• Lisel79

Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!

OJ vilken omtumlande känsla!! Men helt otroligt, fantastiskt, underbart, förirrande...! Vi har precis fått reda på att vi väntar tvillingar i början på maj 2011. Känner mig väldigt splittrad i mina tankar! Är det någon som delar min upplevelse? Berätta! Hur upplevde ni det när ni fick besked om tvillingar? Tilläggas bör att jag har en underbar liten son hemma som kommer att vara 1 år och 9 månader när han blir storebror till tvillingar. Hur hanterar man detta?
    /Lisel

• Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!
  • annelian
    Lyckomia skrev 2010-11-20 10:59:17 följande:
    Än så länge får jag på mig min vinterjacka men det börjar tajta till sig som tusan. Får se hur jag löser det sen. Jag har fått låna en fleece av min syster som hon hade när hon var gravid. Den är från Polarn och pyret och har dragkedjor på sidorna som man kan dra upp för att vidga den ju större man blir. www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Prod... men den lär väl inte räcka mot kylan...
    Jag var faktiskt på stan en sväng idag och köpte mig just en sån fleecejacka. Tänkte att den funkar ju att ha under min nuvarande jacka (som jag tyckte börjar bli för kall) så länge som den jackan rymmer min mage. Sen får jag köpa mig någon annan (helst billig) och då funkar det ju om den inte är så värst fodrad, bara den är stor nog för mage Glad
  • Mamma till 3 M

fick imorse reda på att vi väntar tvillingar som är beräknade 1 juni så blir nog majtvillingar här också.. väldigt omtumlande känsla just nu.. och mycket glädje =) har en son som kommer vara 2½ när han blir storebror =)

• Love83

erikamaria grattis va roligt min minsta kommer vara i samma ålder som din pojke men det ska nog gå bra såg ni om det var tvåggs eller enäggs?

• Love83

hej blibvit tyst här. hoppas alla mår bra jag trodde allvarligt att jag skulle dö igår kväll reagerade kraftigt efter hkräftsoppan genom kräkningar och magssmärtor blev så rädd för jag kaskad kräktes och hann inte återhämta mig mmagen värkte och fick sammandragningar, jag kunde värken stå,gå eller ligga av smärtor så till slut kom ambulansen.

men när de kom var jag väldigt medtagen och hade inte kräkts på en halvtimma och jag tänkte att jag bara ville sova de ringde gynläkare som trodde att det var lugnt och om det blev värre igen skulle vi åka in, men jag somnade som en stock idag mår jag bra men det känns som jag fått rejält med stryk ont i hela kroppen.

• FrokenJo

Men fy vad otäckt Love83! Man blir ju så väldigt nervös för de små så fort det händer något...

Tycker också att det blivit lite tyst, men det är kanske några lugna veckor så här mellan att det är tidigt och tungt..?!

Jag mår rätt okej. Fysiskt bara lite småont i nedersta delen av magen, växtvärk kanske, inget obehagligt egentligen men... Magen börjar växa och det är kul! Dessutom sprattlar det ordentligt nästan dagligen nu! :) Längtar mig halvt galen till RUL nästa torsdag - jag är sååå himla nyfiken! Vi ska kolla kön den här gången, vill inte ha en "surprise"-bild på nåt uppvak den här gången. Stort trauma från när Nils kom med katatrofsnitt i v 27+6. Har f ö fått träffa en psykolog nu och ska träffa henne igen om knappt två veckor. Känns mycket bra faktiskt!

Grattis ni nytillkomna! Mitt börjar landa bra nu, tio veckor efter beskedet...
    Ta hand om er i vintervädret! (Jag är livrädd för att ramla och går som en gammal tant.. haha.)

• Love83

frökenjo skrattar jag är likadan går som en kärring man vill verkligen inte ramla med tvillingmagen

mysigt att det sprattlar så mina knör mer känner ju att det är något där önskade det kunde vara tydligare bara så att man får mer bekräftelse på att det är bra. Jag ska iaf på rutinultraljudet på måndag så håll tummarna för att det ser bra ut nu

• Love83

frökenjo glömde skriva att jag håller tummarna för ert rul och att ni tar er längre i graviditeten denna gången

• Lyckomia

Jag druttade på isen igår men hann ta emot mig med ena knät och händerna. Man hinner frysa till is den millisekunden det tar. Jag gick pensionärsgång innan, nu är det "pensionär närmare döden-gång". Livrädd för att trilla igen.

Jag längtar ihjäl mig till mitt UL som är 17 dec. Vill se bebisarna igen och förhoppningsvis se kön på dom också.

Min mage spänner och drar mest hela tiden. I skolan har jag massor av rörelselektioner och redan nu kan jag inte vara med på vissa saker. Känner att vårterminen är körd på den fronten...

• FrokenJo

Tack Love83! :)

Skönt att man inte är ensam om gångstilen... Hehe, än så länge måste folk undra. Det blir lättare när man har en jättemage så folk fattar!

Lyckomia: är du också lärare alltså?

• Lyckomia

FrokenJo: Jag pluggar till musiklärare

Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!