• Polarlantis

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

miss j skrev 2011-01-05 13:32:17 följande:
    Man kan ju undra varför det ska behöva vara så krångligt... kan det inte bara vara så att mensen kommer eller att man är gravid...det ena eller det andra liksom.

Har mått jätteilla idag, alldeles nyss. Och yr. Var tvungen att lägga mig en stund. Har varit lite illamående till och från nu sen förra veckan :(
    och ingen mens i sikte... suck.
    Mår också så..och inte ngn mens här inte...men nu tror jag att kroppen laddar för något iaf, det händer saker och det kännsfint! Är det mens eller ny ÄL på g så är jag lika glad, man blir ju så nojig!
  • Polarlantis
    LennyB skrev 2011-01-06 11:33:59 följande:
    Ja, och nu sitter jag alltså här igen med sen mens och gyn ringer jag inte denna gång. Ska ge det en månad, så får vi se vad som händer. Kroppen gör som den vill iaf.  Känns bara så tråkigt att det inte funkar som det ska längre, när man inte försökte bli med barn ja då kom mensen som en klocka! Men fan inte nu. Aja. ska sluta tjata om det nu! Blir ett test till helgen igen, så får vi se. Har inte tagit sen 26/12. Men känner mig inte gravid heller, inga symtom på nåt.

Hoppas du/ni får pluss eller mens snart! :)
    Ja det samma sa BM till mig när jag ringde och frågade...testa du och vänta ett halvår eller så! SUCK! Tycker faktiskt inte det är så mycket begärt att dom kollar att allt ser ok ut! SUCK!
    Ska också testa igen i helgen tror jag..har inte helt bestämt mig...OM jag får fler symtom så ska jag göra det annars får det rulla på och så får vi se...
  • Polarlantis

Om jag förstått allt jag läst så kan...ja vad som helst hända! TYVÄRR!
    men regeln verkar säga: ingen ÄL ingen mens eller väääldigt lite...
    dock är jag säkerpå att jag hade ÄL och har ännu inte ngn mens och ligger på BIM + 15...hmmm...
    OCh neg test, men nu har jag inte tagit ngt på ett tag...ska nog göra det bara för att vara helt säker...
    Så tyvärr...vänta och se och hoppas på att det händer NÅGOT!

• Polarlantis

Nytt test men neg och nu har jag ny ÄL...så nu ser jag frammåt och hoppas på pluss om 14 dagar Glad

Hur går det för er andra???

• Polarlantis

BIM + 20 här och ingen mens. Men jag TROR ÄL just varit, har väl hoppat en månad antar jag...så jag hoppas på pluss ELLER mens om en vecka!!!Vilket som är glädjande till skilnad från inget alls!

019: dags att ringa BM och kräva undersökning nu! Säg att du har så ont eller ngt, så här kan du ju inte gå runt och oroa dig!! Lycka till!

• Polarlantis
    Mysgosmys skrev 2011-01-18 13:28:48 följande:
    Sen undrar jag vad denna del i listan betyder? Vad ska man göra med den? :)

Mensen kom på BIM+..
    1-2;    +++
    3-4;    ++++++++
    5-6;    +++++++
    7-8;    +++
    9-10;   +++++
    11-12; +++++
    13-15; +++
    16-18; ++
    19-21; ++
    22-24; +
    25-27; +
    30-40; ++++
    68;      + 
    Du ska nog lägga till ett + den veckan du får mens, alltså hur långt efter BIM du var då den kom...
  • Polarlantis
    LennyB skrev 2011-01-18 13:53:27 följande:
    BIM+26 idag och ingen mens eller pluss för den delen.

Förstår din frustration 019! Förra gången fick jag mensen först på BIM+68 och fick heller ingen hjälp från BM eller gyn. Känns oerhört drygt att mensen strular även denna gång, samtidigt som det ofta känns som att jag inte orkar bry mig längre. Den kommer när den kommer - det gjorde den sist. Men så ibland kommer den där tanken att Näe! Det är inte normalt att den strular som den gör när den inte gjort det förr - nånting är fel! Men känner inte för att kontakta BM eller Gyn denna gång, eftersom jag vet vad de kommer säga... "ta ett test i veckan och hör av dig om 4-6 månader om den inte kommit då" De råden kan jag vara utan, blir bara arg då eftersom jag VET att jag inte är gravid. Och har heller ingen chans att bli det när inte mensen kommer som den ska. Moment 22.

Grattis till er som plussat eller fått mens!
    Ja det är helt idiotiskt att man inte man få hjälp!!!

Har du känningar av ägglossning under tiden eller är det helt stiltje i kroppen? Tror att jag haft ÄL igen nu nämligtn...
  • Polarlantis

Ok...BIM + 21 här och nu har jag fått en liten brun flytning...trots att allt tyder på att jag hade ÄL för en vecka sedan (har inte använt test tyvärr) så nu vet jag verkligen inte vad som händer! HJÄLP!
    Kan ju hålla i halmstrået att det är ett ägg som fäst nu...men det är inte troligt säger pessimisten i mig...suuuuck!
    Och vi pratar BIM+21 då jag hade lite bruna flytningar sist...det var det jag fick i mensväg den månaden...stööön!
    BLIR GALEN!!! 
    Några tankar från er om detta?

• Polarlantis

Har ni gått helt utan blödningar eller har ni haft några mellanblödningar eller bruna flytningar eller så?

• Polarlantis
    Polarlantis skrev 2011-01-24 10:28:55 följande:
    Har ni gått helt utan blödningar eller har ni haft några mellanblödningar eller bruna flytningar eller så?
    Puffar fram mig fråga lite...ingen som haft detta?
  • Polarlantis
    Maoulin skrev 2011-01-25 08:14:55 följande:
    Jahopp... Senaste mensen var mellan den 1:e och 5:e oktober.
    Nu har jag gått ett bra tag och liksom...."känt mig" gravid. Ska köpa ytterligare ett grav.test idag, visar det negativt vet jag inte vad jag tar mig till ....! Gråter
    Men ush, stackars dig! Har du sökt hjälp ännu? Hoppas på + för dig :)
  • Polarlantis
    Maoulin skrev 2011-01-25 08:58:01 följande:
    Jo jag bokade tid hos gyn för ett år sedan. Jag kunde dock inte komma då, så det liksom sipprade ut i sanden.
    Jag har nu gått på lite "natur-piller" då jag knappt haft någon mens på två år ( efter piller-stopp)
    Efter bara ett par dagars användning av dessa piller, kom mensen den 1:e oktober men efter det har det inte varit något. Jag har varit oerhört trött, illamående, yr mm och nu under den senaste månaden har känt hur det liksom hugger och spänner i tjejmagen... Ja, sammanfattningsvis så är det oerhört frustrerande!
    Tack ska du ha!! :)
    ja inte är det kul att gå till gyn heller...drar mig lite...men avvaktar någon vecka till,.
    Låter ju som intressanta känningar du har, håller alla tummar för det är + på G, hihi!
  • Polarlantis
    Maoulin skrev 2011-01-25 09:27:13 följande:
    Hurdant är det med dig då?
    Ja det gör jag med! Tack ska du ha! :)
    Ja här är det ju mest irriterande... Kroppen är galen och jag är arg på den! Bara bruna flytningar som började en vecka efter ÄL och har hållit på 6 dagar men nu är det slut. Ska eg ha mens imorgon så jag vet varken ut eller in. hadde tydlig ÄL men har inte testat så HELT säker är jag ju inte men 99% iaf...
    Har en teori att äggen aldrig släpper och att det därför bara blir bruna flytningar...
    Förra månaden lika dant, bruna flytningar BIM+2 i tre dagar, sedan inget mer...
    SUCK!
    Några tips och trix?
  • Polarlantis
    019 skrev 2011-01-26 11:43:39 följande:
    Ja det har jag, men fick ingen hjälp alls. Skulle återkomma om ett år?! :S

Hoppas att du får bättre hjälp :)
    Har du sökt privat? För där kan man komma innan. Fick samma idiotiska svar på sjukhuset hemma men privat var det inga probs att få tid! Ring bums! Lycka till!!!
  • Polarlantis
    Anna J01 skrev 2011-01-27 14:57:27 följande:
    Plussade idag på BIM + 12
    Toknegativt innan så hoppet finns så länge inte mensen kommer:) 
    WOW! Grattis!!! Du ger oss hopp! Lycka till nU!
Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!