• Skruttfia82

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Mammiztill2 skrev 2011-04-28 14:20:40 följande:
    Skruttfia. Men oj då som här händer saker. Har de provat med sånt dropp på dig? Tänker på dig kram
    De fortsätter att ge mig sprutor, igår fick jag två. Jag har begärt att få prata med läkaren idag för att veta hur de tänker. Tycker det är konstigt att de inte sätter in dropp nu då det verkar blir svårt att stoppa det. 
    Har fortfarande sd från och till och det blir mer vid minsta ansträngning.
    KRAM 
  • Skruttfia82

v.31+5 idagGlad
    En av läkarna var precis här och pratade med mig och framtiden.
    De fortsätter att sätta in bricanyl vid behov och de ger inte något dropp så länge de ser att bricanylen ger resultat.
    Nytt VUL i början av nästa vecka för att kolla status på tappen.
    Nytt TUL och koll av flödet i navelsträngen, tisdag 10/5, v.33+2
    Kommer vi till v.34+0 så blir det mest troligt ett planerat snitt.

Jag har ingen kontroll på läget alls men jag får den info de kan ge.
    Personalen här på avd 15 i Halmstad är helt underbara, så jag får mkt stöttning och uppmuntrande ord.

KRAM 

• Skruttfia82
    Smulans skrev 2011-04-29 15:16:53 följande:
    Jag hittade precis en BB-lista som jag sparat tidigare, jag tror den kommer från någon här i tråden.
    Till förlossningen
    Dricka som du gillar
    Frukt/ godis/energibar eller ngt annat som ger snabb energi
    Egen musik (vi har möjlighet att lyssna på egen musik)
    Cerat (läpparna blir väldigt torra av lustgasen)
    Kamera/videokamera
    Ngt att äta till partnern

Till dig
    2 par 3/4 leggings alt hellånga (perfekt att ha ett par på natten under nattskjortan så hålls bindan på plats och miskar risken för läckage)
    1 trikåkjol
    2 toppar
    2 linnen (bra att ha under topparna så magen inte visas när man ska amma, bara att dra upp tröjan och ner med linnet)
    1 par mjukisbyxor med mjuk mudd (jag var rätt om i magen när livmodern drog ihop sig så mjuk mudd förespråkar jag)
    1 par 3/4 byxor med mjuk mudd
    1 st tunika med knappar (amningsvänlig)
    1 kofta
    Inneskor/sandaler
    Sockar, trosor
    2st amningsbehåar
    Amningsinlägg
    hygienartiklar, såsom: schampo, balsam, tvål, kam, tandborste, tandkräm, lotion, deo
    bindor (finns på BB men jag vill ha med vingar och det fanns inte där jag låg)

Till bebisen (alla kläder tvättade innan)
    2 st body
    2 par byxor
    2 par sockar
    2 st pyjamasar
    1 st tunn fleecejacka (att åka hem i)
    1 st tunn mössa (om barnet har svårt att hålla värmen och sen att åka hem i)
    1 st tunn filt (jag sov med filten i sängen ett par nätter innan det blev dags så den luktade som mig/oss) 
     Blöjor (om det inte finns på BB)
    Det är min lista, säkert inte komplett men den har nog med det mestaGlad
  • Skruttfia82

Frida: Stort grattis till er. Gott att hon verkar vara en stark tjej.
    KRAM 

• Skruttfia82

JAG HAR FÅTT EN DOTTERGlad
    Igår blev jag mamma till en liten tjej v31+6.
    Jag började blöda väldigt mkt 12.15, jag larmade och 12.41 är hon född med akut snitt. Skönt att jag var på plats.
    Hon vägde 1635g och är 43cm lång. Hon är en stark tjej som kämpar på.
    Igår var ingen rolig dag eftersom jag mådde väldigt dåligt efter narkosen, spydde och sov fram till kvällen. Fick iaf se henne en kortis och hålla lite på henne.
    Idag mår jag mkt bättre och har precis kommit från neo där jag suttit med henne på bröstet i 2 timmar. Jag har fått mata henne via sonden och hon klarade sig helt utan andningshjälp när hon låg hos mig så de fortsätter att försöka utan nu under dagen. Tanken är att hon ska slippa CPAP:en  och kuvösen snart.

Idag fyller den stora tjejen 2år så de kommer  ner om några timmar och vi ska kalasa lite här. Jag har önskat en bit tårta.

Tänker på er alla!!

KRAM 

• Skruttfia82
    Mammiztill2 skrev 2011-05-11 21:15:35 följande:
    Hej. Idag blev min pojk en vecka gammal. Vägde idag 1470gram. Amnings tränar honom men är trött men han är duktig. Har fortfarande ont i mitt operation sår.
    Hej!
    Grattis till din pojk!!
    Skönt att höra att allt verkar bra!
    Blev också snittad akut och hade ont länge efter det. Har känt mig ganska bra de senaste 4 dagarna så du mår säkert bättre snart.
    KRAM 
  • Skruttfia82

Hej på er alla!
    Jag har inte mkt tid över till att skriva här.
    Vi mår i alla fall bra och vår lilla tjej växer som hon ska.
    Hon blir två veckor imorgon (v33+6) och började i tisdags att amma. Nu börjar varje måltid med ammning och sen sondmatar jag henne upptill, sen pumpar jag och sen har jag knappt två timmar innan det börjar om igen. Den tiden sitter jag mest med henne för att hon ska få så mkt närhet som möjligt.
    När hon var en vecka gammal kom hon ut ur kuvösen och fick en värmebädd. Igår fick hon en vanlig säng utan värme och idag blev hon av med den sista övervakningen som mätte syresättning och puls. Nu har hon bara en ápneknapp som larmar om hon inte har andats på 20s. Hon har inte haft några andningslarm tidigare så jag känner mig ganska lugn.
    Fortsätter hon att gå upp i vikt och mår bra så får vi åka hem till veckan. Då får vi hemsjukvård två  gånger i veckan.

Roligt att läsa om alla er andra och era graviditeter och om er som också redan fått barn.

KRAM 

• Skruttfia82

Här hemma flyter allt på men tiden räcker inte till att sitta m familjeliv. Lova är nu drygt två månader, väger 2,4kg o är 49 cm lång. Vi åkte hem på hemsjukvård 17 maj då vägde hon 1630g. Vi blev utskrivna 7 juni o har sedan dess hembesök från bvc varje vecka. Sonden drogs när hon var fyra veckor o har ammat på bra sedan dess. Nu har hon börjat kräva mer mat så ibland, framförallt på kvällen får hon flaska. Har en del bröstmjölk i frysen men har börjat vänja vid tillägg också så det ska funka sen. Kul att läsa om er alla verkar gå bra föt er andra som fått småttingar.
    Kram på er

• Skruttfia82

Grattis till nya bebisarna.

Mammiz: gott m utskrivning

Vår lilla Lova vägde i fredags 2630g o var 50cm lång. Då var hon drygt 2 månader gammal. Hon äter 7 mål/dygn. Nätterna går bra! Hon äter 23 och sedan 04 och sedan 8.30. Vår stora tjej vaknar vid 8 så jag har inget att klaga på.
    Kram

• Skruttfia82

Lova är nu ute på sitt livs första båtsemester. Var o vägde henne i måndags på en av öarna då drygt 2,5 mån. 3035g, så skönt när 3-kilos gränsen är nådd. Vi njuter nu av att vara hela familjen och bara rå om varandra. Ser ut att bli ett par dagar m regn nu o det är inte lika kul m båt då.
    Kram

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011