allihopa!

Igår började jag på vårt femte försök. Jag knaprar Progynon, för vi ska göra vårt första FET. Någon som vet hur snabbt efter VUL:et det blir insättning (om ägget klarar upptiningen)? Jag har VUL på dag 12.

Trevlig helg!

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI