• Piggelin80

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Hej!

Jag hoppar gärna in här oxå. Gravid efter mitt 2.a IVF. Oförklarligt barnlös och har försökt i 2 1/2 år ungefär innan vi fick vårt första plus =) Är i 7+6, går in i vecka 9 imorgon.

Mammiz81: Jag såg hjärtat för första gången 6+0 (tror jag, har kollat tre gånger så är lite förvirrad). Hur långt har du kommit. Jag menar om du är orolig kan du inte åka in på ett extra vul? Jag menar om du får se lilla hjärtat picka så kanske det kan lugna dig lite <3 Håller tummarna för dig!

Lilli77 skrev 2010-10-15 23:28:52 följande:
    Mammiz, hoppas du mar battre snart!

Nagon mer an jag som fatt 2 embryon tillbaka?
    Jag fick två embryon tillbaka, men det är bara ett som lever. Är lite nervös att jag ska få missfall på det andra... skulle skrämma mig så med en blödning...

Hur mår ni andra? Jag känner mig som jag håller på att bli sjuk hela tiden. Lite lätt yr och illamående i princip hela dagarna. För några dagar sen började jag få avsmak för mat men måste ändå äta lite hela tiden för att inte må ännu mer illa.
  • Piggelin80

Vill bara säga att jag oxå nobbat som bara den över mina bröst! De kan vara ömma o sen helt försvinna. Sen kommer det tillbaka igen efter någon/några dagar. De känns mest på natten o när jag har BH. Har varit så sen jag plussade :) Nu har jag dock börjat må illa... O det verkar inte komma o gå utan vara här för att stanna. Ska börja jobba på onsdag o vet inte hur det ska gå :( Ska nog prova postafen idag!

• Piggelin80

Läste om era symtom och vet precis hur man analyserar...

Jag var med om något JÄTTESKUMT igår! För en och en halv vecka sen mådde jag så ILLA, hade ömma bröst och kände mig allmänt gravid =) Åt postafen och var jättehängig. Men så i måndags förra veckan (8+0) vaknade jag och illmåendet var borta... brösten oömma.... och jag kände mig pigg! Var livrädd i flera dagar. Pricken över i var att jag fick SÅ ont i magen (typ mensvärk) i flera dagar (torsdag till igår) och fick igår en färgad flytning... så jag bokade en akut VUL-tid.

Mina tidigare VUL har visat ett levande foster med pickande hjärta som sett bra ut, och en avstannad tvilling... som de var noga med att informera att det kunde jag komma att få missfall på eller så skulle det tillbakabildas! Så jag tröstade mig med det och tänkte kanske det är missfall på tvillingen och dörför jag mår så här. Hur som helst kom in till akuten och de tyckte inte det lät lovande. Hoppade upp i gynstolen för 100000000.e gången och grät! Säker på  att det var slut på graviditeten. Helt plötsligt står tre läkare där med stora ögon och kollar medans den ena utrbrister... "Men det är ju TVÅ!".

Så med andra ord! Tvillingen hade kommit igång och var nu lika stor som den andra =)))) O där låg jag... CHOCKAD! Från att tro missfall till att vänta TVÅ som ser ut att må bra (9+0)! Lite små men de såg bra ut. Själv såg jag inte mkt mellan tårarna men min man sa att det var två små som rörde på sig med pickande hjärtan! Vi är fortfarande jättechokade. Min man drömde till och med inatt om att allt var två. Allt han såg och allt han gjorde var två...haha!

Det jag vill ha sagt är att symtom verkar verkligen komma och gå! Idag är brösten lite ömma igen och jag känner mig trött, annars inget. Alla behöver tydligen inte må illa och även om man gör det så verkar det kunna gå över hux flux =)
    Men jag vet hur det är... Nu försöker jag lugna er... men om några dagar är jag säkert nojjig igen... hehe! Hjärta

• Piggelin80

Jag äter inte heller mkt fisk så jag tar omega 3. Jobbar med kostvetenskap o vet att det är viktigt att välja tabletter som innehåller DHA ( en viss sorts omega 3). Står mer om detta på www.slv.se :)) Men det bästa är ju att få i sig naturligt :)

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011