Inlägg från: MuffinCake |Visa alla inlägg
  • MuffinCake
    Love83 skrev 2010-11-04 07:07:23 följande:
    frökenjo jag beställde tid på emmakliniken i göteborg detta är utöver mitt rutin ul. På vårat sjukhus är de jätte strikta på att inte tala om kön de har haft insidenter där någon aborterat pga könet. Så de talar helst inte om men däremot så kanske man får veta endå just för att man ska kunna förbereda sig , sen är det kul att se hur det ser ut med tvillingr i 3d
    Så var det på mitt sjukhus också - men det gäller bara för RUL.

Efter det, på TUL så är det ju för sent för abort och då finns de ingen anledning för dem att inte tala om kön
    Sen är det ju iofs inga garantier för att de kan se - jag fick reda på 1:ans kön (pojke) i v.28, men flickan lyckades "gömma" sig på både det och restrerande UL.
    Hon fick bli en liten överraskning vid förlossningen i stället

Bara så att du inte lägger ut pengar i "onödan" så att säga
  • MuffinCake
    Love83 skrev 2010-11-16 13:35:14 följande:
    hmm ja det är inte lätt har faktiskt inte ens kolla mina dörrar haha bra att du sa det hade ju blivt jobbigt annars om man tagit hem vagnen.
    Jag hade en Tako Vagn till att börja med.

Kan säga nu - i jämförelse med min nuvarande vagn - att den var fruktansvärt tung, klumpig och svårstyrd (vår modell hade inte svängbara hjul, vet inte om vagnen på bilden har det?).

Upplevde det också som att det var ganska dålig kvalitet och många detaljer på vagnen gick sönder ganska omgående.

Jag rekommenderar den inte!
  • MuffinCake

Jag har en Babytravel tvillingvagn.

Tror det är babyproffsens eget märke och att de är ganska överkomliga i pris (jag köpte min begagnad av en kompis).

Är supernöjd med den vagnen!

• MuffinCake
    YasminH skrev 2011-02-04 11:23:21 följande:
    Kul med tvillinggrupp! :) Har försökt få till en genom min BM men det finns tydligen inte tillräckligt många som väntar tvillingar i Västerås just nu.
    Jag bor i Sala, och här var vi inte många som väntade tvillingar samtidigt - så vi blev skickade till V-ås i stället.

Det var 2 par från V-ås, vi från Sala och ett par som jag inte kommer ihåg vart de bodde (utanför V-ås).

Kanske du kan få åka till någon annan stad och gå, om du verkligen vill och orkar dvs?
Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!