• LindaBell

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Jag har varit och sett lilla hjärtat slå idag!! Så underbart!! Lägger till ett hjärta som symbol i listan!!
    Vul lista Hjärta

Mumsa73: 1/11 (vecka 7+0) HjärtaHjärta
    LindaBell: 2/11 (vecka 6+6) Hjärta Nytt VUL 9/11
    Mammiz81: 2/11  (vecka 7+0)
    Frida1010: 2/11 (vecka 6+5)
    MillaPo: 3/11 , kl 11.30. (v. 7+6)  
    Linnea H: 5/11 (v 7+4)
    Skruttfia82: 11/11 kl 10.20 (vecka 7+4)
    Akkie77: 11/11 (v 8+2)
    Toyota10: 12/11 (vecka 8)
    Tessi007: 17/11 (vecka 8 + 0)
    Cleo36: vecka 44(vecka 5)
    Smulans: 25/11 (vecka 8+3)

• LindaBell

Mammiz; tack och grattis själv till det lilla livet! Vi ligger exakt lika!! V 6+6 som läkaren fick det till idag stämmer exakt med "mina" tidigare uträkningar, BF 21/6-11!!!! Jag har turen att få se det lilla hjärtat om 1 vecka igen, det är först då jag har det VUL som IVF-kliniken beställt, nu har jag hittills gått på en massa extrakontroller pga överstimuleringen.
    Tänker ringa BM efter nästa vecka.

• LindaBell

Längtans, kan du inte ringa och få komma tidigare med tanke på din oro och din tidigare mf-historia? Det är ju så psykologiskt jobbigt detta, kanske de är snälla och kan stilla din oro! Kram

Mammiz, jag har kollat med FL:s uträknare, satte ÄLdatumet som ÄPdatumet för det har jag hört att man ska räkna = ÄL Jag hade mitt ÄP den 29/9. Hur har du gjort och vilket datum har du fått?

• LindaBell

Nä usch vilka tråkiga besked i tråden, det var inte roligt att höraRynkar på näsan Stor KRAM till er båda MillaPo och Inanna68

• LindaBell

Mumsa; hi-hi, trillingar det hade varit nåt det, nä jag vet inte vad alla hjärtan plötsligt kom från, de blev ju dubbelt på oss andra, men nu verkar ju listan vara i sin ordningSkrattande

Fortfarande inga gravidkänningar, så jag nojjar, precis som jag gjorde min förra grav, hade inga symtom då heller, ska det gå lika smidigt denna gång? Fast jag önskar jag kände mer så det blev tydligare. Aldrig är man nöjd

• LindaBell

Varit på VUL idag igen, hjärtat slog så fint även denna gång!! Kanske man verkligen börjar våga tro att jag faktiskt är gravid nu, känner mig ju väldigt ogravid, samma som sist. Enl FL;s uträkning efter ÄP-datum skulle jag vara i v 7+6 idag, men dr idag fick det till 7+3 och det är detta som kommer följa med i journalen. Hmm, inte roligt, nu får jag ju inte gå in i ny vecka förräns på lördagRynkar på näsan
    Har ringt mvc idag, skippar hälsosamtalet, kan ju det där, ska på inskrivning den 25/11, och UL 6/12, därefter någon gång mellan den 6-24/12 beställa tid för NUPP så då blir det ju ett UL igen, alltid skönt att se det lilla pyret och få bekräftat att allt är bra! Sen får man väl vänta till slutet av januari innan det är dags för rutin-UL i ca v 18 så det känns ändå som man har lite "täta" kontroller framöver.

• LindaBell

Mammiz; jo nu gör det tydligen ett UL omkring v 12 på mvc för att tidsbestämma grav. UL sen i v 18 då tittar de mer på organen sa de. Jag blev iaf glatt överraskad för jag trodde bara det var ett UL omkring v 18 så det blev ju bonus!

• LindaBell

Fick också en blödning inatt:( så det har varit jobbiga timmar, blöder ej mer och varit på gyn idag igen och även idag slog hjärtat!!! Vet ej riktigt varför jag blödde, irriterad slemhinna kanske? Ny koll om 1 vecka igen. Ska stanna hemma från jobbet några dagar nu och ta det lugnt.

• LindaBell

Härligt Linnea att allt så bra ut!! Grattis!!

Frida; hur har det gått för dej idag??

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011