miss j skrev 2011-01-05 13:32:17 följande:
Håller med, det verkar som om kroppen har total kontroll och vi bara får för oss att vi kan påverka den...
hm, menar du att du plussade 6 veckor efter bim förra året eller i början av graviditetsvecka 6? Låter skitjobbigt att du haft det så struligt, fattar att du är trött på det! Har du varit och kollat upp det hos gyn eller så?
Man kan ju undra varför det ska behöva vara så krångligt... kan det inte bara vara så att mensen kommer eller att man är gravid...det ena eller det andra liksom.
Har mått jätteilla idag, alldeles nyss. Och yr. Var tvungen att lägga mig en stund. Har varit lite illamående till och från nu sen förra veckan :(
och ingen mens i sikte... suck.
Nej, jag
slutade med p-piller i samband med att jag fick min mens i början av april 2010. Sen plussade jag 6 (nästan 7 veckor) senare. Hade känt av att det spökade nere i tjej-magen och ilade och drog, och jag var grymt trött! Men trodde att det berodde på stress (vi hade en tuff tid på jobbet med mycket bråk och annat skit) så jag tänkte inte mer på det. Men när sen bröstvårtorna började göra ont och bli väldigt känsliga så ja... fattade jag mina misstankar och tog ett test. Det visade positivt redan när jag höll det i urinen så jag trodde det var fel på det och tog ett till. :) Tog totalt 4 test faktiskt, svårt att tro det var sant! Sen slutade det några veckor senare i MA.
I och med att jag fick missfall så gjordes en hel del undersökningar eller VUL kanske jag ska säga och de visade alla att det såg ut som det ska där nere och därför har jag inte fått göra några ytterligare undersökningar när mensen var sen 68 dagar. De sade bara allt såg bra ut och uppmanade mig att ta ett gravtest i veckan för att utesluta graviditet. Trots att jag var övertygad om att jag inte var gravid. Så föga hjälp därifrån. Men det är säkert olika i olika städer.
Ja, och nu sitter jag alltså här igen med sen mens och gyn ringer jag inte denna gång. Ska ge det en månad, så får vi se vad som händer. Kroppen gör som den vill iaf. Känns bara så tråkigt att det inte funkar som det ska längre, när man inte försökte bli med barn ja då kom mensen som en klocka! Men fan inte nu. Aja. ska sluta tjata om det nu! Blir ett test till helgen igen, så får vi se. Har inte tagit sen 26/12. Men känner mig inte gravid heller, inga symtom på nåt.
Hoppas du/ni får pluss eller mens snart! :)