Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!
Hej på er! Det börjar sannerligen bli en del krämpor här bland oss... Det närmar sig!! :) Mina ljumskar/höfter/fogar ger sig till känna igen, mer och mer och den där halsbrännan alltså - jag blir galen! Mycket hormoner också känner jag. Har gråtit flera gånger senaste dagarna... Bl a över hur det ska bli att ha 3 barn och hur det ska gå för min stora älskade son och så... Det känns så konstigt att ta fokus från honom, det är ju det enda jag vet! Dessutom har han ju ett fysiskt funktionshinder som gör att det är extra mkt kring honom - och alltid har varit! Men, men.. Vi hoppas att det här stärker och sporrar honom istället!
Har inte skrivit här på några dagar heller. Har väldigt svårt att smälta det här med snittet (yes, Jenpuh - det är jag som fått remissen skickad redan!). Jag har verkligen laddat och tänkt positivt om vaginal förlossning och allt har sett bra ut och så, pang, nehej! Inget blir som jag tänkte mig... Läkaren var väl inte direkt pedagogisk heller när han sa "att det ska till ett mirakel för att de ska vända sig". Å andra sidan är det bra att jag får gott om tid att vänja mig vid tanken och att han inte ger mig falska förhopnningar.
Jenpuh: Min BM sa v 38. Oklart dock om hon menar 38+ eller 37+. Jag tänkte 38+ men läste någnstans idag om 37+. Vet att de har gjort försök med v 39+, som med enlingar, men gått tillbaka då alltför många tvillingmammor kom igång med värkar innan. Hann inte riktigt prata med henne men ska fråga desto mer nästa v när jag ska dit.
Ni har skrivit så mkt så jag vet inte vad jag ska kommentera riktigt.. ;) Men, sammanfattningsvis: var rädda om er allihop och vila - särskilt ni m sammandragningar och sjukhusbesök och så!
Kram!