• YummyMami

Vår son gick ut i porten inatt när vi låg och sov.

jag installerade säkerhetskedja mycket högt upp när mina var i rymmaråldern.

Mest bara om kanske cancer igen.. nertystad.bloggplatsen.se/
  • YummyMami
    Tom Araya skrev 2012-03-19 21:11:20 följande:
    Följande är vad som bör eftersträvas. Alla, även barn och gäster ska snabbt kunna ta sig ut vid brand, utan hjälp eftersom ni andra kan vara utslagna, även när de är panikslagna, stressade och strömmen gått. Problem med barn som springer ut om nätterna får lösas på andra sätt än att låsa in dem. Konsekvenserna av att inte kunna ta sig ut vid brand är betydligt allvarligare än en ensam 3-åring springandes i trapphuset om natten. Kåpan är inte svår att få upp. Är den brännhet kan du bara slita åt dig något, ett klädesplagg exempelvis som skydd av handen mot värmen. Men antagligen är värmeutvecklingen i farstun ditt största problem om skyddskåpan på dörren hunnit bli skållhet.

Under en viss tid av barnens utveckling så fårman välja mellan pest och kolera. Har man ett rymningsbenägen barn som sakn vett
  • YummyMami
    Följande är vad som bör eftersträvas. Alla, även barn och gäster ska snabbt kunna ta sig ut vid brand, utan hjälp eftersom ni andra kan vara utslagna, även när de är panikslagna, stressade och strömmen gått. Problem med barn som springer ut om nätterna får lösas på andra sätt än att låsa in dem. Konsekvenserna av att inte kunna ta sig ut vid brand är betydligt allvarligar[quote=64075335][quote-nick]Tom Araya skrev 2012-03-19 21:11:20 följande:[/quote-nick]
    Tokstolla skrev 2012-03-19 20:54:55 följande:
    Det började med att vi vid upprepade tillfällen märkte att vårt underlås inte var låst på morgonen. (trots att jag ä Förfördömdar sjukt nojig över att det ska vara låst på kvällen) men hyresvärden vägrar byta lås. (Detta trots att när vi flyttade in fick 4 övernycklar och endast 3 till underlåset). Våra nycklar är lättillgängliga för oss men svåråtkomliga för sonen och vi kan klättra ut genom fönstret vid 3 väderstreck.  Det är så jag tänker... Kåpan är väl minst lika farlig ur säkerhetssynpunkt? Eller har du tänkt på något jag inte sett?  
    Följande är vad som bör eftersträvas. Alla, även barn och gäster ska snabbt kunna ta sig ut vid brand, utan hjälp eftersom ni andra kan vara utslagna, även när de är panikslagna, stressade och strömmen gått. Problem med barn som springer ut om nätterna får lösas på andra sätt än att låsa in dem. Konsekvenserna av att inte kunna ta sig ut vid brand är betydligt allvarligare än en ensam 3-åring springandes i trapphuset om natten. Kåpan är inte svår att få upp. Är den brännhet kan du bara slita åt dig något, ett klädesplagg exempelvis som skydd av handen mot värmen. Men antagligen är värmeutvecklingen i farstun ditt största problem om skyddskåpan på dörren hunnit bli skållhet.

Under en viss tid av barnens utveckling så fårman välja mellan pest och kolera. Har man ett rymningsbenägen barn som sakn vett e än en ensam 3-åring springandes i trapphuset om natten. Kåpan är inte svår att få upp. Är den brännhet kan du bara slita åt dig något, ett klädesplagg exempelvis som skydd av handen mot värmen. Men antagligen är värmeutvecklingen i farstun ditt största problem om skyddskåpan på dörren hunnit bli skållhet.[/quote]

Nu blev det konstigt men.. Under en viss tid av barnens utveckling så fårman välja mellan pest och kolera. Har man ett rymningsbenägen barn som saknar trafikvett och kan tänka sig att gå ut i pyjamas när det är minusgrader. Då låser man in ungen och sig själv, eftersom risken för att ungen kan antingen frysa ihjäl eller bli överkörd är betydligt större än att det börjar brinna.
  • YummyMami
    Hasselnöt skrev 2012-03-20 07:04:44 följande:
    Jo det har man ju uppenbarligen om man sover så tungt.

Vissa är för lättväckta och vaknar av allt, hur utvilad är man sen? Att sova genom väckarklockor och sånt är ju galet, men lika galet är det att vaknar av att någon smyger i lägenheten.
  • YummyMami
    Hasselnöt skrev 2012-03-20 11:06:33 följande:
    Det är alltså helt i sin ordning enligt dig att man inte har någon som helst koll på sitt barn under nattetid?

Ja, så länge denne inte gråter. Att vakna för varje suck och smackande är en aningen överspänt.
  • YummyMami
    PruttPottan skrev 2012-03-23 12:02:20 följande:
    Min också verkar det som tidvis men av andra orsaker. För en vecka sen hittade jag sonen med hans nya glasögon för 6 papp.. Äntligen erkände han iaf problemet med att han inte vakar.

Men eftersom alla lösningar i form av lås osv är bannlysta här inne så undrar jag ändå hur man gör bäst..
    Sov inte! 
    Om jag postar 3ggr i rad samma sak så är det bara Apphicka!!.. dyslexiamaniac.bloggplatsen.se/
Svar på tråden Vår son gick ut i porten inatt när vi låg och sov.