• längtans

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Hej hej

Kikar in lite, vill inte jinxa så jag skriver inte in mig på någon lista än.

I morgon är det 2 veckor sedan ÄP, alltså BIM. Jag har plussat sedan
    i torsdags. Har TD om 3 dagar, sen ringer jag väl IVF Falun och Läkarhuset
    i Gävle, då får jag väl tid till VUL.

Jag har nu under 2,5 år fått två missfall, så rädslan är enorm...

Detta var min 3:dje IVF (plus ett FET), jag fick på RD 2 tillbaka 2 stycken små, spännande.

Mammiz: dig känner jag igen, har även läst din blogg förut....tror du brukade läsa min också innan
    jag la ner den ;)

STORT grattis till alla!

• längtans
    Mammiztill2 skrev 2010-10-31 21:56:06 följande:
    Grattis!

har du fått pröva trobyl/albyl minor mot dina tidiga missfall?
    eller fragmin sprutor?!

Hmm de kllingar inga klockor än vem du är... blev väldigt nyfiken vem du är som förr läste min blogg..
    Jag hette tidigare "Bumms" här på fl...var i pergotime tråden "pergopinglorna" Har sedan tidigare en son som fyller 5 snart!

Jag äter trombyl, prednisolon,  Tar fragmin spruta varje dag och tar progesteron vag morgon och kväll! Dosettvarning kanske!
  • längtans
    Mammiztill2 skrev 2010-10-31 22:27:49 följande:
    nu föll du mer på plats dock minns ja inte någon blogg adress till dig.
    Men pergo pinglorna känner jag allt igen dig ifrån Åh ditt förra nick
    De var en hel del olika blod förtunnande du tar..
    Kommer knappt i håg bloggadressen själv ;) Gav upp den helt enkelt men det var nog www.andrahjartat.blogg.se Du var en av de få som brukade kommentera

Idag tog jag ett CB digital och det står Gravid 1-2, vilket stämmer, men jag kan bara inte vara glad
    och det är bara jobbigt... har mensvärk till och från, vilket jag hade de gånger jag fick mf också
    så jag liksom sammanknippar det...

Bara att stå ut gissar jag .-D
  • längtans

Hej och GRATTIS till era hjärtan så avis på er så jag spricker!!

Jag känner mig ganska låg, är så himla orolig så jag bara gråter...
    ...känner relativt stark molvärk hela tiden och det har jag gjort de
    två (tre) gångerna jag fått mf också. Känns bara som att det kommer gå åt skogen,
    fast jag vill vara glad och förväntansfull....

Har iaf fått tid till VUL, den 30/11, alltså om tusen år.

Kram till er alla

• längtans

Hej

Här är det kört, fick så gott som minus på stickan idag Nu är det vär bara att invänta blödningen....

Vi hade dessutom bestämt att detta var sista försöket, så det känns ju extra tungt!

HUr skulle ni gjort, fortsatt med progesteron och fragmin tills jag börjar blöda??

Trodde verkligen att det var tredje gången gillt

• längtans
    Min älskade dotter skrev 2010-11-04 12:22:39 följande:
    mammiz81:jag har oxå tänkt på omega 3.jag får inte i mig fisk alls då jag är allergisk,men ska på inskrivningssamtal till bm om 2 veckor så tänkte ta upp det då.om det är nån sort som är bättre eller så.varför tar du albyl och folacin?de enda tillskott jag äter är folsyra+järn.

längtans: tråkigt med minus...va det testdag idag?de ggr jag misslyckats har jag börjat blöda massor och då kunde jag sluta med progesteronet.men det kan ju oxå göra så att blödningen skjuts upp.så är det testdag och minus så skulle jag slutat.de sätter iaf här på kliniken där jag går testdagen väldigt långt fram,just så det ska bli rätt resultat.

kram!
    Ja, så hade jag gjort, och har gjort i vanliga fall. Men nu har jag fått ganska starka plus i snart en vecka, som nu blivit svagare för idag nästan obefintliga, Hade  BIM i måndags...
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011