![Lilla fröö](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
BIM + 14 idag. BM sa att det kan ta ett tag innan det visar på testen om man är gravid. Men en vecka, aldrig att jag tänker hålla mig en vecka till.Tr0ust skrev 2010-10-28 10:44:46 följande:Hur många dagar BIM har du?
-
usch vad jobbigt att vänta så länge utan att mensen kommer! :(LennyB skrev 2010-10-28 11:46:06 följande:BIM+40 idag - känns nästan lite otroligt. Men så är det iaf. Var hos MVC igår och gjorde cellprov. BM sa att mensen KAN ha uteblivit pga cellförändringar. Känns ju kul. Hon grundade det på att jag ju har haft två minimala blödningar och att mensen alltid varit regelbunden - att jag aldig varit sen förut och att den fortfarande inte kommit igång, trots att det gått snart två månader över tiden. Ska i vilket fall få svar om 6 veckor. Hoppas hon har fel! Hon sade iofs också att jag ska ta ett nytt gravtest i helgen, då det har gått två veckor sedan senaste testet. Får väl göra det även om jag vet att jag inte är med barn - hade ju fått utslag tidigare då! OCH känt symtom!! Suck. Vill ha mensen NU.
-
Tack :) KramTr0ust skrev 2010-10-28 11:53:01 följande:Okej. Jag är va typ runt den BIM:en med. Och jag gjorde test förra veckan. Visade negativt. Men så gjorde jag test i förrgår, och det visade sig vara positivt.Så, under kan ske ;)
Önskar dej all lycka och hoppas att du får ett pluss :)
kram! -
usch, har inte alls mått bra idag! Kännt mig lite varm, knappt kunnat äta något. Jag brukar alltid vara jättehungrig på jobbet, men fick bara i mig hälften av frukosten och samma med lunchen. Det bara tog stopp. Har ätit middag två gånger då jag bara fått i mig lite båda gångerna. Så dåligt har jag aldrig ätit (förutom när jag varit jättesjuk då). Har även haft lite ont i magen, inte alls som mensvärk. Känner mig uppblåst. Nytt test i morgon bitti!
-
Negativt test i morse :(
-
Jag pratade med en barnmorska i torsdags, men hon verkade ovillig till att träffa mig. Det lät som att jag bara var välkommen om jag var gravid. Fasen, jag vet inte vart jag ska vända mig eller var jag ska ta vägen. Både jag och min sambo undrar varför mensen inte kommer eftersom testen är negativa..Spe skrev 2010-10-30 15:15:28 följande:Du har inte funderat på att gå in och så de gör VUL??? Eller är det svårt att få till det??? Jag hoppas jag kan få en tid på måndag
-
Äh, han vill nog inte ringa. Det känns ju bättre att ringa själv. Jag började typ grina när jag pratade med barnmorskan men försökte göra så det inte hördes. Ingen aning om det finns nån privat.. Jag väntar tills något händer, att antingen mensen kommer eller att något test visar positivt.Spe skrev 2010-10-30 15:50:11 följande:Tror nästan att du måste försöka trycka på ...din sambo kanske kan ringa?? Ring och gråt annars ...knepigt att de inte vill ta emot dig. Finns ingen privat gyn du kan gå till?? Jag blir också fullständigt tokig av detta!!!!!
En annan fråga.. När i graviditeten brukar man få råmjölk? Kan man ha det om man inte är gravid? :S -
Jag har också ont, fast på vänstra sidan. Har haft det sen i går. Det går knappt över med ipren. Irriterande att varken få mens eller ett plus :(Silverblixten skrev 2010-10-31 14:24:47 följande:Får man haka på här?
Jag är Bim+6 och gjorde ett test i torsdags som var negativt. Fortfarande ingen mens, men en molande värk på höger sida ganska långt ner. Strålar ut mot ryggen. Ibland känns det lite på vänster sida med. Detta har suttit i nån dag nu. Nån fler som haft så? -
Jag ska vänta tills på tisdag med att testa igen. Förväntar mig inget annat än ett negativt resultat. Men eftersom mensen inte vill komma så känns det som att ett test sitter bra. Mitt onda i magen känns inte alls som mensvärk, har aldrig kännt såhär. Kroppen spelar väl ett spratt eller nåt. :/Silverblixten skrev 2010-10-31 20:32:55 följande:Ja det är ganska irriterande. Funderar på att göra ett till test nu om nån dag, om inte mensen kommit än. Så man vet. Är väl det som är det värsta. Känner inte igen det onda heller, så man blir ju så osäker
-
BIM + 20 idag då.. Känns helt overkligt att varken mensen eller ett plus visats sig än. Lättade mitt hjärta för min syster idag, som vet att vi vill ha en bebis. Det kändes jätteskönt att prata om det. Tittade på bebiskläder idag, det känns som att det kommer ta lååång tid innan vi kan börja köpa sånt :(
-
Uppdatering:
Mensen kom precis! Har nog aldrig blivit så glad över det :) Då är det bara att fortsätta när den är slut :) Synd bara att sambon inte riktigt blev lika glad, han hade hoppats på en bebis istället. Men det kommer väl när vi minst anar :) -
Haha, nej jag blir inte heller riktigt klok på när nästa ÄL är. Men det är väl bara att mysa på med sambon utan att tänka på ÄL och BIM.TapetKlister skrev 2010-11-03 21:33:30 följande:3 Nov
LennyB: BIM+46
Sofia Sten: BIM+34
Lintotts: BIM+31-33
Annelie68: BIM+32
Apricos: BIM+26
Andreae: BIM+24
Ticktick: BIM+23
hoppet86: BIM+23
susieq82: BIM+22
Carmat85: Bim+22
Längtan E F barnet: BIM+21
cinnamoncream: BIM+20
LindaMagnusson: BIM+20
Bebissjuk: BIM+20
Adelina: BIM+19
Madickis: BIM+17-18
hon: BIM+14
SUD: BIM+14
Sessan 83 K: BIM+12
Spe: BIM+11
Pebbles82: BIM+10
Silverblixten: BIM+9
Nlie: BIM+5
Sammel: BIM+3
Maoulin: BIM+2
Mika1980: BIM+0
noname92: BIM+?
Plus:at
Pillven: Plussade på BIM+4 (14/10)
MissSept: BIM +1
Ppilla: Plussade på BIM+4 (24/10)
Tr0ust: Plussade på BIM+ca12 (26/10)
Drömmen om Elin: plussade på BIM + 11
Stormflicka: Plussade på BIM+3-5 (30/10)
Mensen kom på BIM+..
Melsie BIM -7 (???)
FuuCk: BIM+1
Davinia: BIM+3
MiaMorot: BIM+3
Thalia BIM+4
kiiia: BIM+6
Yiskah: BIM+6
Luring: BIM+6-7
Dutten6: BIM+6-7
Syster Stor: BIM+7-9
Errenae: BIM+8
And3RZsoN: BIM+10
Aifos82: BIM+10
EQ85: BIM+12
Babybluey: BIM+12
susieq: BIM+13
Vänvette: BIM+13
Angel30: BIM+16
Sanna01: BIM+19
Lilla fröö: BIM+20
Miss Perfect: BIM+30
Thaleya: BIM+38
christalia79: BIM+ca40
Miamorot: Förstår att det känns surt att mensen dök upp, men det gäller att se det från den ljusa sidan, skönt att den inte blev ännu mera försenad, hoppas det tar sig nästa gång :)
Lilla fröö: Förstår att det känns skönt att den kom! Bara att ta nya tag nu då :) Jag tycker ändå att man blir lite förvirrad då mensen är sen, man har liksom ingen aning om hur det blir med ägglossningen då, om den kommer tidigare än vanligt eller kommer efter samma antal dagar från mensens första dag som den borde? haha man blri inte klok på cyklarna!
Pebbles82: Shit vad konstigt att du får sånna streck hela tiden :O Känns lite olustigt att du får sånna streck på tre test efter varandra! Testade du på morgonen eller kvällen med dom andra testen? Tänkte att det kanske har sin betydelse? -
Skönt att den kom, nästa gång är det våran tur att plussa! :)Pebbles82 skrev 2010-11-03 22:12:03 följande:Jahopp och där kom min mens med.. :D
Efter tre spökstreck.. ;)
erranae: Jag har iofs tagit på kvällen allesammans, men tycker det är konstigt att jag kan se strecken på olika tester. Nåja, nu är ju mensen här (med besked)
Och jag hade jäkligt rätt i att den skulle göra ont. Nu lägger jag mig för kvällen med vetekudde och naproxen för att ens kunna komma upp imorgon.
Hoppas alla ni i tråden får ert efterlängtade plus eller mens snart!