Piggelin80 skrev 2010-10-27 19:00:59 följande:
Hej!
Grattis till alla tvillingmagar! Skulle gärna vilja följas åt med er! Är i 9+1. Har gjort två IVF och efter att ha kämpat i två och ett halvt år är vi äntligen gravida! Jag har varit på flera VUL pga att jag blivit överstimulerad av behandligen.
Jag är fotfarande ganska chokade, då jag fick veta att jag väntade tvillingar först igår. För en och en halv vecka sen mådde jag så ILLA, hade ömma bröst och kände mig allmänt gravid =) Åt postafen och var jättehängig. Men så i måndags förra veckan (8+0) vaknade jag och illmåendet var borta... brösten oömma.... och jag kände mig pigg! Var livrädd i flera dagar. Pricken över i var att jag fick SÅ ont i magen i flera dagar (torsdag till igår) och fick igår en färgad flytning... så jag bokade en akut VUL-tid.
Tidigare VUL har visat ETT levande foster med pickande hjärta som sett bra ut, och en avstannad tvilling... som de var noga med att informera att det kunde jag komma att få missfall på! Så jag tröstade mig med det och tänkte kanske det är missfall på tvillingen och dörför jag mår så här. Hur som helst kom in till akuten och de tyckte inte det lät lovande. Hoppade upp i gynstolen för 100000000.e gången och grät! Säker på att det var slut på graviditeten. Helt plötsligt står tre läkare där med stora ögon och kollar medans den ena utrbrister... "Men det är ju TVÅ!".
Så med andra ord! Tvillingen hade kommit igång och var nu lika stor som den andra =)))) O där låg jag... CHOCKAD! Från att tro missfall till att vänta TVÅ som ser ut att må bra (9+0)! Själv såg jag inte mkt mellan tårarna, men min man sa att det var två små som rörde på sig med pickande hjärtan! Vi är fortfarande jättechokade. Min man drömde till och med inatt om att allt var två. Allt han såg och allt han gjorde var två...haha!
Grattis åhh va roligt och ni som har kämpat så , i verkar ju vara en del tvillinggravida nu så det ska bli jätte roligt att följa varandra. Håller tummar för er alla kram