• christalia79

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

LennyB skrev 2010-10-21 15:30:27 följande:
    Jag har alltid haft regelbunden mens, så det här förstår jag inte. BIM+33 idag och ff ingen mens. Fick en blödning i tisdags och var så glad att mensen var tillbaka! Men det kom inget mer än den gången på toa. Så nu vet jag inget. BM vet inget de heller. Hon jag talade med trodde tom att den blödning som var i tisdags var mensen - ja, för du säger ju att du inte brukar ha rikliga blödningar. Äh, ja - men de varar ju längre än ETT toabesök!!! OCH jag har fem dagar OCH jag behöver alltid använda skydd och SÅ sparsamma är de inte!!! Suck, ibland bör man inte säga något till dem då de verkar välja att missuppfatta allt man säger.
    Skit vilket. Jag har ingen mens och jag är inte gravid. Varför - det lär jag inte få veta.
    Är i samma sits som du. www.familjeliv.se/Forum-2-14/m55167402.html. BIM +30-nånting. Ingen mens. Negativt test.

Fast jag har inte kollat upp det än. Men känner verkligen att det är dags, för man känner ju sig själv. Nåt är inte som det ska. Förväntar mig tyvärr samma bemötande som du har fått dock. Att det inte kommer tas riktigt på allvar. Därför jag har dragit mig lite för det.
  • christalia79
    noname92 skrev 2010-10-22 12:40:07 följande:
    jag hade bim´23/6  
    Jösses!! Vad säger barnmorskan om detta? Har de gjort någon undersökning?
  • christalia79

Har ringt min BM nu och sagt att jag vill boka tid för en undersökning för att se att jag inte har en cysta eller så. Som tur var så blev jag tagen på allvar så jag ska träffa en läkare på tisdag. Känns så himla skönt att få kolla upp det, för jag mår illa väldigt ofta och särskilt efter jag har ätit och har lite "mensvärk" till och från. Nån anledning måste ju finnas till det.

• christalia79
    LennyB skrev 2010-10-28 12:37:56 följande:
    Ja, det går upp och ner Men självklart undrar jag vad som händer med kroppen. Känns inte bättre av att BM började tala om att cellförändringar kan vara orsaken.

Anledningen till det inte blev vul ä att de gör det  i min kommun och GYN i grannkommunen tycker inte att det är nödvändigt då jag inte är gravid (haha! men ändå ska jag göra gravtest!!) Och det tror inte jag heller att jag är. Samt att de kollade så allt såg bra ut med VUL när jag hade MA i slutet av juni. Talade med dem förra veckan när jag fick min andra minimala blödning och det de sa då var att jag måste vänta i ytterligare två månader innan de gör något och att jag ska föra anteckningar över de ev små blödningar som uppkommer däremellan. Så GYN var inte så bekymrade medan BM pratar om eventuella cellförändringar. NÅGOT är i vilket fall FEL annars hade jag fått mensen som jag ska. Eller??
    Nämen usch. Vad jobbigt att gå och vänta i sex veckor på att få resultatet. Särskilt som du redan har fått gå och vänta och undra så länge. Håller tummarna att allt är ok!
  • christalia79
    LennyB skrev 2010-10-28 16:32:45 följande:
    Tack för omtanken! Ja, det känns la så där men det är ju bra att de har tagit prover iaf. Så kan man om inte annat utesluta! Men allra bäst hade det ju varit om mensen bara kom :)
    Hur har det gått för dig?
    Usch jag går nog och önsketänker att jag på nåt mirakulöst sätt ska vara gravid istället för att det ska vara något annat otäckt som pågår. Mår illa jämt efter att jag ätit och innan skulle jag gå på toa på jobbet och nån hade varit där och gjort det stora före mig och jag var tvungen att gå ut och stod på en annan toa och råklöktes i säkert två  minuter. En timme senare känns det fortfarande som det sitter i halsen. Brukar inte vara överkänslig.

Och igår åt jag kött!! Jag har varit vegetarian i 10 år, men satt och njöt av mcnuggets från Mcdonalds. Helskumt.

Nåt är ju fel helt klart, förmodligen nån form av hormonrubbning, men måste man ha samma symptom som när man är gravid likson,

Ser verkligen fram emot att nån kollar upp mig på tisdag!
  • christalia79

Vad många det är som har dragit över ordentligt nu...

• christalia79

Får jag bara fråga, ni som också har gått långt över tiden, hur gör ni med alkohol? Alla tester visar ju negativt, men tänk nu OM det ändå skulle vara så att det ligger en liten där inne....

• christalia79
    LindaMagnusson skrev 2010-10-30 12:26:12 följande:
    Det undrar jag med... Testade ju pos i torsdag men neg idag och igår och nästa helg ska vi på. Halloween fest. Hur vet man då om man kan dricka eller inte.
    Ska på fest ikväll, är en fest då alla ska ta med sig sina slattar från spritflaskorna hemma. Så det kommer ju att serveras sprit......Igår var jag hos svärföräldrarna som bjöd på vin och sen ville sambon mysa lite med vin i veckan. Samtidigt som man vet att man inte är gravid och att det inte finns nån anledning att inte ta ett litet glas vin, så naggar det där dåliga samvetet ändå...
  • christalia79
    Idag kom den! Jäj!!! Skumt att den bara försvann, men nu är den här och den nog första gången jag är glad att se den!

31 okt

LennyB:                       BIM+43
    Thaleya:                      BIM+35
    Sofia Sten:                  BIM+31
    Lintotts:                       BIM+28-30
    Miss Perfect:                BIM+29
    Annelie68:                   BIM+29
    Apricos:                       BIM+23
    Andreae:                     BIM+21
    Ticktick:                       BIM+20
    hoppet86:                    BIM+20
    susieq82:                     BIM+19
    Carmat85:                    Bim+19
    Längtan E F barnet:    BIM+18
    Sanna01:                     BIM+17
    cinnamoncream:         BIM+17
    LindaMagnusson:        BIM+17
    Bebissjuk:                    BIM+17
    Lilla fröö:                     BIM+17
    Adelina:                       BIM+16
    Madickis:                      BIM+14-15
    EQ85:                           BIM+11
    hon:                              BIM+11
    Sessan 83 K:                 BIM+9
    Spe:                              BIM+8
    Silverblixten:               BIM+6
    noname92:                   BIM+?

Plus:at Plus
    Pillven: Plussade på BIM+4 (14/10)
    MissSept: BIM +1
    Ppilla:   Plussade på BIM+4 (24/10)
    Tr0ust:   Plussade på BIM+ca12 (26/10)
    Drömmen om Elin:
    plussade på BIM + 11
    Stormflicka: Plussade på BIM+3-5 (30/10)

Mensen kom på BIM+..
    Luring:                         BIM+6-7
    Melsie                          BIM -7 (???)
    Errenae:                      BIM+8 
    Dutten6:                      BIM+6-7 
    kiiia:                            BIM+6 
    Vänvette:                     BIM+13
    Syster Stor:                  BIM+7-9
    Thalia                          BIM +4
    And3RZsoN: 
                    BIM+10
    Aifos82:                        BIM+10
    Davinia:                       BIM+3
    FuuCk:                         BIM+1
    susieq:                         BIM+13
    Babybluey:                  BIM+12
    Yiskah:                         BIM+6
    Angel30:                     BIM+16
    christalia79:             BIM+ ca40
  • christalia79

Kanske ropade hej lite för tidigt. Det kom fem droppar mens imorse, sen dess....ingenting. Suck...

Kanske inte skulle ha avbokat min tid hos läkaren imorgon.

Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!