• Coriander

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Får man joina denna klubb? Känner att jag nog borde flytta över till denna tråd, eftersom jag testat neg. men ännu inte fått min mens.

Idag är jag på BIM+5
    Inte så jättemånga symtom här.. fryser och är trött hela tiden, men annars är det lugnt. Känns som att mensen ska börja precis närsom.. men inget händer. Har inte ont i magen eller något annat heller. Bara liksom lullar fram dag efter dag utan att något händer. Tänkte testa nästä gång tors. då är tanten en hel vecka sen! 

• Coriander

Sent ikväll fick jag för mig att jag skulle ta och känna på min tapp (jag vet att man eg. inte får d..). Tappen märkte jag inget skumt med..den var definitivt inte mjuk, men inte sådär hemskt hård heller. Visserligen kände jag på den bara snabbt, så inte så att jag skulle suttit där någon längre stund och försökt analysera det hela. MEN när jag tog mitt finger ut, så följde det med en genomskinlig slemklump (eller boll) med ett långt tråd av slem. Alltså sådant som jag får vid ÄL. Fast på ÄL är det massor av sådant halt slem som bara rinner ut. Nu är slidan fuktig, men jag har inga flytningar, utan man kan endast känna denna typ av hala trådar inuti. 

Ursäkta alla detaljer! Hoppas ingen tog illa vid sig..

Någon som kan säga om det är normalt att man vid ev. graviditet har ÄL slem? Eller varför har det dykt upp nu? I en annan tråd läste jag att man faktiskt kan ha ÄL två gånger på en månad..men ifall så är fallet, så borde det väl inte förhindra mensen att sätta igång? eller? Jag är liksom helt förvirrad.  

• Coriander

BIM+6 här med - nope, ingen mens! Imorgon testar jag åter. 

• Coriander

Tänkte uppdatera denna lista..den är ju inte helt up to date, så att säga:

20 okt

LennyB
                            BIM+32
    Sofia Sten                   BIM+20
    Lintotts:                       BIM+17-19 
    Miss Perfect:             BIM+18 
    Aifos :                          BIM+10 
    Andreae:                     BIM+10  
    And3RZsoN:               BIM+9 
    susieq82:                    BIM+8 
    Syster Stor:                BIM+6-8 
    Längtan E F barnet:  BIM+7 
    LindaMagnusson:     BIM+6 
    Bebissjuk:                   BIM+6 
    Lilla fröö:                     BIM+6 
    Babybluey:       BIM+6
    Adelina:                       BIM+5 
    Drömmen om Elin:    BIM+2 
    FuuCk:                         BIM+2-3
    Miss Sept:                  BIM+1 
    Apricos:                      BIM+? 

Plus:at
    Pillven: Plussade på BIM+4 (14/10)

• Coriander
    TapetKlister skrev 2010-10-20 15:10:51 följande:
    20 okt

LennyB                        BIM+32
    Sofia Sten                   BIM+20
    Lintotts:                       BIM+17-19 
    Miss Perfect:             BIM+18 
    Aifos :                          BIM+10 
    Andreae:                     BIM+10  
    And3RZsoN:               BIM+9 
    susieq82:                    BIM+8 
    Syster Stor:                BIM+6-8 
    Längtan E F barnet:  BIM+7 
    LindaMagnusson:     BIM+6 
    Bebissjuk:                   BIM+6 
    Lilla fröö:                     BIM+6 
    Babybluey:                BIM+6
    Adelina:                       BIM+5 
    Drömmen om Elin:    BIM+2 
    FuuCk:                         BIM+2-3
    Miss Sept:                  BIM+1 
    Apricos:                      BIM+? 

Plus:at
    Pillven: Plussade på BIM+4 (14/10)

Mensen kom..
    Errenae:                      BIM+8
    Dutten6:                      BIM+6-7
    kiiia:                           BIM+6
    Vänvette                     BIM +10

Bra att du uppdaterade listan babybluey. Jag la tillbaka oss som mensen dykt upp för eftersom det kan vara intressant och se vad som är vanligast, att mensen helt enkelt är sen eller att man får plus :)
    Förlåt! Var givetvis inte meningen att helt glömma bort er.. Och det är faktiskt mkt intressant att hålla reda på d också.
  • Coriander
    JASS skrev 2010-10-20 20:58:37 följande:
    Imorgon är det en vecka över tiden med 28-dagars cykel räknat.. Har aldrig hänt förut. Och jag känner inget alls, varken ont, svullen, illamående eller annat. Har liksom bara slutat ha mens. Ungefär så.

Pendlar en massa, hoppas ibland och känner samtidigt att det nog inte är värt att lägga pengar på ett test i helgen. Var ju så övertygad de förra gångerna jag tog och det hjälpte ju inte. Och att få minus är ju som bekant inget kul.

Ser att många har gått långt över BIM-tiden. Har ni även haft oregelbunden mens innan?
    Jag har haft en rätt så regelb. menscykel hela mitt liv. brukar vara 29 eller 30 dagar. Nu är jag inne på dag 36 och har aldrig tidigare haft mensen försenad så här mkt. Endast hänt två gånger tidigare att mensen helt uteblivit.. när jag var GRAVID och innan dess när jag hade ätstörningar. 

Imorgon ska jag testa, så givetvis hoppas jag på plus, men på samma gång känner man sig nästan säker på att det blir ett fett minus som dyker upp. Nåja, den som inte testar kan inget veta säkert  
  • Coriander

BIM+7 ...gjorde två tester imorse och båda var negativa! Inatt hade jag halsbränna och illamående. Just nu mår jag ingen bra alls...är jättekänslig och har gråtit floder redan äver dessa två tester, min mans kommentarer och att jag verkar vara den enda vuxna i hushållet. :( 

Min man sa nämligen imorse att: jaja, men det kanske är bäst om vi inte är med barn just nu. Vi kan ju planera att starta bebisverkstad någongång om två år eller något.

Jag blev ju rätt så pissed off på honom och just nu känner jag bara för att krypa in i sängen och sova bort denna dagen.

Jag har ju börjat även ifrågasätta min fertilitet.. om jag inte är gravid och mensen saknas..jag kanske inte kan f några barn något mer...? !!!

• Coriander

Jag känner mig så uppblåst! Jag har exakt samma känsla både i magen och där nere som jag brukar innan mensen kommer...alltså magen morrar och svullnar upp..och där nere känns det som om något skulle forsa ut precis vilken stund som helst. Kanske är det fullmånen som fått kroppen att fungera igen..? Nu ska jag hålla tummarna för att mensen ska sätta igång inatt eller senast imorgon bitti.  

• Coriander

BIM+8 ... do I need to say more? Obestämd

• Coriander
    susieq82 skrev 2010-10-22 17:56:18 följande:
    men satan vad detta ska dra över tiden då...hade jätteont i magen och var uppblåst med illamående, men detta har lagt sig och nu känner jag ingenting. Inget plus i förrgår....
    skulle ta mig ett glas rött med mannen till middagen, men känner att det tar emot eftersom man inte vet säkert vad som händer i kroppen. Det får bli lite alkofritt bubbel iafll.....*hoppas*!!! 
    Åh vad jag känner igen det där med att undvika alkohol. Senast igår frågade mannen ifall jag ville dela en drink med honom och när jag påpekade att det kanske inte skulle vara så lämpligt ifall jag drack nu, då det ju finns en möjlighet att jag är med barn, så bad han ursäkt för sin okänslighet. Då sa jag att det var helt lugnt ifall han ville dricka något med alkohol, då jag inte direkt är sugen på d. 

Nu känner jag mig bara typ febrig, har ont i halsen och mina tuttar har svullnat upp en bit. Bröstvårtorna har fått mer sådana där vita prickar (vad är det - typ fettknölar?), men annars är de inte ändrats så mkt och är absolut inte ömma. Enda stället där brösten spänner är över bröstkorgen, för där känns huden tajt. Men det handlar inte om några dramatiska ändringar (iofs, har jag rätt stora bröst redan innan..). Magen är helt lugn men jag går på toalett ungefär som tidigare under veckan 2,5 timmes mellanrum.  

Jag tror att jag ska testa med CB digital på söndag..då är jag inne på BIM+10 och om det är något test som jag litar på, så är det detta! 
Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!