• Annelie68

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Jag vet inte vad som händer med mig. Som jag skrivit så har magen blivit större bara på en vecka.. är ju BIM+19 idag. Ingen förklaring hade de på KK i förrgår.. Smärtan i underlivet har lagt sig och övergått till en mjuk varm känsla strax under naveln och ner. Ringde KK akuten idag igen och de sa bara att jag inte var gravid enl VUL och gravtest. Hon läste i journalen och sa att allt sett alldeles normalt ut. När jag då ifrågasatte att allt sett bra ut då läkaren vid undersökningen inte hittade höger äggstock ställde hon sig frågande - det stod det ingenting om! Jag inf henne att läkaren sagt det flera gånger! Det känns som om livmodern växer... Vad faaan e det med mig??? Hon tyckte att jag skulle åka till vanliga akuten och sätta mig för det kunde vara något med tarmarna istället. Visst..fine.. men varför får jag inte mensen då? Först idag har jag fått flytningar - inte haft några nämnvärda efter senaste mensen. Flytningen är av en lite tjockare karaktär, vit i färgen och luktade ingenting.. Ingen ÄL flytning direkt så den otroliga smärtan i äggstockarna kan väl inte varit ÄL? Varför känner jag mig som om jag var gravid i femte eller sjätte månaden då? Får väl snart ta och gå till en psykdoktor istället för det verkar vara där de vill placera mig på KK. Jag orkar inte åka upp på vanliga akuten och sätta mig! Jag har ju inte ont nu ju.. smärtan i äggstockar har gått över men jag känner mig sååå jävla fet! Till saken hör att jag gått ner 2 kilon på två veckor... inte upp.. hur kan då magen bli större??? Någon som varit skengravid någongång som känner igen sig?

• Annelie68
    Melsie skrev 2010-10-21 18:34:17 följande:
    Bim +8.

Ingen mens. Inget plus.

Jag vill ha nått av dem. För nu går jag omkring och inbillar mig att jag har jättekonstiga
    tarm sjukdomar eftersom jag har  magvärk som jag inte känner igen....
    Kanske bara är gaser som vägrar komma ut som gör att man har ont...
    Eller,,,nått annat farligt...
    Förstår... jag har nog haft både cancer i levern.. äggstockarna... magsäcken... ja överallt ikväll.... man blir ju internetberoende när man går igenom detta skit.. vad är det för fel på mig??? Jag vill inte åka och sätta mig på akuten själv.. orkar inte bli idiotförklarad.. Får vänta till sambon kommer hem från Stockholm på måndag så får vi åka in till akuten och sätta oss.. Vill inget annat än stanna hemma från jobb imorgon men det är ju helt nytt och jag har redan sprungit till KK i förrgår och gått tidigare igår.. och haft långlunch idag (för jag vill inte ha det nya jobbet jag har nu) då jag var på hemlig anställningsintervju då... Blir väl snart av med jobbet också.. men det gör mig nog inget iaf.. JAG VILL HA MIN MENS NU! Och jag vill bli av med min tjocka mage och trycket i mellangärdet och tyngden i underlivet... vill inte mer..
  • Annelie68
    Tr0ust skrev 2010-10-22 09:27:38 följande:
    Hej!

Tack för ditt svar! Ja, jag skrev fel i mitt förra inlägg. Det ska vara den 14:September. Jag har testat mig 2 ggr, och båda negativt. Hade molande värk i nedre delen vid livmodern. I början på veckan. Men idag, i morses, så fick jag ont på riktigt. Det kändes som mens verk men jag vet inte :/ Men vi får se ifall M, dyker upp. För så här konstig har den aldrig varit.

Tack, och lyck till själv!
    Känner med dig! Jag hade jätte jätte jätte ont.. så att jag grät och det kändes som om äggstockarna skulle explodera! Detta höll på i drygt 3 dagar och lugnade sig till igår. KK sa när jag ringde att det inte var lönt att jag kom till dem då allt sett bra ut på VUL men ingen grav. Så trött man blir för läkaren sa ju att hon inte hittade högra äggstocken.. Smärtan har lagt sig nu men jag är fortfarande uppblåst och idag har jag gått in i BIM +20. Trycket över levern har lagt sig lite dock.. MEN ingen mens fortfarande... Hoppas... att det inte är ngt allvarligt.
  • Annelie68

Börjar bli riktigt rädd.. vad är det för fel på mig! Tog tempen igår. Jag har väldigt låg kropptemperatur och ligger ungefär på 36,1 när jag tar tempen med en muntermometer. Igårkväll låg jag på 36,7 på den och idag när jag kom hem kände jag att jag fått högre och tog tempen. Den låg då på 37,2. Detta innebär att jag har fått feber nu också.. Inte nog med att man ligger på BIM +20... Varit hos kvinnokliniken som surt konstaterade att jag varken hade UVI, ej var gravid, ingen inflammation i livmodern eller på äggstockar (trots att läkare inte såg min högra)... Ingen förklaring till de stora smärtorna jag hade måndag tisdag och onsdag.. som la sig igår.. då jag började känna en varm känsla i underlivet... nu ovan på allt har jag fått feber.. undrar om jag inte känner lite i njurarna... Får se.. kanske blir ambulans i natt.. suck... Jag är inte frisk för att vara frisk enligt KK... usch.. Vad är det med mig???!!!!

• Annelie68
    lammet skrev 2010-10-22 21:42:04 följande:
    37,2 är INTE feber oavsett hur låg temp du har annars!! /Läkare
    Där satte du spiken i kistan! Litar inte på läkare över huvud taget längre! Om jag känner det som om jag har feber när jag 37,5 grader så har jag feber! Muntermometer mäter inte riktigt rätt temperatur! Det borde du veta som läkare (vilket jag tvivlar på att du är). Köpt legitmationen eller?
  • Annelie68
    susieq82 skrev 2010-10-22 21:57:39 följande:
    vad jag tänkte oxå..."vanlig" temp ligger väl på typ mellan 36.8-37.4.
    Men herregud! Fattar ni trögt eller! Jag har jätte låg normal kroppstemeratur annars! Ligger normalt när jag mäter men en muntermometer på 36,1 till 36,3! Nu låg jag på 37,2 på muntermometer och 37,5 mätt med örontermometer! JAG har feber om JAG har 37,5!
  • Annelie68
    Annelie68 skrev 2010-10-22 22:04:04 följande:
    Men herregud! Fattar ni trögt eller! Jag har jätte låg normal kroppstemeratur annars! Ligger normalt när jag mäter men en muntermometer på 36,1 till 36,3! Nu låg jag på 37,2 på muntermometer och 37,5 mätt med örontermometer! JAG har feber om JAG har 37,5!
    susieq82 skrev 2010-10-22 21:57:39 följande:
    vad jag tänkte oxå..."vanlig" temp ligger väl på typ mellan 36.8-37.4.
    För den delen så har jag under kvällen kännt att tempen gått ner igen ocn nu har jag 36.5. Jag påstod inte att jag hade HÖG feber. Jag är ju enligt läkaren på kvinnokliniken ej gravid så temperaturökningen kan ju inte bero på det.. smärtorna i äggstockarna  var i stort sett  påhittade enl läkaren... Ingen förklaring finns till varför jag inte fått min mens och varför jag hade så ont i äggstockarna i 3 dagar... Och att läkaren ej hittade min högra äggstock på VUL gjorde det mig orolig ikväll när jag kände att temperaturen gick upp och jag kände mig febrig.. för det gjorde jag!
  • Annelie68
    Melsie skrev 2010-10-22 22:19:08 följande:
    Jag har oxå låg temp. ca 36.5 så folk tror ju man är dum i huvvet när man säger att man har feber o 37.5 grader.

Ingen aning om vad du kan ha. är frustrerande att inte veta.
    Senast idag hade jag njursten o gallsten....
    Kan bara hoppas att du hittar orsaken till allt!
    Suck ja... Känns som om man skulle behöva en riktig genomgång.. för jag känner mig gravid men är ju inte det enligt läkaren.... Men som sagt, jag litar inte på läkare - har varit med om alldeles för mycket. Funderar på att starta en tråd med frågan om när folk anser sig ha feber.

Jag känner mig gravid och temperaturen ökar... mensen kommer inte... ont i äggstockarna.. fast det har som tur det lugnat sig. Bara lite molvärk nu. Får ta och sova ut ordentligt imorgon och hoppas på att mensen kommer under natten.. vet inte om jag orkar med en dag till utan mens..
  • Annelie68
    zara04 skrev 2010-10-22 23:20:12 följande:
    Och sverige som var kannda for att ha bra sjukvard,,inte nu langre KNAPPAST...
    Tyvärr har Sverige INGEN sjukvård längre.. den har gått i graven...
  • Annelie68

Ang inlägg om feber igår.. förlåt om jag spårade ur.. Det är nog bara att lägga till ytterligare ett graviditetsymptom.. humörsvängningar... Inne på BIM +21 idag och ingen mens i sikte så.. Är kanske låghormonare och i och med att de tog ett negativt test hos KK så känns det som de inte letade efter en om jag var gravid ändå när de tog VUL. De hade ju inte hört talas om att man testade negativt på urintest om man var gravid (?).  Och i och med att läkaren inte hittade min högra äggstock så la hon nog fokus på den och varför hon inte hittade den. Jag har försökt leta på nätet efter hur lätt det är att se på ett VUL så pass tidigt som i vecka 6 +3 eller vad jag var i tisdags. Någon som vet något om detta får gärna berätta. Tempen är fortfarande högre än vad jag normalt har idag men inga feberkänslor så någon infektion är det med största sannolikhet inte.

Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!