• susieq82

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

jag e 5 dagar sen...innebär det att jag kan testa nu då?
    Visar det så snabbt? 

• susieq82
    Längtan efter fjärde barnet skrev 2010-10-17 10:37:08 följande:
    Bara att testa .D Lycka till!
    jag blir så nervis...jag måste pallra mig till apoteket...tant röd har inte behagat dyka upp och jag känner inga tecken på att hon skulle det heller.
    Jag får återkomma i eftermiddag:) 
  • susieq82

fuck!...tog ett test förut, för jag var så grymt nyfiken, men det visade NADA.
    Förra grav hade jag inga gravsymtom alls så jag vet inte vad jag ska känna. Jag har mått illa de två senaste dagarna, men jag tror det beror på att jag har varit lite nervös och stressat lite med studier..

tycker inte om när kroppen drar ut på sådana här saker eftersom man inte kan sluta tänka på det!! GrrrGlad 

• susieq82
    JASS skrev 2010-10-17 18:29:54 följande:
    Ja, så är det väl om det gäller svårt att få barn- men jag tänkte om min mens är försvunnen utan att vara gravid- har ju aldrig hänt förr...
    susieq82 skrev 2010-10-17 16:29:02 följande:
    fuck!...tog ett test förut, för jag var så grymt nyfiken, men det visade NADA.
    Förra grav hade jag inga gravsymtom alls så jag vet inte vad jag ska känna. Jag har mått illa de två senaste dagarna, men jag tror det beror på att jag har varit lite nervös och stressat lite med studier..

tycker inte om när kroppen drar ut på sådana här saker eftersom man inte kan sluta tänka på det!! GrrrGlad 
    Exakt! ur länge har det gått för dig?
    5 dagar över..brukar vara rätt regelbunden...äsch kroppen luras säkert bara för att jag vill ha ett plus=)

• susieq82

här har det inte hänt något än. Har inte testat för jag vill inte bli besviken och slösa på test i onödan. 
    Så min strategi är att bara vänta ut. Tur att jag ska börja min praktik idag så jag har lite annat att tänka på.

Lycka till allihopa! 

• susieq82

kunde inte hålla mig från att köpa ett test idag,,,köpte dock det billigaste på apoteket för 69 spänn. Det visade inget. Kanske är ett skittest?(alla förklaringar till att man kanske är gravid ändå hihi) Jag var verkligen tvärsäker på att det skulle vara positivt för jag mår så illa och jag känner att jag vill äta men så fort jag stoppar en matbit i munnen står det mig upp i halsen...magen ska vi inte tala om, den e lika spänd som jag var med ettan i 8 månaden( fick inte så stor mage)...jag tror jag håller på att förlora förståndet....Skrikandes

• susieq82

men satan vad detta ska dra över tiden då...hade jätteont i magen och var uppblåst med illamående, men detta har lagt sig och nu känner jag ingenting. Inget plus i förrgår....
    skulle ta mig ett glas rött med mannen till middagen, men känner att det tar emot eftersom man inte vet säkert vad som händer i kroppen. Det får bli lite alkofritt bubbel iafll.....*hoppas*!!! 

• susieq82
    Melsie skrev 2010-10-22 19:51:14 följande:

Det är rätt skönt, för jag brukar inte dricka alkohol å brukar alltid köra. Så det är ingen som kommer misstänka
    att jag är gravid (när jag väl blir det)så då kan man lugnt vänta till rätt tillfälle att berätta =)

Neee...
    det e bra att undvika alkoholen även om man inte vet =)

ja men det är ju kanon. Ingen som börjar undra..."hallå, varför dricker inte du???" sorgligt att man ska behöva svara på den frågan...eller ställa den förresten! Jag hoppas för oss alla resterande i tråden som väntar på att det blir ett +, det hade varit härligt!! God kväll!!=)
  • susieq82
    lammet skrev 2010-10-22 21:42:04 följande:
    37,2 är INTE feber oavsett hur låg temp du har annars!! /Läkare
    vad jag tänkte oxå..."vanlig" temp ligger väl på typ mellan 36.8-37.4.

• susieq82
    Annelie68 skrev 2010-10-22 22:04:04 följande:
    Men herregud! Fattar ni trögt eller! Jag har jätte låg normal kroppstemeratur annars! Ligger normalt när jag mäter men en muntermometer på 36,1 till 36,3! Nu låg jag på 37,2 på muntermometer och 37,5 mätt med örontermometer! JAG har feber om JAG har 37,5!
    jisses......du borde nog chilla så inte tempen stiger ännu mer, skämt åsido. Jag menade verkligen inte att trampa dig på tårna...
  • susieq82
    Coriander skrev 2010-10-23 02:35:48 följande:
    Jag är blivande BM och till temperatur frågan kan jag svara precis som läkaren gjorde lite tidigare i tråden: Oavsett vad man har för kroppstemp i vanliga fall, så räknas det inte som feber förrän man når 37,5. Jag har själv en låg temp på 35,8 som "normalt", men fortfarande då jag på riktigt har varit sjuk eller haft någon infektion stiger tempen lätt över 38... oftast när jag verkligen är sjuk är tempen runt 39. Så om din kropp verkligen skulle motverka ex. någon infektion med feber så skulle den sannolikt stiga klart över 37,5. Det är skillnad mellan att "känna" sig ha feber och att på riktigt ha feber!

För övrigt föreslår jag att du tar dig till vanliga akuten om du är så orolig. Vi alla är i denna tråd lika frågande gällande våra egna kroppar och frustrerade, men jag kan nog tycka att du tar steget längre. Du menar att KK hade fel i sin diagnos, att personen som skrev ett råd till dig som läkare skulle ha köpt sitt leg. och att ingen lyssnar på dig och din smärta. Liksom vart får du allt ifrån?

Hittills är det ju ingen annan som skulle ha hoppat på någon i denna tråd..och sen kommer du och anklagar någon för att ljuga om sitt yrke när denna vill ge dig ett vänligt råd..*skakar på huvudet*. Flera av inläggen i denna tråd är riktade till dig och visar sympati mot den smärtan du befinner dig i. Kom ihåg, att vi alla sitter i samma "båt"...ingen annan av oss har dock haft behov att klanka ner på någon. 

Nu kan du (och andra) tycka, att jag är väldigt hård mot dig. Jag vill bara slippa läsa dramatiska utspel och sedan hur du sopar det hela under mattan. Vad får du av det liksom? Är du ute efter uppmärksamhet eller att folk ska tycka synd om dig? Det är synd att du mår dåligt, men du riktar nog din frustration mot fel publik.  
    Du skrev det jag tänkte igår innan jag lade mig. Vi är nog ganska frustrerade som det är i denna tråd och TS har skapat den för att vi ska kunna följas åt. Den har en positiv anda och vi stöttar varandra så det var tråkigt att det kom in någon som måste slänga ur sig tråkigheter.
  • susieq82
    Ppilla skrev 2010-10-24 09:04:52 följande:
    + i morse=)
    wiiii, va kul!!!

• susieq82

här blev det inga barn gjorda denna månad...värsta värken imorse sen kom tant röd:(
    Nå, känns bra att allt e som det ska iaf så får man försöka igen.
    Lycka till alla ni andra. Jag håller tummarna för er som e kvar!!{#emotions_dlg.flower} 

Uppdaterade lite...

25 okt

LennyB:                       BIM+37
    christalia79:                 BIM+ ca33
    Thaleya:                      BIM+29
    Sofia Sten:                  BIM+25
    Lintotts:                       BIM+21-23
    Miss Perfect:                BIM+23
    Annelie68:                   BIM+23
    Andreae:                     BIM+15 
    Ticktick:                       BIM+14
    Melsie:                        BIM+12
    Längtan E F barnet:    BIM+12
    Angel30:                     BIM+11
    Sanna01:                     BIM+11
    cinnamoncream:         BIM+11
    LindaMagnusson:        BIM+11
    Bebissjuk:                    BIM+11
    Lilla fröö:                     BIM+11
    Tr0ust:                          BIM+ca11
    Babybluey:                  BIM+11
    Luring:                         BIM+9-10
    Adelina:                       BIM+10
    Madickis:                     BIM+7-8
    Drömmen om Elin:       BIM+9
    EQ85:                           BIM+5
    Apricos:                       BIM+? 
    noname92:                   BIM+?

Plus:at Plus
    Pillven: Plussade på BIM+4 (14/10)
    MissSept: BIM +1
    Ppilla:   Plussade på BIM+4 (24/10)

Mensen kom..
    Errenae:                       BIM+8 
    Dutten6:                       BIM+6-7 
    kiiia:                              BIM+6 
    Vänvette:                     BIM +10
    Syster Stor:                 BIM+7-9
    Thalia                            BIM +4
    And3RZsoN: 
                   BIM+10
    Aifos82:                        BIM+10
    Davinia:                         BIM+3
    FuuCk:                           BIM + 1
    susieq:                          BIM +13 

Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!