• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Jag ska på vul nästa Torsdag. Längtar tills dess. Just nu känns de jobbigt men vågar inte i nu läget be om ett tidigare vul. Läkaren ringde mig igår och ska ringa mig på lördag igen. Har någon speciell känsla inuti underlivet som gör mig nojjig, ingen blödning än tack o lov. Har känts så i ett par dagar nu. Går in i v10idag om jag går efter äp som äl. Är illamående tof. Brösten ömma om ja tar på dem, kommer fortfarande vätska i från brösten. Håller på att trappa ut min progesteron.

• Mammiztill2

Är du 12veckan då? Jag tänkte trappa ner till 1om dagen from idag. Blir konstig känsla då jag sitter ner.

• Mammiztill2
    Betty Boop skrev 2010-11-16 17:02:49 följande:
    Hej, och tack för inbjudan till denna tråd! Hur kan jag ha missat den??

Jag har plussat efter vårt andra PGD/IVF försök.

Idag har vi varit på VUL för att se om det var en eller två grodor där inne. Vi fick se en liten jordnöt med ett tickande hjärta! En helt underbar och obeskrivlig känsla. I kväll ska vi ta en liten turné och berätta för våra föräldrar. Min mamma vet allt, pappa vet att vi är inne i IVF-svängen men inte att vi har plussat och makens föräldrar vet ingenting. Maken fyller år idag så de tror att vi bara ska komma förbi och fika hehe..

Jag är i vecka 8+1. BF 26 juni
    Grattis till liten
    Och välkommen hit
  • Mammiztill2

Panik ! Min mamma mailade mig idag frågade om ja ville ha lite kläder i stl 36 tackade nej och skrev att ja har gått upp lite i vikt vilket stämmer. Hon mailade tillbaka och frågade om de kunde bero på en bebis. Jag vill inte berätta, ja vågar inte de för bara en massa otur att berätta för henne . Undra om hon råkat kolla in min mans tradera konto att ja vunnit några auktioner på mamma kläder. ÅNGEST

• Mammiztill2
    Smulans skrev 2010-11-17 11:51:54 följande:
    Tack för att ni frågade hur det har gått för mig

Det har inte kommit något mer blod och jag har inte haft ont. Förhoppningsvis var det ett brustet blodkärl i samband med toalettbesöket. Jag var hård i magen och tog i ganska ordentligt (ursäkta infon), vilket tydligen kan göra att ett blodkärl brister.

VUL nästa torsdag, jag är jättenervös!
    skönt!! då ska vi iväg samma dag för kontroll!
    jag ska vara där 8.40 på morgonen
  • Mammiztill2

Åh vad de börjar komma fram saker som jag är sugen på!!!

Som idag slog de mig att jag ville ha kotlett, koktpotatis och brunsås
    har varken kotlett eller potatis hemma, men kanske får gå upp till affären och handla de då..

Igår ville jag ha Polkagriskäppar
    och en speciell efterrätt som är blandning mellan
    sött och surt.

idag var jag jätte sugen på sockerkaka, så nu står en Tigerkaka i ugnen

• Mammiztill2
    katt skrev 2010-11-17 16:23:11 följande:
    Hej
    Nu har vivarit och kollat det var en skön känsla att ser ett prickande hjärta.  Detsåg ut som en liten räka som är 24mm. dåär man i vecka 8.5 sa hon. men enligt Min behandling är jag i vecka 10 som du sa mammiz , du är en klok kvinna mammiz. bf är räknat till någon gång i slutet på juni jag fick ingen exact datum. ET dagen fick vi två embryon men den andra utecklades inte man såg bara ett frisk hjärta! So glad att det finns nåt livande där inne. Nu ser jag onnorlunda på mig själv. Jag är gravid mina vänner och jag äter inget allt stinker men jag är glad!
    StorLängtanEfterLiten: 28/10 (v 8+4) Hjärta BF 5 juni 2011
    Humlet: 27/10 (7+0) Hjärta Hjärta BF 15/6
    Mumsa73: 1/11 (vecka 7+0) Hjärta Hjärta
    Wanie 1/11(vecka 7+2) Hjärta
    LindaBell: 2/11 (vecka 6+6)  Nytt VUL 9/11 Hjärta
    Mammiz81: 2/11  (vecka 6+6) Hjärta Nytt VUL 8/11
    Frida1010: 2/11 (vecka 7+0) Hjärta
    Linnea H: 5/11 (v 7+4)Hjärta Nytt VUL 15/11
    Toyota10: 10/11 (v 8+2) Hjärta BF 20/6 2011
    Tessi007: 10/11 (vecka 7 + 0) Hjärta Nytt VUL 24/11 (vecka 9+0)
    Skruttfia82: 11/11 kl 10.20 (vecka 7+4)Hjärta Nytt VUL 1/12 kl 9.00 (vecka 10+2)
    Akkie77: 11/11 (v 7+6)Hjärta BF 23/6
    Cleo36: vecka 17/11( vecka 10)Hjärta
    Strax, 19/11 (vecka 7 +1)
    Smulans: 25/11 (vecka 8+3)
    Grattis

mina mått har aldrig stämt med några mätning,
    än mindre vad familjeliv säger att ett embryo ska vara.
  • Mammiztill2
    Skruttfia82 skrev 2010-11-17 18:26:41 följande:
    När har ni andra kontaktar MVC?

Jag tänkte vänta tills jag varit på andra VUL, det är ju egentligen ingen brådska men sist ringde jag i v.12 och det var inte populärt för de har ont om UL tider där jag bor. Den här gången ringer jag nog nästa vecka, är då i v.10, så hoppas jag inte det blir några problem.

jag har ringt men minns inte när exakt jag gjorde det.
    hade eg. tid 16/11 men efter pratat med min läkare väntar vi till den 30.e då har ja hunnit vara på mitt andra vul.

**Vilka av er ska göra KUB ??
  • Mammiztill2
    StorLängtanEfterLiten skrev 2010-11-18 08:06:29 följande:
    Skruttfia82: Jag ringde MVC när jag varit på mitt VUL i v. 9. Fick då tid för inskrivning i v. 10. De sa då att man brukar ha ett hälsosamtal i v. 5....... men jag hade redan läst på en hel del om mat, träning mm så jag kände inte så stort behov av det.

Mammiz81: Jag ska inte göra KUB. Hur har det gått med din mamma, har du lyckats undvika att berätta att du är gravid?!

Strax: min chef har vetat om hela tiden att vi gjort IVF och nu vet hon om att vi har lyckats. Hon var nyfiken och frågade redan i v. 6, tror jag att det var, och jag kunde inte ljuga så därför vet hon redan.....Tungan ute 
    jag vet faktiskt inte om hon trodde mig att ja bara gått upp ivikt av alla hormonerna..
    men känner ja henne väl har hon snokat fram..
    Hon gick över gränsen för mig då jag blev gravid med dottern, då när hon ringde mig så hade hon räknat ut
    när vi måste haft sex och då jag blivit gravid. jag äcklas av att andra har såna intressen att ta reda på NÄR!
    Så ja får lite panik att berätta och särskilt BF datum.
  • Mammiztill2

undra när jag får svar om jag får göra KUB?
    och när jag får tid till UL i januari

ska ni gärna kontakta er klinik vid halva tiden av graviditeten?
    oh sen gärna skicka in papper efter förlossningen vad de blev för kön längd vikt och födelsedatum?!

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011