Inlägg från: Snorpan77 |Visa alla inlägg
  • Snorpan77

Nån mer som försöker bli gravid men som behöver stressa av först?

Hej

Jag och min sambo har försökt sedan i maj, men än har inget hänt. Problemet för oss är att vi båda är väldigt stressade.  Vi jobbar mycket, han har ett eget företag och jobbar låånga dagar. Jag har 2 barn från ett tidigare förhållande, som bor hos oss varannan vecka. Dessutom håller vi på att bygga hus.
    Det blir lite "verkstad", jag har regelbunden mens/ÄL & vi försöker pricka runt de dagarna..men ibland finns inte ens orken till det.

Känns som att när det där huset är klart, då kan vi stressa av & då kommer jag kanske bli gravid. Hoppas i alla fall. =)

• Snorpan77

Vi har ritat det från grunden själva & allt i huset som ventilation, el vatten osv har sambon suttit o räknat ut själv hur det ska dras. Nu har vi snickare som bygger åt oss som tur är. Vi hade hoppas att det skulle vara klart till våren, men vi får väl se. Börjar inse att det tar sån tid...och det vi tänkt göra själva kanske vi överväger att leja bort oxå..

Jag tror kanske inte att det är jag som stressar mest i vårt förhållande, utan det är han. Och jag kan ju inte kräva att han ska "ställa upp" för att jag har ägglossning även om jag är noga på att påpeka när det är..Skrattande

Skulle så gärna vilja bli gravid och kan inte förstå varför det ska ta sån tid! Tror inte att det blivit något denna månaden heller tyvärr - så det är väl bara att kämpa på...

Skönt för dej att du börjar få lite ordning på vardagen, hoppas för er skull att det tar sej snart Glad

Svar på tråden Nån mer som försöker bli gravid men som behöver stressa av först?