• TheLove

Någon under 18 som lääängtar efter en bebis?!

Hejsan alla!

Är det någon mer än jag som vill ha barn men av någon anledning måste vänta?
    Själv så är jag 17 år och längtar massor...

Jag vill jätte gärna snacka med folk i min ålder och med liknande tankar som jag och även de som planerar barn, är gravida eller har barn...

Alla ni skriv =)

• Svar på tråden Någon under 18 som lääängtar efter en bebis?!
  • Malhin

Hej hej!

Jag är inte i din ålder men när jag var det så hade jag fött 2 barn och var gravid med tvillingar

• TheLove

va? fyra barn i min ålder?!

• TheLove

men dom dog? (ursäkta ordvalet) vad hände med dom?

• TheLove

Vad jobbigt... vad har hänt med dom fyra? jag beklagar värkligen... måste ju vara fruktansvärt...

• Jennie med ie

Ofrivillig barnlöshet heter rubriken, ifall nån missat det.

• Adelisa

Det blir fel redan i rubriken.

Man får barn, ja en människa - inte en bebis! Bebis är dem inte särskilt länge.

Längtar du också efter en 6-åring eller 12-åring?

Det är ett litet barn man får, en liten individ. Ingen docka.

Förstår din längtan. Men fokusera på annat. Du är inte ens 18 år. Du har inte ens gått ut gymnasiet...

Nu är jag själv ung, 20 år, fyller 21 år nån månad efter bf. Och ser många fördelar med att vara ung, men oftast stöter man mest på nackdelar i dagens samhälle. Det är inte lätt...

Lotusblomman här på FL skrev ett jättebra inlägg i en tråd om just att vara ung mamma.. Ska leta upp den..

Lycka till med allt! Hoppas allt går bra!

Kram M

• Adelisa

www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4673271-6.html

sidan 6 lotusblommans inlägg..

Jag vet att tråden heter "längta"... Och att mina inlägg är onödiga.. Men om ni skulle tycka det bara ignorera, samma för dig TS!

Jag längtade själv när jag var 18 år.. Fast då blev jag oplannerat gravid och vi valde att göra abort.. Så det satte igång min längtan. Så jag förstår dig absolut.

• TheLove

Adelisa:

mm... jo jag längtar nått fruktansvärt, och inte bara efter en bebis, jag längtar efter allt som har med det att göra, men självklart måste jag ju få en bebis innan jag får ett större barn... jag har precis kommit hem ifrån att vara barnvakt och jag tycker att det är hur underbart som hälst och det gör längtan ännu värre... (jag är barnvakt åt dom väldigt ofta, ofta mer än en gång i veckan och visst det är inte som att ha ett eget barn men jag tycker inte det är det minsta jobbigt heller...)

Min pojkvän vill dessutom inte ha barn nu så självkart måste jag ju vänta men jag kände att jag ville prata med folk som vill ha barn men inte kan skaffa det nu typ... med liknande tankar som jag osv. även roligt att prata med dom som har barn och är unga för att veta hur dom tycker och tänker om det...

Tack för länken jag ska kolla den nu..

Jennie med ie:

Är det inte ofrivillig barnlöshet om man vill ha barn i denhär åldern och inte kan skaffa det pga sin ålder? det tycker iallafall jag att det är... visst jag kanske inte har svårt att bli gravid, inte vad jag vet om iaf, men jag har ju inte barn och det är ofrivilligt...

Svar på tråden Någon under 18 som lääängtar efter en bebis?!