Inlägg från: Mammato2 |Visa alla inlägg
  • Mammato2

Prematur och barnförsäkring?

Jag har en fråga vi ansökte om barnförsäkring hos folksam, dem säger att dem tar emot alla även förtidigt födda våra tvillingpojkar föddes i v31+5, en hade cpap i 3dagar annars allt ok.

Nu fick jag papper från folksam som säger att vi inte kan få den barnförsäkring vi ansökt om men att vi kan få en barnförsäkring med kvalificeringstid, och med det menar dem att vi får ett begränsat skydd det första halv året men att dem ersätter läke och resekostnader.......vad fan är detta för skit företag jag är så arg just nu dem har gått ut med att alla är välkommna hos dem men icke......

Någon som har koll, vilka företag tar emot, anledningen att vi tog folksam var att dem har ett bra skydd.

Vincent och Alexander 110828
  • Mammato2
    Stintans skrev 2012-01-04 02:23:02 följande:
    Hoppas få liv i tråden igen.

Vet att det är OT,
    men hur ter sig dessa hjärnskador på er dotter? 

Vår dotter föddes i v  32+5 och vägde 1140. Vi fick avslag från Länsförsäkringar, och sedan har vi inte tagit tag i det igen. Är det ens lönt att försöka eller är det kanske bättre att medförsäkra henne istället?

kolla hos if. har en kompis hennes barn föddes i 32 +2 och fick barn och olyckfall där.
    Mammato2 skrev 2011-11-16 21:36:14 följande:
    Jag har en fråga vi ansökte om barnförsäkring hos folksam, dem säger att dem tar emot alla även förtidigt födda våra tvillingpojkar föddes i v31+5, en hade cpap i 3dagar annars allt ok.

Nu fick jag papper från folksam som säger att vi inte kan få den barnförsäkring vi ansökt om men att vi kan få en barnförsäkring med kvalificeringstid, och med det menar dem att vi får ett begränsat skydd det första halv året men att dem ersätter läke och resekostnader.......vad fan är detta för skit företag jag är så arg just nu dem har gått ut med att alla är välkommna hos dem men icke....

vi har ansökt hos if ovh när jag pratade med dem igår så sa de att vi fått godkänt på barnförsäkringen men jag tror inte på det förrän vi sett papperna :).

• Mammato2

Mina tvilling pojkar har fått barnförsäkring sjuk och olycksfall av if fick papperna i veckan. Killarna föddes i v32 31+5.

• Mammato2
    Katarina76 skrev 2012-01-17 21:03:21 följande:
    Ja, men jag bytte iofs bolag. Skaffade hos Folksam denna gång som man kan försäkra hos redan från v.23. Det finns ingen hälsodeklaration eller sådana frågor när man ansöker om försäkringen.

vi fick godkänd barnförsäkring där men med kvalificeringstid så efter vi betalt premien och 6 månader framåt stod dem för läkar besöken.

Det tycker inte jag att man visar att man tar emot alla.
  • Mammato2
    Katarina76 skrev 2012-01-17 23:21:29 följande:
    Det var gravid/vänta-barnförsäkringen jag menade.

ok sorry
Svar på tråden Prematur och barnförsäkring?