Inlägg från: Lyckomia |Visa alla inlägg
  • Lyckomia

Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!

Hej hej! Nykomling här... BF i mitten av maj men nu vet man ju inte längre...  

Fick efter en orolig natt på Huddinge gynakut i förrgår www.familjeliv.se/Forum-2-111/m55491986.html veta att vi väntar tvillingar. Den värsta chocken har lagt sig och nu kan jag faktiskt se det roliga och fantastiska i att vänta tvillingar. Det är verkligen något speciellt som inte många får uppleva.

Mådde pest och pina v 5-12. Åt Postafen för att lindra det värsta men var ändå ett vrak. Nu är jag i vecka 14 och mår bra förutom ganska mycket växtvärk om jag är igång för mycket. Går som en pensionär emellanåt. Haha!

Nu håller sambon och jag på att fundera en massa kring en planerad Thailandsresa där vårt bröllop ska äga rum när jag kommer vara i vecka 22-24. Är oroliga för att det inte kan bli av nu när det är två knoddar på väg.

Det är så himla mycket extra att tänka på nu. Ska träffa min BM på måndag för att planera. Ska bli skönt att träffa henne!

• Lyckomia

Jag har inte kännt något än. Fast jag är ju bara i 13+5 så det räknar jag inte med heller...

Nu har sambon och jag tagit det tråkiga beslutet att vi inte åker till Thailand. Skulle det visa sig några dagar innan att jag inte fixar att åka så gäller inte avbeställningsskyddet även om vi skulle fixa läkarintyg och då förlorar vi 40000 kr på en resa som inte blir av. Därför måste vi avboka inom två veckor för att få pengarna tillbaka. Ett jäkla skitavbeställningsskydd om jag får säga vad jag tycker...

• Lyckomia

Jag har inte riktigt vågat känna efter om jag känner livmodern. Tycker det är lite läbbigt

Var inne på Kappahl i lördags där dom hade en snurra med halva reapriset. Kuuunde inte låta bli utan köpte två bodys och ett par små mjukisar för 65 kr. Så vansinnigt söta!

Igår började sambon och jag kika på barnvagnar. Har kollat lite på internet och där såg Emmaljungavagnen väldigt smidig ut. Ha ha ha ha. Större koloss har jag aldrig skådat! Går inte ens in genom en vanlig dörr!

Idag ska jag till bm för att planera in kommande besök nu när vi fått veta att det är två. Spännande!

• Lyckomia

Varit hos BM idag och herrejisses vad mycket datum vi bokade in här framöver. Har hela almanackan full med BM-tider, läkartider och UL-tider. Men det är ju tur att dom kollar upp en själv och bebisarna ordentligt

• Lyckomia

Vagnen ser fin ut och har ett bra pris. Men bredden var 92 cm och det är helt omöjligt här. Går inte ens in genom vår ytterdörr. Vi har mätt varenda dörr här hemma för att se vad vi har att spela på. Hehe!

Jag är 14+2 idag. Ja, jag tror också att tiden kommer gå fort eftersom det är något nästan varje vecka från vecka 24. Nu sitter jag och väntar på mitt RUL så jag får se mina små bebbar igen och då i ett lugnare tillstånd. 17 december, så det är en månad kvar...

• Lyckomia

Tycker också att UJ verkar bra. Problemet är bara att den är så jä*la dyr. Onödigt dyr!

Håller med om att Emmaljungan är klumpig. Har aldrig sett ett liknade monster till vagn. Det var som en pansarvagn. Haha!

• Lyckomia

Oj... Här har man varit borta några dagar och vilken aktivitet det har varit Jag har varit en sväng till Finland fram och tillbaka och även om det är en väldigt kort flygtur så kändes det i kroppen på ett helt annat sätt än förut. Det kröp i benen något fruktansvärt hela tiden. Kanske beror på att man bara hinner upp och sen ska man gå ner för landning igen... Kändes bra att vi avbokat vår Thailandsresa. Herregud att sitta på ett plan så länge i det tillståndet jag skulle ha varit i då!

Än så länge får jag på mig min vinterjacka men det börjar tajta till sig som tusan. Får se hur jag löser det sen. Jag har fått låna en fleece av min syster som hon hade när hon var gravid. Den är från Polarn och pyret och har dragkedjor på sidorna som man kan dra upp för att vidga den ju större man blir. http://www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/?productidentifier=60009507&colorid=2504945&sectionid=clothes&subsectionid=Motherclothing men den lär väl inte räcka mot kylan...

• Lyckomia

Jag druttade på isen igår men hann ta emot mig med ena knät och händerna. Man hinner frysa till is den millisekunden det tar. Jag gick pensionärsgång innan, nu är det "pensionär närmare döden-gång". Livrädd för att trilla igen.

Jag längtar ihjäl mig till mitt UL som är 17 dec. Vill se bebisarna igen och förhoppningsvis se kön på dom också.

Min mage spänner och drar mest hela tiden. I skolan har jag massor av rörelselektioner och redan nu kan jag inte vara med på vissa saker. Känner att vårterminen är körd på den fronten...

• Lyckomia

FrokenJo: Jag pluggar till musiklärare

• Lyckomia

FrokenJo: Jag blir flöjtlärare så det är för alla åldrar. Från pytte till pensionär kan man säga Fast det är ju riktat för den kommunala musik- och kulturskolan.

• Lyckomia

FrokenJo: Åh vad spännande med RUL! Jag vill också!!! Fast jag får vänta till 17 december.

Inatt drömde jag att vi fick åttlingar. Tack gode gud att det bara är två. Haha!

Har även börjat knåpa ihop nån slags inköpslista för allt som behöver skaffas när man ska få två småttingar. Tusen småsaker är det...

• Lyckomia

Reaktionen jag fick av sambon när jag berättade om åttlingdrömmen var "Ja, det räcker med två stycken... *en stunds eftertänksamhet* Men FATTA vad mycket pappadagar jag skulle ha fått."
    Pjta, så kan man ju också se det

FrokenJo: Gud så spännande med ultraljud! Grattis till småtjejerna!

• Lyckomia

Nu bara måste jag fråga er andra hur mycket ni har gått upp i vikt. Jag håller på att noja ihjäl mig nu över att jag går upp för lite. Är i 16+5 och har bara gått upp 2,5 kg. Det känns som att jag borde ha gått upp mycket mer eftersom jag har två skruttar i magen. Får dom tillräckligt med näring om jag inte går upp i vikt?

• Lyckomia

Ja, nu är jag inte orolig längre. Har kollat runt ang vikt och det var ingen fara. Det var mamma som nojade så mycket att jag blev nojig själv.

Vill gå på mitt RUL nuuuu!!! Men jag måste vänta till nästa fredag. Tänk om tiden kunde gå lite fortare

• Lyckomia

Var ett tag sen jag skrev något här men jag har varit inne och kikat på er andra lite. FrokenJo: Superfin mage!

Idag har vi varit på RUL och sett våra små bebbar. Får nog tala förstånd med sonen när han kommer ut eftersom han gjorde karatesparkar i syrrans ansikte

• Lyckomia

mugglesfan: klistra in bilden i paint och gör den mindre och spara som jpeg-fil där. Då blir det garanterat mindre

• Lyckomia

mugglesfan: Jodå det går. Lägg in bilden i paint. Sen klickar du på Bild - Ändra bild/snedställ. Där kan du fylla i hur många procent bilden ska vara i. Börja med 50% och se hur det blir.

• Lyckomia

Toppen Mugglesfan! Superfin mage!

• Lyckomia

Jenpuh: Såg att du bodde i Sthlm. Kul! Ska ni på Svenska tvillingklubbens föräldrakurs på onsdag?

Är otroligt dålig på att skriva här men jag läser allt ni skriver. Ni är många som har barn sen tidigare, då vet ni kanske vad som väntar X2. Själv kommer man kastas in det "helt" oförberedd. Fast å andra sidan vet man inget annat...

Vad vet ni om slemproppen? Har hela förmiddagen torkat klumpar av "snor" när jag varit på toaletten. Googlat massor och sett att folk skriver att den kan återbildas. Det hoppas jag verkligen. Är det läge att ringa BM eller vårdguiden och kolla? Går in i vecka 22 imorrn.

• Lyckomia

Vi tänkte också låta dom sova i samma säng i början. Sen såg vi att några hade löst sängfrågan med att ta bort en långsida på varje spjälsäng och sätta ihop dom och på så sätt låta dom fortsätta sova i samma säng ett tag till om det går bra.

Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!