• Lilli77

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Hej, vet inte om jag vagar hoppa in har. Men nu har vi ju plussat och det gor ju ingen skillnad om jag skriver har eller inte Flört Aven om jag ar nojig....

Vi har forsokt i over 5 ar. Har gjort 3 IVF och flera FET. Fick missfall efter IVF 2 och 3. Nu har vi gjort FET i naturlig cykel, fick tillbaka 2 stycken 3dagars den 27/9. Har tagit progesteron, trombyl och prednisolon sen FET. Fick positivt test via blodprov i mandags. Om allt fortsatter ga bra sa blir det VUL den 27/10 , da i vecka 7.

Stort grattis till alla er andra. Jag hoppas vi far foljas at fram tills nasta sommar nu!!

• Lilli77

Tack Mammiz, du har sa ratt!

• Lilli77

Vi har inget hittat fel. Far alltid bra med agg och fin befruktning. Sa oforklarligt helt enkelt.

• Lilli77

Mammiz, hoppas du mar battre snart!

Nagon mer an jag som fatt 2 embryon tillbaka?

• Lilli77

Lottis och AKIG,  men usch vad trakigt!! Hall oss informerade om hur det gar idag. Tänker pa er!

• Lilli77

Najje, stor kram till dig. Vet alltför väl hur det känns.

Välkomna alla nya!

Har alla VUL inbokade snart?

• Lilli77

Mammiz, vi har tid nästa onsdag den 27/10. Om allt gar bra är jag da i v 6+5.

Nan som har lust att göra en lista över alla i traden?

• Lilli77

Ok, jag fyller pa!

Mammiz: 2.a IVF. BF 21 juni
    Lilli77, 3:e IVF (FET), BF 16 juni

• Lilli77

Hej Mammiz, japp det stämmer!

• Lilli77

Mammiz sist sa var vi pa VUL v 6+0 och da sag man hinnsäcken. 3 dagar senare kunde vi se hjärtat.

• Lilli77

Haller med, det är nog bättre att boka nagra dagar senare i sant fall.

AKIG, när far du svar pa blodprovet?

• Lilli77

Hej tjejer, hur har ni det? Ny vecka här idag, 6+0. Väntar mest pa VUL som är nästa vecka. Sen vagar jag kanske bli mer aktiv

• Lilli77

Mammiz, du behöver nog inte oroa dig. Jag har haft superkänslig och daligt mage i över en vecka, vissa dagar är värre än andra. Blev lika orolig som du till en början da jag ocksa förknippade det med mens och missfall men sen läste jag att man kan fa känslig mage som gravid. Och jag är ganska känslig i vanliga fall. Och nu har det hallit pa sa här i en vecka..

Vi fick var VUL framflyttat da mannen ska ut och resa i veckan. Pa var klinik vill de göra ett tidigt VUL först för att se att graviditeten sitter pa rätt ställe, att det finns en hinnsäck etc Sen 10 -14 dagar senare sa gör man ett nytt VUL. Sa vi var pa första VUL idag och allt sag bra ut. En hinnsäck med en liten prick i. Läkaren var nöjd och glad, vi är glada vi med men vagar nog inte glädja oss för mycket förrän vi sett hjärta sla. Nytt VUL fredag nästa vecka, da i 8+0.

Välkomna alla nya!!

• Lilli77

Hej Mammiz, jag är i v 6+3 idag. Nu räknar vi dagarna till nästa VUL. Gud vilket talamod man maste ha...

Hoppas att du känner dig bättre snart, det är ju sa jobbigt att vara orolig. Och det värsta är ju att det mesta är normalt.. Vi far stötta varann!

• Lilli77

Det ska börja sla kring den här tidpunkten, nangang i vecka 7. Vi sag hjärtat sist i vecka 6+3 men det gick ju som det gick.. Min gyn verkade inte vara det minsta orolig över att det inte gick att se idag sa jag litar pa henne. Hon hade även varnat oss och sagt att det troligtvis inte skulle synas. Ser vi inte nagot nästa vecka da är det ju nat som är galet.

Antar att det är därför de flesta klinikerna i Sverige lägger första VUL nagot senare.

• Lilli77

Da tror jag nog att ni kommer se nagot Vilket datum är det nu igen?

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011