Inlägg från: StorLängtanEfterLiten |Visa alla inlägg
  • StorLängtanEfterLiten

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Hej! Jag hoppar också in här. Har äntligen blivit gravid, för första gången, på IVF nr. 2 på RMC i Malmö. Innan det har vi provat hormonstimuleringar och inseminationer utan önskvärt resultat. Lägger till mig i listan. Kul att se dig här också Smulans Glad Lägger till mig i listan.

StorLängtanEfterLiten: 28/10 (v. 8+4) Hjärta BF 5 juni 2011
    Mumsa73: 1/11 (vecka 7+0)HjärtaHjärta
    LindaBell: 2/11 (vecka 6+6) Hjärta Nytt VUL 9/11 
    Mammiz81: 2/11  (vecka 6+6)Hjärta
    Frida1010: 2/11 (vecka 7+0)Hjärta
    Linnea H: 5/11 (v 7+4)
    Toyota10: 10/11 (v 8+2)
    Skruttfia82: 11/11 kl 10.20 (vecka 7+4)
    Akkie77: 11/11 (v 8+2)
    Tessi007: 17/11 (vecka 8 + 0)
    Cleo36: vecka 44(vecka 5)
    Strax: omkring 21/11
    Smulans: 25/11 (vecka 8+3)

• StorLängtanEfterLiten

Jag äter Folacin och Behepan (B12), båda ordinerade från RMC. Jag skulle ta dem t.o.m. v 12 sa de. Efter det kunde jag börja med Mitt Val Kvinna igen, som jag tagit tidigare. Jag tar inga omega 3, då jag äter mycket fisk, fr.a lax och skaldjur.

Strax: skönt att du fick ett positivt besked Glad

Frida1010: jag är också nyfiken på var du har köpt mammaleggings, eller treggings skriver du förresten. Vad är det för skillnad?! Och vad är boobs-tregging?? Skrattande

• StorLängtanEfterLiten

Frida1010: Tack för infon, de ser fina ut! Jag kan nog vänta lite innan jag behöver köpa sådana byxor, men man kan ju alltid börja kolla lite!

Jag försvann visst också från listan

Vul lista Hjärta

StorLängtanEfterLiten: 28/10 (v 8+4) Hjärta BF 5 juni 2011
    Mumsa73: 1/11 (vecka 7+0) Hjärta Hjärta
    Wanie 1/11(vecka 7+2) Hjärta
    LindaBell: 2/11 (vecka 6+6)  Nytt VUL 9/11 Hjärta
    Mammiz81: 2/11  (vecka 6+6) Hjärta
    Frida1010: 2/11 (vecka 6+5) Hjärta
    Linnea H: 5/11 (v 7+4)
    Toyota10: 10/11 (v 8+2)
    Skruttfia82: 11/11 kl 10.20 (vecka 7+4)
    Akkie77: 11/11 (v 8+2)
    Tessi007: 17/11 (vecka 8 + 0)
    Cleo36: vecka 17/11(vecka 6)
    Strax, cirka 21/11 (vecka 7 el 8)
    Smulans: 25/11 (vecka 8+3)

• StorLängtanEfterLiten
    Lillan15 skrev 2010-11-08 16:42:27 följande:
    Hej! Tjejer. Läser om er varje dag. Har inte så mycket att skriva själv. Jag skall på VUL på onsdag, ska då vara 8+1. Längtar, men känner mig nervis oxå. Illamåendet finns med mig varje dag till och från. Dock inga kräkningar. Brösten ömmar av o till. Tröttheten finns oxå där. Äter mer än vanligt, konstant hungrig känns det som. Väntar med att boka in MVC förrens jag varit på VUL. Har ni andra varit på MVC? Ha det så gott, och lycka till tjejer Hjärta       Solig
    Jag var också nervös inför VUL, eftersom jag inte hade så mycket symtom i början, så jag avvaktade med att kontakta MVC till efter VUL:et, ville liksom veta att det såg bra ut först. Då sa de att de brukar ha ett hälsosamtal i v. 5....... men vi hoppade över det, har läst mycket om mat och träning och så, så jag känner att jag har koll på det. Fick istället tid till inskrivning, vilket vi var på i förra veckan. Nästa målstolpe blir att passera v. 12....... och sen längtar jag såååå efter att få göra UL.

Lycka till på VUL imorgon! Dina symtom verkar vara positiva tecken tycker Flört
  • StorLängtanEfterLiten

V. 11 idag Skrattande Ibland känns det som att tiden går rätt fort men ibland segar tiden verkligen fram.

• StorLängtanEfterLiten

Toyota10: vad skönt att allt såg bra ut på VUL!

Frida1010: Hur har det gått för dig. Hoppas att allt såg bra ut.

• StorLängtanEfterLiten
    Mammiztill2 skrev 2010-11-11 20:22:46 följande:
    Tycker ni att mat, något att äta hjälper mot illamåendet? Jag har mest illamående från efter 12tiden på dagen fram till jag lägger mig. Har inte kunnat äta middag idag. Blir så äcklad av att laga mat och äta den ibland. Oftast går de bättre då ja tvingas i maten men illamåendet slutar inte för att jag äter.
    För mig hjälper det lite att äta salt mat, typ salt gurka på leverpastejsmacka, några jordnötter eller salt godis. Men jag har ju "bara" måttligt illamående till och från. Har aldrig behövt Kräks tack och lov!

Linnea H, Akkie77 och Frida1010: Vad skönt att allt såg bra ut på er VUL! Glad
  • StorLängtanEfterLiten

Smulans: Hur är det med dig, har du blött något mer? Hoppas att allt är ok med dig! Kram

• StorLängtanEfterLiten

Skruttfia82: Jag ringde MVC när jag varit på mitt VUL i v. 9. Fick då tid för inskrivning i v. 10. De sa då att man brukar ha ett hälsosamtal i v. 5....... men jag hade redan läst på en hel del om mat, träning mm så jag kände inte så stort behov av det.

Mammiz81: Jag ska inte göra KUB. Hur har det gått med din mamma, har du lyckats undvika att berätta att du är gravid?!

Strax: min chef har vetat om hela tiden att vi gjort IVF och nu vet hon om att vi har lyckats. Hon var nyfiken och frågade redan i v. 6, tror jag att det var, och jag kunde inte ljuga så därför vet hon redan.....Tungan ute 

• StorLängtanEfterLiten

Cleo36 och LinneaH: Grattis till era hjärtan, skönt att allt såg bra ut!

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011