• Linnea H

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Hej alla, idag är det 10+0 för oss. Vi har varit på inskrivning och träffat en jättetrevlig BM . I morgon ska jag ringa och boka tid för KUB.
    Längtar så till de första 12 veckorna är "avklarade", vill verkligen inte att det här ska gå åt skogen.

Toyota10, vi gjorde ett UL och då var embryot väldigt litet, vi fick göra två till för att kolla så det växte och det gjorde det.

• Linnea H

I morse var jag och lämnade blodprov för KUB, blev så himla sen till jobbet. Chefen var inte helt glad. Jag måste berätta snart på jobbet, det blir nog nästa vecka då jag är 11+3 eller 4. Tänkte först vänta t 12+ 4 så vi hinner få KUB-svaret men eftersom vi ska ha julfest med fysiska aktiviteter helgen när jag är 11+5 är det lika bra jag berättar innan tänkte jag.

Ska bara vänta till jag har fått svar från Försäkringskassan vad som gäller om jag blir uppsagd, har nämligen bara provanställning och den kan ju avslutas... (hoppas inte, jag trivs himla bra här).

Jag passade också på att fråga FK om vad som gäller när man går hem, jag har tänkt gå hem runt 1/5 och då är det ca 1,5 månader till min BF 19/6. Känner att jag vill ha lite lugn och ro innan och har sparat pengar till det.

Hur har ni andra tänkt? (om ni har hunnit tänka något)

• Linnea H

Grattis till 13 + 0!

Jag har provanställning till mitten på april och de behöver mig och gillar mig så jag har räknat med att få fast efter det utan problem. Men nu är det ju så med provanställning att de kan välja att inte förlänga den utan att ange någon anledning. Dvs i det här fallet så skulle det säkert bero på grav men det behöver de inte säga något om, och jag kan ju inte bevisa det.
    Jag kan ju inte vänta till april med att berätta något men det som är "bra" är att det är en månads uppsägningstid och sen får jag väl stämpla om det blir så. Bara nyfiken på hur det blir med föräldrapennningen.

• Linnea H

Fick just svar från FK. Min föräldrapenning kommer räknas på min nuvarande lön även om jag blir uppsagd. Känns skönt så man slipper oroa sig för det.
    Jag kommer inte heller tappa min SGI om jag går hem lite tidigare, även om jag inte tar ut några dagar då.

• Linnea H

Jag tror att det vanligtvis är de sista sex månaderna men om man är arbetslös och anmäld hos arbetsförmedlingen från första dagen får man hoppa över den tiden. Vet inte om man måste ha a-kassa. Så för mig skulle de i så fall hoppa över de ca 5 mån som jag stämplar och innan dess har jag jobbat i flera år.

Lycka till alla i morgon!

• Linnea H

Toyota hoppas de räknar så. Jag tycker det  är lite svårt att förstå alla regler så jag mailade dem för att jag ville ha skriftligt, fick svar efter någon dag.

• Linnea H

Jag är lite trött på att oroa mig, 11+1 idag och har haft lite blödning igen. Inte så mycket men jag undrar ju hela tiden om det ska bli mer. Suck. Vill bara att det ska gå några veckor framåt nu men man oroar sig väl då också.

Frida skönt att det såg bra ut. Skumma flytningar har jag hela tiden men dina kanske var mer/annorlunda/värre. Jag har också lite funderingar om ultraljud, vi har gjort tre hittills och det blir ett till (KUB) på måndag. Pratade lite med St Göran om det men de anser att är det medicinskt betingat är det bättre att göra UL än att låta bli. Dessutom har de varit snabba med de UL som har gjorts, bara kollat att hjärtat slår och mätning, så jag försöker intala mig att tre korta inte är så farligt.

• Linnea H

Vår inskrivning tog nog en timme ungefär, vi hade en del frågor men inte jättemycket.

• Linnea H

Berättade för min chef och sen övriga på jobbet, hade tänkt vänta till i morgon eller fredag men det var lika bra.
    Det gick bra, blev gratulerad men också en del farhågor om hur vi ska lösa det. Men det kan jag förstå, sitter ensam med mitt område och chefen kan inte allt heller. Måste övertyga om att det kommer funka, att jag ska göra bra överlämning och finnas tillhands för att svara på frågor. (Jag har bara provanställning och vill jättegärna vara kvar).

• Linnea H

Hej alla,
    Jag har inte skrivit på ett tag, just pga KUB-test. Vi fick ca 1:35 på DS - inte så bra, men ännu sämre på de felen som är farligare, 1:14 på trisomi 18. Nackspalten var dock jättefin så det var blodprovet och min ålder (38) som ställde till det. Kan säga att det kom som en rejäl chock och vi gjorde moderkaksprov i förra veckan. Vi har varit sjukt nervösa men igår fick vi besked att det faktiskt är bra. Så nu är jag lite glad igen. Det har dock varit lite för mycket problem för att jag ska kunna slappna av och njuta helt och hållet. Dessutom är den lille fortfarande lite för liten... jobbigt iom att man har exakt datum. Men lite gladare är jag ju i alla fall.

• Linnea H

Jag äter inte Lergigan men är supertrött hela tiden. Somnar tidigt på kvällen, och tokförsov mig i morse, men det var ok, ganska lugnt på jobbet i mellandagarna. Allt tar också längre tid att göra, jag är både trött i kroppen (jobbigt att gå uppför trappor) och "sovatrött".

Smulans, såvitt jag vet gjorde vi inte ICSI (går på StG och det borde de väl ha berättat om det var).  Men jag har hört samma som du, att blodprovet kan visa så fel vid IVF. Jag tycker det låter bra att UL var så bra (det var det ju för oss också). Jag ska hålla tummarna extra mycket för er. Skönt att ni fick bra värden på trisomi 13 och 18 som ju är mycket svårare/allvarligare.

• Linnea H

Gott Nytt År!
    Här är allt bra, har haft magkatarr några dagar men äntligen på bättringsvägen. Ser fram mot en lugn och trevlig nyårsafton

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011