• Annelie68

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

noname92 skrev 2010-10-23 19:07:17 följande:
    det enda dom gjorde med mig var att prata med mig, och sa att jag inte var gravid och jag bara nehe... men endå så påpekar folk som inte känner mig  om min mage, alla bara och har du en liten på g eller. och jag tränar, äter sunt, allt för att träna bort det men det går inte. om jag skulle vara gravid skulle jag nu vara i v.14 eller om det var v.16 nu.

börjar få ångest över att inte kunna klä mig i vanliga kläder utan måste ha pösiga så magen min inte syns -.-
    Jag är ju inte så långt över tiden som dig men förstår verkligen hur du känner dig. Jag har de senaste två veckorna gått ner 3 kilo i vikt men magen har blivit större.. Jag har flera andra symtom på graviditet.. fler och fler som dyker upp.. Ska vänta en vecka till och ta test.. om inte tant röd dyker upp.. När testade du dig senast? Tycker som thalia att du ska "fejka" otroliga magsmärtor och åka in till akuten. Min sambo som är i Stockholm kommer hem på måndag och tänker "dra" med mig till akuten om jag inte blivit bättre tills dess. Smärtorna i äggstockarna har övergått till molande.. men magen är konstig... så det blir nog akuten (har honom i luren just nu och han säger att han inte kommer ge sig - jag ska iväg och kollas!) Vill inte åka upp själv i alla fall.. Han är undersköterska och ger sig inte. Lycka till till dig! Jag tycker det låter som om du är gravid.
  • Annelie68
    noname92 skrev 2010-10-23 21:08:50 följande:
    typ två-tre veckor sen, om jag är gravid lämnar min nuvarande pojkvänn mig..... får mig att må ännu sämre
    Nej men suck! Gör en djupdykning i dig själv och se om du verkligen vill ha honom om han hotar med att lämna dig om du är gravid.. Du kanske ska lämna honom först... Själv har jag en åttaårig dotter som i stort sett aldrig får träffa sin pappa. Han valde att flytta över 30 mil ifrån henne och vill inte ha något umgänge då det kostar för mycket att få upp henne till sig.. För din skull hoppas jag att du inte är gravid för att ha barn med den sortens karlar är inte roligt. Min sambo har sagt att om vi inte får barn (jag är ju lite äldre än dig ju) så kommer han med största sannolikhet att adoptera min dotter och göra henne till sin (han har tre pojkar). Lycka till önskar jag dig verkligen!
  • Annelie68
    Coriander skrev 2010-10-24 13:50:13 följande:
    BIM+10 Jag trodde att jag hade fått min mens igår - men nej! Jag fick lite brunt/rött slem igår kväll på papper när jag torkade mig och så satte jag in min menskopp. Inatt kollade jag koppen - inget. Imorse - inget. Lunch - inget. För en stund sedan - inget. VAD ÄR DETTA?! 

När jag nu känner på min tapp, så är det inte öppen, mjuk men ändå hård och sitter långt ner, men är vänd mot sidan/bakåt. Och slidan är översvämmad med halt genomskinligt slem... alltså ÄL-slem som jag brukar tolka denna typ av slem. Ingen blod, inget brunt, inga vita flytningar! 

Igår hade jag enorm värk i nedre delen av magen, vilket fick mig också att tro att det var mens som var på G. Nu är det mer molande värk och då och då sticker det till på höger sida.

Ja, så - ingen progress what so ever. 
    Jag har precis samma utom blödningen! Likadant med mig tapp.. Vänd bakåt, mjukare än vanligt... halt slem men inga flytningar över huvud taget längre. Har aldrig haft så torra trosor. Värken kommer och går men den stora magen består ;)
  • Annelie68
    Drömmen om Elin skrev 2010-10-24 20:29:53 följande:
    Vi är inte ensamma, känns skönt att de är fler som är med om samma sak!
    Ja.. trist att det inte finns standardsvar till våra frågor bara ;)
    Det tråkiga i allt är att man sitter som en liten idiot och tänker.. vad är det för fel på mig.. BIM +23 om ett par timmar.. önskar att mensen kommer... om jag nu inte mot allt förmodan är gravid ändå... Hoppas..hoppas..hoppas..

Lycka till alla som inte fått mens än.. med antingen det ena eller andra. Kram på er!
  • Annelie68
    Melsie skrev 2010-10-25 07:34:38 följande:
    Var på akuten igår för att utesluta blindtarmen. Fick remiss till gyn å ska dit med min man senare idag. Läkarn trodde inflammation i äggledarn å dt känns ju som dt kan va nått sånt el att ägget fäst sig fel. Fn, men får väl reda på dt sen..
    Åhhh.. stackare.. Lycka till med allt! Hoppas det inte är något allvarligt problem!
    Kram
  • Annelie68
    Coriander skrev 2010-10-25 00:12:36 följande:
    Tack och önskar dig det samma.. samt alla andra här på tråden som ännu inte plussat.
    Kom ihåg att det även här på FL finns trådar där helt normala kvinnor fått negativa grav.tester
    gång på gång och sedan när de varit rätt långt gångna (typ runt vecka 16 - 20 någonstans) fått reda på att de faktiskt är gravida! 

Hoppet är inte ute för oss...vår resa har precis börjat och tänk vilken story vi har att berätta för våra barn sedan... "jag kommer ihåg när jag blev gravid med dig - du var en lurig liten rackare du..." Cool
    Haha.. ja.. Min dotter som snart fyller 9 gjorde inte heller mycket väsen av sig i magen. Men det var då skönt att få ett plus på BIM +7 ca. Märkte knappt av henne i magen hela graviditeten. Det var en gump som man kände av ibland och jag tror att jag bara lyckades känna en endaste spark! Det var t o m så att jag fick åka in på en mätning av blodtillförseln i 8:de månaden - jag var så orolig för hon lugnade sig totalt där. Det var då jag fick klart besked på att det var en liten tjej i magen :)
    Jag har fantomrörelser i magen nu tycker jag... Det är ju lite för tidigt för det ju.. Men det känns som om det sitter något på vänstra sidan i tjejmagen... Man hoppas på bebbe men men... Jag ska faktiskt ta och ta något test till om inte tant röd hittar hem! Annars mår jag oförskämt bra just nu - vilket jag faktiskt gjorde med min tös också - mådde inte illa en dag under graviditeten. Däremot börjar jag känna att höfterna fått för sig att det är bebbe i magen - för de beter sig precis som med dottern. Jag hade enl sjukgymnasten jag gick till inte foglossning utan det var min kropp som reagerade på hormoner och jag har lite dåliga höfter så de fick ta stöten.. Det är det värt med tanke på undret som tittade ut knappt nio månader senare, 2 880 gram och 48 lång... Ååååhhh vad jag längtar efter det nu igen (trots att jag hade så ont vid förlossningen och svor att jag ALDRIIIIG mer skulle föda barn igen). OOOm det lyckas igen så tror jag att jag kommer att proppsa på planerat kejsarsnitt nästa gång... De fick nämligen ta dottern med sugklocka då hennes hjärtfrekvens gick ner så pass allvarligt att de blev rädda att något skulle gå fel..
    LYCKA TILL till alla som står på listan - hoppas vi slipper vara pluslösa eller menslösa så länge till....
  • Annelie68
    Tr0ust skrev 2010-10-25 12:19:51 följande:
    Jag har fortfarande inte fått min mens. ( Ca: BIM + 11 )  idag. Ska testa mig senare, så får se vad det visar då.. ( Hoppas på ett + Drömmer )
    Håller tummarna för dig {#emotions_dlg.flower}
  • Annelie68
    Tr0ust skrev 2010-10-25 13:59:03 följande:
    Tack så mycket!

Detsamma till dej! :)

Kram!
    Smiter nog in på apoteket på väg hem och köper ett utav de billigare testerna där. Nyfiken i en strut kan man ju inte låta bli!

Hoppas på ett stort plus till alla här! Kramiz
  • Annelie68
    Tr0ust skrev 2010-10-25 19:01:12 följande:
    hehe visst är det så? Jag får tydligen mina tester hem imorn på posten :( Hade väntat mig dom idag ju! :(
    Men lycka till då :) Och hoppas på ett plus!

Du får skriva vad det blev med en gång!!! :)

KRAM
    Hann inte in om apoteket tyvärr.. Under kvällen besökte vi IKEA en sväng och sen storhandling av mat.. Tala om att man känner sig gravidare än vanligt.. Trött som bara det i ryggslutet och i fötterna.. känns som man är i minst 7 månaden nu..haha.. Magen har verkligen spökat hela kvällen.. både gjort ont och kännst som det är en bebbe i magen.. Imorgon blir det köpt apotekets test (som är det billigaste de har - som jag menade innan) och så blir det väl ett test efter några timmars knipande på jobb.. Återkommer.. Kram till alla
  • Annelie68
    Drömmen om Elin skrev 2010-10-25 19:28:25 följande:
    Billiga tester på apoteket, hm... Inte billigt alls! Själv hat jag beställt 20 gravtest och 28 ÄL test som kommer imorrn, de var däremot billiga ;-D

Ingen som svarade på min fråga tidigare?? De tycker jag var tråkigt! Tror nämligen att mensen kan bli sen av att vara för mycket igravid tänk, precis som familjeliv skapar. Det är ju inte av en slump som vi är så många med BIM++++.
    Jag ville bara ha tag i ett test idag.. därför apoteket och apotekets egna test.. men jag hann tyvärr inte så jag får vänta till imorgon. Jag vill också svara på din fråga - det är så att vi inte har planerat barn utan snarare sagt att vi inte skulle ha fler, lite stress har jag väl haft men inget jag kan anse ha inverkan på mensen faktiskt. Jag får fler och fler gravsymtom.. men visst.. det kan vara som så att mensen bara hoppar över en månad (fast den aldrig gjort det förr och det är lite konstigt) och att magsmärtorna beror på annat.. men jag känner ändå trots att jag fått besked från VUL att det är ngt som inte riktigt stämmer.. jag känner mig fortfarande gravid faktist. Vi får se.
  • Annelie68
    Coriander skrev 2010-10-26 12:38:34 följande:
    Ett mirakel har hänt: Jag har fått min mens!! Glad 
    Jag har inga kramper eller något, utan bara blod som forsar ut...och jag är så glad. Förstår fortfarande inte varför den är 12 dagar sen. Nu kan livet äntligen gå vidare.

Jag kikar in i tråden lite då och då för att kolla hur det går för er andra..Lycka till och tack för sällskapet! Hjärta
    Ja i situationen man är så är det bara att gratulera att tant röd hittat hem igen Skrattande
    Bättre det än att gå i väntans tider utan resultat... Två test inköpta på lunchen.. Blir det inget på dessa ger jag upp och inser att mina fertila dagar antagligen är på väg att vara över... Kärringvarning.. haha..BIM +24 idag... så förhoppningsvis tittar min mens fram snart om det inte är ngn bebbe i magen.

Lycka till i framtiden och hoppas det blir bebbe hos er snart! Kramiz{#emotions_dlg.flower}
  • Annelie68

Så har man testat... negativt igen... säger bara F..n.. Vad är det min kropp håller på med? Känns ju som man är gravid..känns som det jobbas på i tjejmagen...inte speciellt ont utan andra underliga känslor.. ingen mens... och så negativt igen! Hur ska man ställa sig detta? BIM +24 idag... suck.. Måste vara en alien som bosatt sig i magen och..en blodtörstig en som..blöööörk...dricker mensblod.. hahaha

Vill ha mens nu!

• Annelie68

Glömde säga att trots att jag går ner i vikt så växer min mage (vilket den gjorde med första dottern väldigt fort).. jag har letat och letat på nätet och hittade nedanstående från en tråd från 2002!

Anonym

Är gravid med mitt fjärde barn. Har fått klart positivt besked på hemmatesterna de tidigare gångerna, vid två tillfällen så tidigt som veckan FÖRE förväntad mens (inget tålamod). Nu testades jag hos barnmorskan och fick negativt besked i v.11 trots att jag åkte på ultraljud och såg nya bessen senare samma dag!
    Jag vet inte vad jag ska tro om mig själv... varför växer magen.. jag äter inte sämre än vanligt.. motionerar mer nu pga att jag springer/går mellan jobb och till och från tåget varje dag...(rörde mig inte alls innan nästan). Det jobbas i magen.. en mysig känsla.. inget ont... Förstår ingenting...
  • Annelie68
    Tr0ust skrev 2010-10-26 20:23:54 följande:
    BIM + 12 Ca :)
    Aaaaaahhhhhh........GRATTIS!!!!!!! ÄNTLIGEN en till som plussat... måtte vi bli fler! Lycka till!!! KRAMIZ
  • Annelie68

BIM +33 idag och ingen mens i sikte än... Negativt idag igen.. suck.. var tar mensen vägen??? Står +32 i listan.. fel..

• Annelie68
    TapetKlister skrev 2010-11-04 21:58:33 följande:
    4 Nov

LennyB:                       BIM+47
    Sofia Sten:                  BIM+35
    Lintotts:                       BIM+32-34
    Annelie68:                   BIM+33
    Apricos:                       BIM+27
    Andreae:                      BIM+25
    Ticktick:                       BIM+24
    hoppet86:                     BIM+24
    susieq82:                      BIM+23
    Carmat85:                     Bim+23
    Längtan E F barnet:     BIM+22
    cinnamoncream:          BIM+21
    LindaMagnusson:         BIM+21
    Bebissjuk:                     BIM+21
    Adelina:                        BIM+20
    Madickis:                       BIM+18-19
    hon:                               BIM+15
    SUD:                              BIM+15
    Sessan 83 K:                  BIM+13
    Spe:                               BIM+12
    Nlie:                              BIM+6
    Sammel:                       BIM+4
    Maoulin:                        BIM+3
    Mika1980:                      BIM+1
    noname92:                    BIM+?

Plus:at Plus
    Pillven: Plussade på BIM+4 (14/10)
    MissSept: BIM +1
    Ppilla:   Plussade på BIM+4 (24/10)
    Tr0ust:   Plussade på BIM+ca12 (26/10)
    Drömmen om Elin: plussade på BIM + 11
    Stormflicka: Plussade på BIM+3-5 (30/10)

Mensen kom på BIM+..
    Melsie                         BIM -7 (???)
    FuuCk:                         BIM+1
    Davinia:                       BIM+3
    MiaMorot:                      BIM+3
    Thalia                          BIM+4
    kiiia:                             BIM+6
    Yiskah:                         BIM+6
    Luring:                         BIM+6-7
    Dutten6:                       BIM+6-7
    Syster Stor:                  BIM+7-9
    Errenae:                       BIM+8 
    And3RZsoN:                 BIM+10
    Pebbles82:                    BIM+10
    Aifos82:                        BIM+10
    Silverblixten:                BIM+10
    EQ85:                            BIM+12
    Babybluey:                   BIM+12
    susieq:                          BIM+13
    Vänvette:                      BIM+13
    Angel30:                       BIM+16
    Sanna01:                      BIM+19
    Lilla fröö:                      BIM+20
    Miss Perfect:                 BIM+30
    Thaleya:                      BIM+38
    christalia79:                 BIM+ca40

Annelie68: Listan var inte uppdaterad idag, står datum längst upp i listan så man kan se vilken dag den är ifrån. Nu har jag uppdaterat listan iaf så nu ska det stämma på dig
    Tackar! Ännu en dag utan mens i sikte.. Man kan ju inte annat än bli lite trött på det.. Hoppas..
  • Annelie68

Ojojoj.. så trött man blir på att gå och vänta.. Varför känner jag mig fortfarande gravid? Man kan ju "klappa ihop" på riktigt under denna press.. Orkar inte ta fler test som är negativa så det är nog bara att låta bli. Hoppas mensen kommer nu... känns hopplöst jobbigt.

• Annelie68
    Spe skrev 2010-11-08 21:52:16 följande:
    Usch vet precis hur du känner dig!! Har du sökt hjälp hos gyn ???
    styrkekramar
    Tack så mycket för kramarna.. Jag var hos kvinnokliniken för några veckor sedan när jag hade fruktansvärt ont i äggstockar och nedre regionerna av magen och de gjorde ett VUL då men kunde inte se att jag var gravid. Hon hittade inte min högra äggstock men påstod ändå att allt var bra. När jag ringde dem igen efter ca en vecka sa de att det inte stod ngt i journalen om att läkaren inte hittat min högra äggstock och de tyckte att det inte var lönt att jag kom till dem mer utan att jag skulle gå till vanliga akuten med mina smärtor. Jag är tyvärr alldeles uppgiven vad gäller läkare så det är inte så att jag springer dit direkt. Blev rädd när jag läste här på familjeliv om livmodercancer och livmoderhalscancer. Jag har i ett par års tid haft väldigt täta blödningar - och efter sex - som de bara förklarade med att jag hade "lättretlig" livmodertapp. Jag har haft väldigt ljust röda blödningar - som rent blod som kom ut. Symptomen stämmer ju in - men man blir ju något av en hypokondriker när man sitter på nätet och letar. Men visst är man rädd, rädd för läkare som bara säger "ta en alvedon och gå hem och lägg dig och vila". Det är så många som råkat illa ut i vården och jag har tyvärr tappat all tilltro. Det är bara att hoppas att mensen dyker upp snart. Tack igen!
  • Annelie68
    TapetKlister skrev 2010-11-08 23:42:11 följande:
    Hemskt ändå att man inte kan tas på allvar, dom finns ju ändå där för att man ska slippa gå runt och vara oroliga för saker som man inte ens har anledning till att oroa sig för!
    Du kanske ska testa ta kontakt på nytt med Kvk och säga att du vill ta ett cellprov om du känner att du är orolig för att du har cellförändringar? Tycker inte att du ska gå runt och vara rädd, troligtvis har du inte ens cellförändringar men skulle det vara så att du har det så finns det ju behandling mot det så länge det upptäcks i tid och då hinner det inte utvecklas till något allvarligt!
    Du är på BIM+37 idag ser jag, förstår att du börjar på att vara less på att inte få något svar på om du är gravid eller om mensen bara uteblivit! hur lång cykel brukar du ha?
    Ja.. suck.. De tog mig inte på allvar när jag kom in och skulle föda min dotter för 8 år sedan heller... De litade inte på mig när jag sa att jag var redo vilket gjorde att jag blev liggandes i intagningsrummet helt öppen i nästan en timme utan att någon tittade till mig. All kraft som jag behövde för att få ut den lilla "sög jag inåt" istället och krystvärkarna jag behövde blev bara tre.. Även min mamma som var med mig in sa till dem att det gick fort i vår familj men de litade inte på oss. Detta höll på att resultera i att min dotter dog vid förlossningen. Det var hemskt att se paniken i läkarnas ögon och se deras darrande händer när de stöter in sugklockan och trasar sönder hela mig... Som tur var överlevde hon och mår bra idag. Jaja.. min cykel ligger normalt på mellan 28-30 dagar men oftast på klockan 30. Det är det som gör att jag är så uppgiven då jag nu gått ytterligare 7 dagar över tiden. Får invänta någon vecka till och se.. Annars blir det väl inte och ta ett cellprov. Men det är ju knappt så att man vågar..
  • Annelie68

Äntligen!!! Mensen har kommit igång idag! BIM +38 slutade det på! Skönt att den kom.. men ont som vanligt men det får man ju tåla ;)

Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!