• Mumsa73

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Mammiztill2 skrev 2010-11-20 10:48:54 följande:
    När man gör ivf så kan man inte ändra bf datum hur många dagar som helst. Väntar på att min läkare ska ringa mig. Hoppas de inte tar hela dagen
    Kom att tänka på en sak, du har inte kvar mått av dottern så att du kan jämföra med henne istället för standardmått? Och är det någon skillnad i längd igår jämfört med förra gången du var på VUL?
  • Mumsa73
    Mammiztill2 skrev 2010-11-20 11:08:46 följande:
    Denna är mindre än dottern denna gången. När jag väntade henne var jag i v8+4 då var hon 16mm. Jag var igår 9+3 och denna var liknande lång.
    Jag hoppas det går bra ändå. Tänker på dig!!
  • Mumsa73

Jag läser också allt även om jag inte skrivit på ett tag. Skönt att det varkar gå bra för er andra.

Illamåendet och tröttheten och blivit bättre på förmiddagarna har jag märkt de senaste dagarna. Lergigan Comp har alltså börjat hjälpa riktigt bra på förmiddagarna, på eftermiddagarna och kvällarna är det tyvärr oförändrat. Jag börjar se ljuset i denna trötthets- och illamåendetunnel.

Jag hoppas att mitt välmående halva dagarna beror på att moderkakan börjar ta över försörjningen. Ska på UL imorgon och börjar bli nervös - lever en, två eller ingen alls?

• Mumsa73
    Mammiztill2 skrev 2010-11-24 13:32:47 följande:
    Storlängtanefterliten.. grattis till 12 fulla!!

MUMSA Lycka till imorgon, vilken tid ska du iväg?
    Kl. 10 så du hinner före mig. Håller tummarna för dig med. :)
  • Mumsa73
    StorLängtanEfterLiten skrev 2010-11-24 13:13:16 följande:
    Mumsa73: Skönt att det börjar lätta lite med trötthet och illamående. Lycka till på UL imorgon!
    Tack! :)
  • Mumsa73
    StorLängtanEfterLiten skrev 2010-11-24 13:27:39 följande:
    Smulans: Tack! Känns braaaaa!
    Härligt!!
  • Mumsa73
    Mammiztill2 skrev 2010-11-24 13:33:47 följande:
    Jo!
     jag var på vårdcentralen  idag på FM,dottern som skulle dit, hon blir uppkallad an en som jobbar är och vi följer med i korridoren, då hon säger
    -Får man lov att gratulera? För du är väl gravid?!
    rent spontant tar jag och klappar till jacka på magen
    då säger hon,
    -eller är de bara jackan?!
    Nej, jag är tidigt gravid..

Jag höll på att tappa hakan!
    Framför ögonen på dottern,
    En sjukvårds personal som jag inte känner..

Fattar inte att man kan med att fråga..
    Eller så måste det uppenbarligen synas?!
    om de märks under en vinter jacka, nog för att jackan börjar bli mindre och mindre över magen.
    Vi har ändå försökt bli gravid sen Maj -05, för alla människor är inte de en självklarhet att kunna bli gravid...

Jaja idag kom första frågan ifrån en Utomstående person!
    Fy, så dåligt! Är anti mot sådana här människor. Skulle aldrig göra så själv.
  • Mumsa73

Jag måste också kolla upp det här med försäkringskassan och hur de räknar. Med förra barnet var jag fast anställd och nu kör jag eget.

• Mumsa73

Det gick bra för mig också! :) Tvilling 1 var 40 mm och tvilling 2 38 mm. Blev framflyttad två dagar så tillväxten är jättefin och allt ser mycket  bra ut. Hon kunde inte upptäcka några konstigheter. De rörde på sig och hade sig och hjärtljuden låg på 176 resp. 171 slag/min. Jag var på Emma Ultraljudsklinik och det var stor skillnad mot MAS t.ex.. Lyxigt kändes det.

Efteråt shoppade jag trosor, leggings och strumpbyxor på H&M mamma-avd.. Jag är rejält svullen över magen redan.

Bjuder på en bild av tvilling 2 som visar upp sin söta fossing. :)
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011