• LennyB

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

[ ] Underviktig
    [] Normalviktig
    [x] Lätt överviktig
    [ ] Grovt överviktig

[ ] Äter regelbundet och nyttig kost
    [] Äter regelbundet men rätt onyttig kost
    [x] Äter när jag är hungrig, nyttig kost
    [x] Äter när jag är hungrig, onyttig kost
    [ ] Äter en gång per dag

[] Röker/snusar
    [ x] Nikotinfri

[ ] Dricker alkohol mer än 2ggr/v
    [ ] Dricker alkohol 1-2 ggr/vecka
    [ ] Dricker alkohol 1ggr/v
    [x] Dricker alkohol någon enstaka ggn/mån - ytterst sällan för min del, men oftare än aldrig!
    [ ] Dricker alkohol på högtider/födelsedagar
    [ ] Dricker aldrig alkohol

[ ]Motionerar varje dag
    [ ]Motionerar varannan dag
    []Motionerar 1ggn/v
    [x]Motionerar när jag rör mig till jobbet etc.
    [ ]Motionerar aldrig

[] Tänker på graviditet hela tiden, söker symtom
    [x] Tänker på grav. ngn gång per dag och söker symtom  - de senaste dagarna, annars inte så mkt.
    [x] Tänker inte så mkt på graviditet
    [ ] Tänker inte alls på graviditet

[ ] Stressar mycket och ofta
    [] Stressar ibland
    [x] Stressar aldrig - sällan iaf!

[] 18-25år
    [x] 26-35år
    [ ] 36-uppåt

• LennyB
    Mmmbop skrev 2010-11-19 19:12:11 följande:
    Hej igen Klinga,

Du hade rätt, eller kolla på detta:

Mensen kom alltså förra torsdagen (11/11), ordentligt ont (det hade jag haft sedan måndagen, 8/11), blödde som vanligt, ungefär tre-fyra tamponger under dagen (ursäkta detaljerna), sedan ungefär lika mycket på fredagen. Lördag söndag knappt någonting, räckte med ett trosskydd, lika söndag. Från måndag ingenting. Det var då brösten började göra sinnesont. Det håller fortfarande i sig. Däremot har jag inte ont i magen längre, bara i ryggen (som fan). Idag lite brunt på pappret när jag går på toaletten. Men ingen syndaflod än. De rosa är ÄL-tester tagan nerifrån och upp 17/11, 18/11 (morgon), 18/11 kväll. De blåa är gravtester och det understa är från den 18/11 kväll och det översta från 19/11 morgon... Så antingen fick jag missfall i förra veckan och testerna visar fortfarande hcg (de visade negativt dagen före mens som sagt, 10/11)... Eller så höll sig lilla livet kvar...

Shit... Nu måste jag vänta på det också =( Ska ta ett test på söndag morgon och se om det blir starkare eller svagare. Håll alla tummar och tår för starkare!
    Håller tummar och tår för er! :)
  • LennyB
    TapetKlister skrev 2010-11-20 11:15:20 följande:
    Jag plussade nyss! På BIM-5 :D
    Kanske är det ett gott täcken att mensen är sen, kanske betyder det att man plussar månaden efter, hoppas kan man ju! :P Hoppas ni också får plus snart :)
    Åh, vad roligt!! Grattis till er! :D
  • LennyB

BIM+68 och idag kom mensen och det med besked!! satt på jobbet och kände som mensvärk - vilket jag i princip aldrig haft - och tänkte att den kanske är på G. Och när jag reste mig upp för att gå på lunch så bokstavligen forsade det ut och rann längs benet!!! Tackar min lyckliga stjärna att jag hade mörka byxor på mig! OCH att jag hade skydd i lådan. Sen blev det raka vägen hem. Huva!! Har haft mens sen runt 13 års åldern och ALDRIG varit varit med om något liknande! MEN så skönt att den iaf har kommit. :)

Stort GRATTIS till alla er som antingen plussat eller fått tillbaka mensen :D

• LennyB

Hur går det för alla som väntar och för er som plussat?

• LennyB
    ÅsaKarolina01 skrev 2010-12-09 11:47:04 följande:
    Jag är Bim + 14 och ingen mens i sikte... vill bara att mensen ska komma.. Ringde KK och dom trodde att jag inte gravid, isåfall skulle det ha visat sig nu sa hon .. så där försvann mitt hopp. men när man har läst att vissa har plussat sent så hoppas jag på att jag är en av dom ...
    Frustrerande att mensen inte kommer! OCH att inget plus dyker upp. Själv fick jag vänta i 68 dagar innan min mens behagade dyka upp - och det med besked.

Men visst finns det de som plussar sent, även om det verkar vara mensen som krånglar för det mesta.. En av mina närmsta vänner fick veta att hon var gravid först i 4:de månaden. Hon hade tagit hemma-tester tidigare, men de visade inget. Fick veta det hos läkaren när hon var där för att hon trodde hon hade magkatarr... :)
  • LennyB
    ÅsaKarolina01 skrev 2010-12-09 12:08:32 följande:
    Hade du ÄL då under tiden ??
    Inbland kan man undra va läkaren gör på sitt jobb.....
    Nej, inte vad jag vet iaf. Men två veckor innan jag fick tillbaka mensen hade jag det (hade iaf sånna flytningar alla pratar om under ett par dagar och fick väldigt ömma och känsliga bröstvårtor, vilket höll i sig i två veckor tills mensen kom). men annars vet jag inte, men jag förmodar att jag inte hade det. Hade dock en hel del hugg och stick kring äggstockarna som jag i vanliga fall fått kring ägglossningen. Men trots det kom inte mensen.
    Hade under de 68 dagarna två mycket små blödningar, som BM och GYN menade var mensen. Hur nu den kan vara under endast ett tillfälle på en dag, som det var en av gångerna... Men så sa de, så ja man kan verkligen undra vad de får allt från ;)
  • LennyB

Härligt att höra att det går bra för er! :) All lycka i fortsättningen!

• LennyB

Nu blir jag galen. Ingen mens på BIM denna gången heller och inget plus. Vad är det med min kropp? Ska jag behöva vänta 3,5 månad denna gången med?!?!  =/

Hur går det för er andra?

• LennyB

Usch förstår din frustration! Blir själv så trött på det här!! Varför kan det inte bara funka som det ska??? Pluss eller mens. Punkt slut. Lätt som en plätt. Men icke.

• LennyB

Jag fick heller ingen hjälp, som det står i tidigare inlägg. Mensen kom dock på BIM+68, tror jag det var. Nu är jag över tiden igen BIM+12 idag och inget händer. SUCK.
    Grattis till dig LindaMagnusson!! :D Skönt att den kom, hoppas verkligen att den inte sturlar något mer för dig nu!

• LennyB

Så vitt jag vet kan det vara vanligt att mensen strular lite efter avslut med p-piller. När jag bröt upp med mitt ex för några år sedan så slutade jag med p-piller och gick ca 5v över BIM innan den kom tillbaka, men efter det var den som en klocka, som vanligt.
    När jag och sambon beslutade oss för att jag skulle skippa pillrena - i början av april förra året - hann jag inte få nån mens innan jag blev gravid. Jag plussade i vecka början av vecka 6, reagerade inte på att mensen uteblev eftersom det gått så långt över tiden förra gången... men där hade jag fel! Det slutade dock i MA, som jag skrivit innan. Efter MA kom mensen som den skulle två gånger men därefter bara strul. Och är nu sjukt Trött på det!!!!

Så varför din mens strular fast den först kom som den skulle - vem vet?? Tycker det verkar som att våra kroppar lever sina egna liv efter egna regler. Inget är som det ska eller borde vara.

• LennyB
    miss j skrev 2011-01-05 13:32:17 följande:
    Håller med, det verkar som om kroppen har total kontroll och vi bara får för oss att vi kan påverka den...

hm, menar du att du plussade 6 veckor efter bim förra året eller i början av graviditetsvecka 6? Låter skitjobbigt att du haft det så struligt, fattar att du är trött på det! Har du varit och kollat upp det hos gyn eller så?

Man kan ju undra varför det ska behöva vara så krångligt... kan det inte bara vara så att mensen kommer eller att man är gravid...det ena eller det andra liksom.

Har mått jätteilla idag, alldeles nyss. Och yr. Var tvungen att lägga mig en stund. Har varit lite illamående till och från nu sen förra veckan :(
    och ingen mens i sikte... suck.
    Nej, jag slutade med p-piller i samband med att jag fick min mens i början av april 2010. Sen plussade jag 6 (nästan 7 veckor) senare. Hade känt av att det spökade nere i tjej-magen och ilade och drog, och jag var grymt trött! Men trodde att det berodde på stress (vi hade en tuff tid på jobbet med mycket bråk och annat skit) så jag tänkte inte mer på det. Men när sen bröstvårtorna började göra ont och bli väldigt känsliga så ja... fattade jag mina misstankar och tog ett test. Det visade positivt redan när jag höll det i urinen så jag trodde det var fel på det och tog ett till. :) Tog totalt 4 test faktiskt, svårt att tro det var sant! Sen slutade det några veckor senare i MA.

I och med att jag fick missfall så gjordes en hel del undersökningar eller VUL kanske jag ska säga och de visade alla att det såg ut som det ska där nere och därför har jag inte fått göra några ytterligare undersökningar när mensen var sen 68 dagar. De sade bara allt såg bra ut och uppmanade mig att ta ett gravtest i veckan för att utesluta graviditet. Trots att jag var övertygad om att jag inte var gravid. Så föga hjälp därifrån. Men det är säkert olika i olika städer.

Ja, och nu sitter jag alltså här igen med sen mens och gyn ringer jag inte denna gång. Ska ge det en månad, så får vi se vad som händer. Kroppen gör som den vill iaf.  Känns bara så tråkigt att det inte funkar som det ska längre, när man inte försökte bli med barn ja då kom mensen som en klocka! Men fan inte nu. Aja. ska sluta tjata om det nu! Blir ett test till helgen igen, så får vi se. Har inte tagit sen 26/12. Men känner mig inte gravid heller, inga symtom på nåt.

Hoppas du/ni får pluss eller mens snart! :)
  • LennyB

Gjorde ett test i helgen och som väntat var det negativt och ingen mens heller - så klart. Men, men - inget att göra mer än att fortsätta vänta. BIM+19 idag tror jag. Vet nån hur man kan sätta igång ägglossningen så att man får tillbaka sin mens??????

Hoppas det går bättre för er andra!

• LennyB

BIM+26 idag och ingen mens eller pluss för den delen.

Förstår din frustration 019! Förra gången fick jag mensen först på BIM+68 och fick heller ingen hjälp från BM eller gyn. Känns oerhört drygt att mensen strular även denna gång, samtidigt som det ofta känns som att jag inte orkar bry mig längre. Den kommer när den kommer - det gjorde den sist. Men så ibland kommer den där tanken att Näe! Det är inte normalt att den strular som den gör när den inte gjort det förr - nånting är fel! Men känner inte för att kontakta BM eller Gyn denna gång, eftersom jag vet vad de kommer säga... "ta ett test i veckan och hör av dig om 4-6 månader om den inte kommit då" De råden kan jag vara utan, blir bara arg då eftersom jag VET att jag inte är gravid. Och har heller ingen chans att bli det när inte mensen kommer som den ska. Moment 22.

Grattis till er som plussat eller fått mens!

• LennyB
    Marre22 skrev 2011-01-23 15:42:42 följande:
    Hej!
    Ni som håller till /har hållt till i denna tråden. Brukar ni ha oregelbunden/sen mens i vanliga fall?

Jag är på BIM +1 och det brukar inte hända.
    För två månader sedan, då vi inte ens försökte med baby och således inte kollat med äl-stickor, så var mensen 7 dagar sen.
    Nu är det som sagt 1 dag och alla tester jag tagit visar tvärnegativt.
    Jag har alltid haft regelbunden mens förut, tom efter MA kom den som den skulle två gånger. Men sen dess bara strul.  Fick mens sist på BIM+68 och idag är jag på BIM+32 och väntar fortfarande.. Inget är som det ska!

Hoppas du snart får din mens eller ett stort PLUSS! :)
  • LennyB
    019 skrev 2011-01-23 21:34:54 följande:
    Jag hade någorlunda regelbunden mens förr. Vi bestämde oss för att börja försöka i september och i oktober kom sista mensen. sen dess, nada. Är på BIM +83 idag.. känns som att kroppen driver med mig.
    Har du varit i kontakt med gyn?? Funderar efter tjat från en vän att göra ett sista försök och kontakta dem om jag inte fått mensen vid månadsskiftet... Hoppas dock att den kommer innan dess för oss båda!
  • LennyB
    Polarlantis skrev 2011-01-24 10:28:55 följande:
    Har ni gått helt utan blödningar eller har ni haft några mellanblödningar eller bruna flytningar eller så?
    När jag gick 68 dagar över tiden så hade jag vid två tillfällen som bruna blödningar, väldigt sparsamma dock. Det var förresten så det började krångla när jag tänker efter. Hade mensen 21 aug, sen runt 9 sept började det komma mindre mer brunaktiga blödningar - varade ca 4 dagar. sen tog det några veckor så kom det en liiiiten blödning och jag var säker på att mensen kommit. Men sen försvann det lika fort igen. Och det dröjde några veckor till - totoalt 68 dagar över BIM) så kom mensen som en fors - bokstavligen. Men den kom iaf och det är huvudsaken! :D

Denna gången fick jag på BIM dagen (23 dec)  en mindre blödning på morgonen, men sen inget mer och efter det har det inte synts så mycket som en droppe. Och denna gång har jag inga som helst känningar på nånting - det hade jag sist. Så det verkar vara väldigt olika vad som händer. Är idag på BIM+42, tror jag. Har slutat räkna... och har inte gjort något test på två veckor, känns inte nödvändigt då jag inte har några symtom alls.

Hoppas allt går bra för dig!
  • LennyB
    019 skrev 2011-01-26 11:43:39 följande:
    Ja det har jag, men fick ingen hjälp alls. Skulle återkomma om ett år?! :S

Hoppas att du får bättre hjälp :)
    Oj, ja till mig sade de 6 månader... men så fick jag ju mensen tillslut. Denna gång har jag inte rikitig engagerat mig och antar att den kommer när den kommer så jag har inte kontaktat dem än - tror inte jag kommer göra det heller. Det är bara när jag känner mig frustrerad - som nu... - som jag tänker vad fan nu får de sätta igång mensen eller ta reda på vad som är fel!!! Men, ja... Får väl ringa privat ist. Det verkar ge mer. OM jag nu ska ringa nån... eller bara fortsätta vänta.

Hoppas det går bättre för dig :)
Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!