• Anonym

Hur ser första mensen efter missfall ut?

mina första mens så ut som den skulle efter båda missfallen, men efter båda missfallen så väntade vi in både första och andra  mensen innan vi hade en tanke på att ens försöka igen, jag kände att jag ville att min kropp skulle hämta sig innan den vart gravid på nytt och dels för att jag kände att jag inte kommit över misfallen, inte för att jag vet om det spelar nån roll men för för mig var det viktigt att se att mens och ägglossning funkade som den skulle innan vi försökte bli gravida igen

• Anonym

nja, så skummt är det kanske inte.

Jag hade markerat mensperioderna i kalendern trots att jag vart gravid, för det finns dom som får blödninger vid menstidpunktent trots graviditet, så det kändes som en bra ide ifall jag skulle blöda lite, och det kom i "rätt" tidpunkt så behövde jag inte oroa ihjäl mig på en gång, sen fick jag missfall och blödde, sen fick jag vanlig mens efter ca 2 veckor och det var dan efter jag hade förmarkerat mensen i kalendern

Så blödningen du fick två dagar efter du slutat blöda av missfallet kasnke var din "rätta" mens som kom när den skulle???

eller så var det bara din kropp som inte var färdig med återhämtningen??

Eller så var det kanske rester kvar efter missfallet som kom på efterkälke??

Men jag tvivlar på att du behöver oroa dig och jag hoppas att det blir en liten bäbis för er snart

Svar på tråden Hur ser första mensen efter missfall ut?