Inlägg från: Prospero |Visa alla inlägg
  • Prospero

Åka tåg med bebis/barnvagn.

Hej!

Vi har åkt tåg med barnvagn många ggr. Dessvärre är X2000 ingen höjdare - det är trångt och det finns inga särskilda barnvagnsplatser. Egentligen vill de att man ska vika ihop vagnen och ställa i bagagehyllan men det är inte så lätt. Men ett tips: Boka vagn 6 på X2000 - där är det lite bättre med plats. Enda kruxet är att det ofta kan vara flera barnvagnar där men det brukar gå att fixa. Familjevagn finns aldrig på X2000. (Där borde man försöka påverka SJ!)

På intercity är jag inte lika hemma. Förr fanns det familjevagnar man kunde boka, med lekhörna (inte jättemycket plats för vagn där heller), men de håller på att renoveras nu tror jag och kommer igen nästa år.

Lättast är nästan de enklare tågen typ pendeltåg, där brukar det finnas en kupé i änden med gott om plats.

Så lite knöligt kan det vara, men det är ju ändå helt ok när man väl är ombord och kan ägna sig åt barnet!
    Lycka till!

• Prospero
    cocos87 skrev 2010-10-17 12:03:35 följande:
    När jag åkt med barnvagn så är det just x2000 som vart bäst eftersom dom har en vagn för rullstolar och om man bokar plats där så får man ha vagnen uppe. Kostar lite extra men då kan ingen komma och kräva att man ska fälla ihop vagnen.
    Det var det jag menade med vagn 6.
Svar på tråden Åka tåg med bebis/barnvagn.