• LennyB

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

BIM+40 idag - känns nästan lite otroligt. Men så är det iaf. Var hos MVC igår och gjorde cellprov. BM sa att mensen KAN ha uteblivit pga cellförändringar. Känns ju kul. Hon grundade det på att jag ju har haft två minimala blödningar och att mensen alltid varit regelbunden - att jag aldig varit sen förut och att den fortfarande inte kommit igång, trots att det gått snart två månader över tiden. Ska i vilket fall få svar om 6 veckor. Hoppas hon har fel! Hon sade iofs också att jag ska ta ett nytt gravtest i helgen, då det har gått två veckor sedan senaste testet. Får väl göra det även om jag vet att jag inte är med barn - hade ju fått utslag tidigare då! OCH känt symtom!! Suck. Vill ha mensen NU.

• LennyB
    Dutten6 skrev 2010-10-28 12:05:04 följande:
    men då va jobbigt o gå o vänta så länge.. jag blev tokig när ja gick en vecka över tiden innan mensen kom.. men om du va ¨på mvc o dom tyckte du skulle göra ett gravtest till varför kunde dom inte göra nåt vul på dej så du kan få d bekräftat på en gång?
    Ja, det går upp och ner Men självklart undrar jag vad som händer med kroppen. Känns inte bättre av att BM började tala om att cellförändringar kan vara orsaken.

Anledningen till det inte blev vul ä att de gör det  i min kommun och GYN i grannkommunen tycker inte att det är nödvändigt då jag inte är gravid (haha! men ändå ska jag göra gravtest!!) Och det tror inte jag heller att jag är. Samt att de kollade så allt såg bra ut med VUL när jag hade MA i slutet av juni. Talade med dem förra veckan när jag fick min andra minimala blödning och det de sa då var att jag måste vänta i ytterligare två månader innan de gör något och att jag ska föra anteckningar över de ev små blödningar som uppkommer däremellan. Så GYN var inte så bekymrade medan BM pratar om eventuella cellförändringar. NÅGOT är i vilket fall FEL annars hade jag fått mensen som jag ska. Eller??
  • LennyB
    christalia79 skrev 2010-10-28 15:24:11 följande:
    Nämen usch. Vad jobbigt att gå och vänta i sex veckor på att få resultatet. Särskilt som du redan har fått gå och vänta och undra så länge. Håller tummarna att allt är ok!
    Tack för omtanken! Ja, det känns la så där men det är ju bra att de har tagit prover iaf. Så kan man om inte annat utesluta! Men allra bäst hade det ju varit om mensen bara kom :)
    Hur har det gått för dig?
  • LennyB
    christalia79 skrev 2010-10-30 12:14:39 följande:

Får jag bara fråga, ni som också har gått långt över tiden, hur gör ni med alkohol? Alla tester visar ju negativt, men tänk nu OM det ändå skulle vara så att det ligger en liten där inne....

Jag har faktiskt inte druckit något sen mensen uteblev. Men så brukar jag inte dricka heller - gillar inte öl eller vin... så ja, jag har det lätt! ;) Sen vet man ju inte - mensen har ju uteblivit sedan länge och därför vet man ju inte när ägglossningen sker nästa gång? Kanske inte spelar nån om man dricker under tiden man försöker men ja... jag ligger lågt i vilket fall.

Hur har det gått för dig Stormflicka?? Har du fått ett tydligare plus?? :D
  • LennyB
    Stormflicka skrev 2010-10-30 20:21:13 följande:

Vad tror ni? :S Det ser ut som två streck på båda? Haha, jag som inte ens har några symptom förutom utebliven mens och ömma tuttar :P
    Det övre är testlagret och det under är rfsu..
    Nu blir det inget mer testande för min del förrän om 4-5 dar!

Inga plus här inne? Många har verkligen gått långt över BIM..
    Haha, det kanske bara är jag som häckar här en lördagkväll :P
    I mina ögon är det ett klart PLUS!!! GRATTIS :D
  • LennyB

Ja, för mig är det solklart plus! Så stort GRATTIS :D:D Du kan alltid ta ett med veckoindikator även om de inte är helt hundra så ser du på ett ungefär hur långt gången du är :)
    Jag är väl på BIM+42 idag och något mer besök hos BM blir det inte på ett tag. Gjorde ett cellprov i veckan, så får vi se vad det visar. Ska ta ett nytt gravtest på måndag också - då har det gått lite mer än två veckor sen senaste testet och BM vill att jag ska testa en gång i vecka egentligen. Det är ju lite svårt när man har gått så här långt över tiden. Vet ju inte alls när och om jag har ägglossning, även om jag brukar känna det. Tycker dock jag har ägglossningskänningar jämt nuförtiden så jag litar inte på det längre. :) Så får testa lite då och då, så länge mensen inte kommer.
    Har du förresten visat plussen för din kille?? :D Grattis även till honom!

• LennyB
    Stormflicka skrev 2010-10-30 22:03:09 följande:
    ÅH! Det är helt galet. Tack snälla du!
    Det låter helt sjukt jobbigt det där med din uteblivna mens.. att det ens kan bli sådär! Jag håller verkligen tummarna för att det inte är någon cellförändring det handlar om! Kanske är kroppen bara ur balans.
    Min man vet inte än att jag har testat.. jag kunde inte hålla mig. Vi ska testa tillsammans nästa vecka :P Men han anar redan något, han är tvärsäker att jag är gravid. Fastän det inte syns eller att jag inte har några symptom, haha!
    Japp troligen är det väl så! Ingen idé att oroa sig egentligen men det är svårt att inte bli frustrerad emellanåt när den inte kommer! :)
    Åh, så spännande! Kul att han är så säker på sin sak trots att du inte har så många symtom än :D Du får uppdatera om hans reaktion sen!
  • LennyB

BIM+44 och som BM ville ett nytt test - och ett nytt minus OCH ingen mens i sikte. Så var det med det! Väntan fortsätter och ett nytt test nästa vecka - då har mensen hoppat två månader. Skit mens!!
    Grattis till mensen för er som nu fått den :) Vilken lättnad, bara att tuta och köra igen!

• LennyB
    christalia79 skrev 2010-11-01 14:50:38 följande:

Kanske ropade hej lite för tidigt. Det kom fem droppar mens imorse, sen dess....ingenting. Suck...

Kanske inte skulle ha avbokat min tid hos läkaren imorgon.

Precis så var det för mig för två veckor sedan. Ringde glad ihågen och avbokade cellprovet de skulle ta samma dag. Men sen kom inget mer och så verkar det fortsätta. :(
  • LennyB
    Tr0ust skrev 2010-11-02 09:04:20 följande:
    Men du... Du kan be barnmorskan göra en gyn undersökning och kolla om mensen är på väg.
    För att det gjorde jag en gång för några år sedan, när min mens var försenda. Hon kunde se om det var på g eller inte. Gör ett försök. Hoppas att du får ditt pluss! :)

Håller tummarna! Lycka till!
    Jag ska ringa dem nästa vecka igen om mensen inte kommit i helgen. Då är den ju två månader sen, så får vi se vad de säger då. Hittills har de inte velat göra några undersökningar mer än cellprovet. De säger bara att jag ska avvakta en vecka till, två veckor till... när det hade gått en månad var svaret men det vet du väl kära du att mensen kan hoppa en månad utan att det ä något med det. Men nu är det ju två månader... Ska ringa iaf även om det känns meningslöst. De verkar ju tro att den blödning jag hade för två veckor sedan var mensen - att  mensen kan yttra sig i några droppar vid ett toabesök och sen inget mer. är en nyhet för mig. Men det var vad hon sa.
    Tack för tummarna! :) Hur mår du/ni ? Fått tid för inskrivning? :)
Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!