• MissSummer

Löpband - slöseri med pengar eller inte?

Jag brukar powerwalka ca 4 ggr i veckan, men nu börjar det bli lite kyligt och jag funderar på att införskaffa ett ihopvikbart promenadband. Folk jag pratat med har sagt att det är helt onödigt och att det bara kommer att stå.

Men jag går ut och går oavsett om det regnar så varför skulle jag inte gå på promenadbandet?

Jag älskar att powerwalka eftersom jag mår så bra av det och gör det så ofta jag kan.

Så min fråga till er som har köpt promenadband, hur har det funkat för er?

• Svar på tråden Löpband - slöseri med pengar eller inte?
  • Blablabla

Klart du ska köpa ett löpband. Jag har en Crosstrainer. Är upp till dig om du använder det eller inte. Gissar på att många du rådfrågat kanske är lite..lata;)

• Capt Janeway

Ärligt talat ...

De flesta motionsmaskiner som folk köper, används några få ggr och blir sedan stående.

Känn efter själv. Tror du att du kommer använda det så kör hårt.

• ego

Vad jag har hört så är väl just promenadband och löpband man kan köpa till hemmet inte så vidare bra om man inte betalar en jäkla massa tusenlappar för dem. Tydligen är billiga varianter väldigt knakiga, ostabila och högljudda...men om någon har en sort hemma som är jättebra vill jag jag gärna veta vilken!

Smärta är oundvikligt...lidande är frivilligt
  • bakeacake

Om det är ett atract promenadband du ska köpa ska du ju också veta att du BARA kan gå på det, råkar du ta ett litet för hårt steg går det av...

Införskaffa istället ett kort på ett gym, det kommer kosta mindre i längden....

www.hertiginnans.wordpress.com - Projekt Beach 2011
  • Fröken85

Mitt tips är att ta på en jacka och en mössa! Det kostar inget extra (om du äger det redan såklart) och dessutom får du frisk luft!

• MissSummer
    bakeacake skrev 2010-10-19 15:13:28 följande:
    Nått som absolut kostar mindre pengar är ett bra bra skor, alltså ett par löpar/walkinskor MED vintersula!
    Tack för tipset, men det brukar vara väldigt problematiskt att powerwalka när det är slask eller is ute, känns mest som jag halkar omkring. Hjälper skorna såpass bra att man kan gå helt stabilt på dessa underlag?
  • bakeacake
    MissSummer skrev 2010-10-20 11:05:58 följande:
    Tack för tipset, men det brukar vara väldigt problematiskt att powerwalka när det är slask eller is ute, känns mest som jag halkar omkring. Hjälper skorna såpass bra att man kan gå helt stabilt på dessa underlag?
    Mina är det spikdobbar under, jag springer i mina på vintern på isiga och slaskiga gångbanor iböand rena isgator.. så ja de funkar. man kan alltid kompletera med ett par stavar...
    www.hertiginnans.wordpress.com - Projekt Beach 2011
  • Xara

Vårt löpband är oxå vår bästa hälsoinvestering! Den kostade 4000:- på Haléns och är tyst, stadig och stabil, inga problem där. Dessutom tar jag mig inte ut på kvällarna (ensam med småknattar), men sedan vi skaffade bandet har jag gått/joggat 30-60 min varje kväll framför TV:n, tro't eller ej! Istället för att bara sitta där i soffan...!

• ratwoman
    Xara skrev 2010-10-20 19:11:15 följande:
    Vårt löpband är oxå vår bästa hälsoinvestering! Den kostade 4000:- på Haléns och är tyst, stadig och stabil, inga problem där. Dessutom tar jag mig inte ut på kvällarna (ensam med småknattar), men sedan vi skaffade bandet har jag gått/joggat 30-60 min varje kväll framför TV:n, tro't eller ej! Istället för att bara sitta där i soffan...!
    vad hette den som ni köpte?
  • Johanna 76

Jag kan berätta att jag köpte min på intersport och har haft den i ca 4år den är stabil och stark, gick på 5000kr. tror att man satsa på en bra maskin så att man inte blir less....

• Kinya

Men om du går ut och går oavsett väder så behöver du väl inte ett löpband. Det är väl bara att gå ut. Det låter onödigt att lägga pengarna på det när du faktiskt går ut och går. Lägg pengarna på ett par ordentliga promenadskor som är bra för fötterna att ha på dig när du powerwalkar utomhus istället. Eller en snygg höst/vinterjacka du kan ha på dig när du är ute och går.  

• bakeacake
    Kinya skrev 2010-10-22 08:26:12 följande:
    Men om du går ut och går oavsett väder så behöver du väl inte ett löpband. Det är väl bara att gå ut. Det låter onödigt att lägga pengarna på det när du faktiskt går ut och går. Lägg pengarna på ett par ordentliga promenadskor som är bra för fötterna att ha på dig när du powerwalkar utomhus istället. Eller en snygg höst/vinterjacka du kan ha på dig när du är ute och går.  
    Håller med. Jag snörade på mig vinterlöpardojorna tidigare i morse och sprang 5km.. underbart i snöovädret.. :)
    www.sofiabrandon.blogg.se - Hertiginnan av Bålsta, Den ocensurerade sanningen...
  • Mamma060812

KÖP !!

Jag har precis köpt ett Energetic Power Run 9,0 på Intersport

Med 2 små barn & en make som jämt är ute & reser så blir det inte mycket tid över för promenader för min del !

Jag kommer att använda mitt, det kan jag lova, det är därför jag köpt det, inte lägger jag så mycket pengar på nåt som kommer stå att damma i ett hörn inte !

Sen är det aldrig jämförbart med uteträning !! Men vad gör man ?? 

• baraförattjagvetinte
    Xara skrev 2010-10-22 18:09:04 följande:
    ratwoman: LB2100 Skipsport
    Det här är ett väldigt gammalt forum ser jag, men hur som helst! Läste att du har LB2100 Skipsport, och jag har samma hemma. Har tappat bort instruktionsboken, men vet du om den mäter i km eller "miles" (som används i usa)?

Vore tacksam för svar!
Svar på tråden Löpband - slöseri med pengar eller inte?