Hej på er!
Jag har inte glömt er - bara haft en massa annat för mig...
Grattis Parzzon, vilka fina gossar!! Bra size på dem med! Urgulliga kläder också!
Visste inte om det där med sjukskrivningen Yasmin. Varför berättar de inte sånt? Jag har bara diskuterat det med alla och konstaterat att det är konstigt att man inte blir det. -det är ju en STOR operation. Undrar om man kan fixa i efterhand... Jag har ju dessutom varit dålig...
Idag mår jag lite bättre, tackolov och äntligen! Jag har varit så matt och trött och konstig. Först fick jag ju då havandeskapsförgiftning, sedan frossa över mjölktillrinningen och såriga bröstvårtor, har fortf högt blodtryck och i onsdags åkte jag in till gynakuten och fick två sorters penicillin för någon typ av infektion. Läkaren kunde inte riktigt hitta exakt vad eller var men sa att de är liberala med antibiotika till nyförlösta då man fort kan bli sämre och det vill man undvika, förstås. Skönt med ordentlig koll och att allt med livmoder/snitt osv såg bra ut, men skit att må så dåligt! "Barnsängsfeber" kallade han det. (Låter som en 1500-talsåkomma säger min man!)
Själv tror jag att mycket är en stressreaktion. Snittet var riktigt jobbigt mentalt. Jag ville verkligen inte och så tog inte bedövningen helt och jag fick panik och mådde dåligt under operationen, fick högt blodtryck och ojämn puls, lugnande medicin och så kände jag delvis när de fixade ihop mig igen. Riktigt riktigt otäckt och obehagligt. Tvingades dessutom ta blodförtunnande sprutor i 7 dagar och jag har allvarlig sprutskräck!! Har varit en jobbig första tid och jag var inte alls beredd på det. Min graviditet var ju trots allt rätt smidig och bra. Typiskt att kollapsa efteråt...
Som tur är fick jag ju världens finaste, friska flickor... :) Nu ligger de i min famn. Elsa äter lite fortfarande och Alva sover och snarkar!
Jag förstår att ni som inte fått än längtar och längtar, men vad fantastiskt att nästan alla bebisar stanant så här länge i magen! Det är ju vanligt med prematurtvillingar menar jag... :)
Jag är också väääldigt nyfiken på resterande små skruttar, det känns ju lite som att man känner dem efter all den här tiden tillsammans!
F ö tycker jag också att vi uppdaterar i listan nu! Kul! Datum, vecka, namn, vikt/längd?!
Kram och trevlig valborg!