• Annelie68

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

La in detta på "graviditetstest" också.. passar kanske bättre här.. någon som kan sprida lite ljus över mitt dilemma?
    Jag är ytterligare en som som undrar om kroppen spelar mig ett spratt! Är inne på BIM +16 idag och fick igår jätte jätte jätte ont i äggstockarna som hållit på hela dagen idag också... Precis som när jag var gravid med min dotter har jag varma fötter och mestadels i kroppen..ont i höfter och knän.. lite halsbränna.. kissar massor och för jämnan.. lite urinvägskänningar.. och magen har svullnat och är allmänt i vägen...framför allt så gråter jag elefanttårar för minsta lilla. Jag trodde såklart när mensen inte dök upp för drygt två veckor sedan att jag var gravid. Tungt att berätta för blivande sambon att jag trodde det - för han ville inte ha fler barn.. Men döm om min förvåning när han sa att han faktiskt ville ha barn med mig ändå! Jag har dock testat negativt två gånger när jag provat själv - dels på morgonurin i lördags och dels på middagsurin igår - stora feta minus blev det :(
    Med så ont i äggstockarna så ringde jag till kvinnokliniken och fick besked att jag skulle komma in direkt idag.. Sagt och gjort så åkte jag in för även om jag nu inte är gravid *snyft* så undrar jag ju varför mensen inte kommer och varför jag har så ont i äggstockarna.. Men gravid måste jag väl vara så som jag känner mig??
    De började med att ta ett urinprov från mig sen satt jag där i 2 timmar och en kvart och inget hände.. Panodilen jag tog på jobb kl 12 var försvunna ur kroppen sedan länge och jag hade sååå ont att jag gick och letade upp en sköterska och brast i gråt. De tog CRP som bara var på 6.. och hon berättade att jag inte var gravid.. suck.. Fast man har ju läst på nätet om flera flera flera stycken som testat själv och hos barnmorska och fått negativt och ändå haft bebbe i magen.. Vad ska man tro? Efter att jag gråtit lite hos sköterskan fick jag komma in först av alla väntade till läkaren som gjorde ett VUL på mig.. och allt såg bra ut på äggstockar och livmoder - fast hon hittade inte den högra av äggstockarna så jag vet inte hur hon kunde se att den såg bra ut då?? Hon sa också att jag inte var gravid!? Varför känner jag mig så förbaskat gravid då? Hon hade ingen förklaring alls till varför jag hade så molande och ibland huggande värk i äggstockarna och agerade som om hon inte ens trodde på mig....Är det klimakteriet eller? Är det därför jag gråter i tid och otid.. därför jag inte får min mens.. därför jag har en så konstig smak i munnen.. Det är väl bara att vänta och se... se om mensen kommer.. eller om det "ploppar" ut en bebbe... Vi vill ju ha bebbe! Inte klimakterie!

• Annelie68

Vaknat upp ännu än morgon utan mens.. ännu en morgon med molande värk i livmoderstrakten. Magen blir bara större och större tycker jag! Vad är detta? Igår när jag var på KK sa de att de aldrig hade hört talas om någon som testats negativt som ändå var gravid?? Hmmm.. varför kan  man läsa så mycket om det på nätet då? Jag t o m sa till både sköterska och läkare att googla det! Är vi helt knäppa eller? De som testat negativt gång på gång men  ändå har bebbe i magen - ska vi kalla dem psykiskt sjuka då? För det var ungefär det som läkaren fick mig att känna mig igår. Satt och grät där hemma hela kvällen gjorde jag - dels för att läkaren sagt att jag inte var gravid och för att den förbaskade mensen ej dyker upp.. och att jag snart spyr på min "feta" mage! För två veckor sedan var allt bra.. jag gick runt och väntade mens.. den kom inte! Var lite trött igår när jag skrev.. jag ligger t o m på BIM +18 nu! Vad är det med mig??? Är jag skengravid eller?

• Annelie68

4 värktabletter har det blivit idag.. mår inte bättre för det.. illa.. jag mår iiiiillaaaa... usch. Hur kan det komma sig att jag har så ont i nedre magregionen om jag inte är gravid och inte har någon infektion heller.. Varför mår jag så dåligt?? Varför har jag så ont i äggledare/äggstockar då.. Så ont så att det trots fyra värktabletter idag inte lägger sig utan söker mig.. är det därför jag mår illa? Eller är jag gravid trots 3 negativa graviditetstester och sköterskas och läkares nedlåtande "nej, det har vi aldrig hört talas om!" Mår jag illa för situationen jag var med om igår - att bli i stort sett idiotförklarad av både sköterska och läkare.... Jag vet inte var jag ska ta vägen.. Sitter på nytt jobb och känner att jag måste gå hem.. klarar inte detta längre.. vill bara gråta..

• Annelie68
    LennyB skrev 2010-10-20 10:58:05 följande:
    Kanske är ett utomkveds? Jobbigt när de behandlar en nedlåtande och inte tror på det man säger. Har du ont får de kolla ordentligt vad som är fel. Kan det vara något med njurarna?? Särskilt eftersom du känner att du kanske har urinvägsinfektion. Om inte gyn eller bm vill te emot dig så ring och tala med din vårdcentral. Blir smärtorna akuta så vänder du dig till just akuten. Stå på dig och ta ingen skit! Styrkekram!
    Ja.. suck.. får ta och åka hem nu.. känner mig så dålig att jag nästan kräks.. Värken tar kål på mig..
    Läkaren litade inte på mig när jag sa att jag harft UVI:er tidigare som inte visat sig på de första testet utan bara på odling... Man blir så trött.. trött på allt..
    Tack för dina styrkekramar.. ska se om jag orkar vända mig till sjukvården igen.. Själv verkar vara bäste läkare..
  • Annelie68

Jag gjorde som jag skrev ovan och åkte hem ifrån jobb.. Var på toa när jag åkte från jobb och när jag kom hem var det dags igen..Nu har jag varit på toa typ 15 gånger idag och kissat  mycket varje gång.. det svider inte när jag kissar så att jag går mycket på toa har inte med någon ev. UVI. Fortfarande värk i små hugg i underlivet... Fortfarande ingen mens.. Fortfarande BMI +18 och absolut inga tecken på mens... Snurrar i huvudet! Vad är det för fel på mig? Mår lite illa..

• Annelie68
    Miss Perfect skrev 2010-10-20 17:33:14 följande:
    Fy vad jag tycker synd om dig. Men brukar de kännas så annars när du har UVI? Jag tycker mer de där låter som en graviditet, och varför är din mens så himla försenad? Det är tråkigt att du inte fick några svar förutom bli idiotförklarad typ :( Jag håller tummarna för att det visar sig ett plus iaf, lite hopp finns ju kvar så länge man inte får mensen :)
    apricos skrev 2010-10-20 13:24:27 följande:
    Jag blir så besviken på min gyn .... jag hamnar helt mellan stolarna....
    Vi har försökt ett år att bli gravida så då borde vi få hjälp att ta reda på vad som inte stämmer, men vi har haf ett missfall så därför kan dom inte hjälpa oss. Men om vi får 3 missfall då kan dom hjälpa oss.

Fattar inte ... om jag då inte berättat om mitt MS... då hade dom hjälp mig ... måste man undanhålla info för att få hjälp ????

Är så arg, frustrerad och ledsen ... BEEEHHUUUUUUUUUUUU !!!
    Säg att du fått fler missfall fast du inte har de? Väldigt tråkigt att dom inte hjälper en, man vill ju iaf veta om de är något fel..Och varför skulle dom hjälpa er om ni får 3 missfall men inte 1? Förstår inte hur dom tänker ibland.
    Håller tummarna!
    Jag ligger här på soffan och tycker synd om mig själv.. det får man lov att göra ibland.. Ytterligare en panodil - 6e idag har fått halka ner i magen. Den värsta smärtan i underlivet har lagt sig för tillfället men det känns fortfarande som om ngt pressas upp mot mellangärdet.. Är inte hungrig och när jag äter känns det bara jobbigt i magen..känner mig otroligt gravid men det fanns ju ingen bebbe i magen enligt VUL.. När jag var gravid med min dotter för 9 år sedan hade jag liknande känsla väldigt tidigt i graviditen - hade känslan av höggravid väldigt tidigt. Men den gången visade sig ett + på testet direkt. Nu får jag bara minus.. men jag har bestämt mig att vänta några dagar till och testa igen. Min sambo är i Stockholm och jobbar och jag känner mig så ensam... Han sa att när han kommer hem igen så ska han dra med mig till akuten igen - jag orkar inte själv - orkar inte bli idiotförklarad en gång till.. Hoppas verkligen att mensen kommer så att denna skengraviditet kan försvinna.. för det verkar ju inte bättre..
  • Annelie68
    Coriander skrev 2010-10-20 16:54:13 följande:
    Förlåt! Var givetvis inte meningen att helt glömma bort er.. Och det är faktiskt mkt intressant att hålla reda på d också.
    TapetKlister skrev 2010-10-20 15:10:51 följande:
    20 okt

LennyB                        BIM+32
    Sofia Sten                   BIM+20
    Lintotts:                       BIM+17-19 
    Miss Perfect:             BIM+18 
    Aifos :                          BIM+10 
    Andreae:                     BIM+10  
    And3RZsoN:               BIM+9 
    susieq82:                    BIM+8 
    Syster Stor:                BIM+6-8 
    Längtan E F barnet:  BIM+7 
    LindaMagnusson:     BIM+6 
    Bebissjuk:                   BIM+6 
    Lilla fröö:                     BIM+6 
    Babybluey:                BIM+6
    Adelina:                       BIM+5 
    Drömmen om Elin:    BIM+2 
    FuuCk:                         BIM+2-3
    Miss Sept:                  BIM+1 
    Apricos:                      BIM+? 

Plus:at
    Pillven: Plussade på BIM+4 (14/10)

Mensen kom..
    Errenae:                      BIM+8
    Dutten6:                      BIM+6-7
    kiiia:                           BIM+6
    Vänvette                     BIM +10

Bra att du uppdaterade listan babybluey. Jag la tillbaka oss som mensen dykt upp för eftersom det kan vara intressant och se vad som är vanligast, att mensen helt enkelt är sen eller att man får plus :)
    LennyB                        BIM+32
    Sofia Sten                   BIM+20
    Lintotts:                       BIM+17-19 
    Miss Perfect:             BIM+18
    Annelie68                   BIM+18

Aifos :                          BIM+10 
    Andreae:                     BIM+10  
    And3RZsoN:               BIM+9 
    susieq82:                    BIM+8 
    Syster Stor:                BIM+6-8 
    Längtan E F barnet:  BIM+7 
    LindaMagnusson:     BIM+6 
    Bebissjuk:                   BIM+6 
    Lilla fröö:                     BIM+6 
    Babybluey:                BIM+6
    Adelina:                       BIM+5 
    Drömmen om Elin:    BIM+2 
    FuuCk:                         BIM+2-3
    Miss Sept:                  BIM+1 
    Apricos:                      BIM+? 

Plus:at
    Pillven: Plussade på BIM+4 (14/10)

Mensen kom..
    Errenae:                      BIM+8
    Dutten6:                      BIM+6-7
    kiiia:                           BIM+6
    Vänvette                     BIM +10

Jag tvivlar på graviditet pga tre negativa test men lägger till mig ändå / Annelie68
  • Annelie68
    MissSept skrev 2010-10-20 21:17:44 följande:
    Plussade idag 20/10 :) kan inte fatta det ...
    Grattis!
  • Annelie68
    Tr0ust skrev 2010-10-21 10:48:02 följande:
    Jag har också passerat BIM. Om jag nu har fattat det rätt.

Fick min senaste mens den 14:e Oktober. Och den har inte kommit än. Alltså 1 månad o 7 dagar.
    Har haft oregelbunden mens sedan mitt missfall April -2010, men så här sen har den aldrig vart.

Lycka till!
    Jag förmodar att du menade sista mensens första dag den 14 september? Jag hade sista mensens första dag den 2 september och har fortfarande inte sett en droppe mens i trosan.. Har testat mig 4 gånger - negativt (senast i morse) t o m varit på KK på VUL då jag hade så fruktansvärt ont i äggstockarna. Det kändes dock som om de inte tog mig på allvar.. läkaren kanske tittade efter om jag hade ngn cysta eller sådant som kunde orsaka smärtan men jag tror inte att hon ens letade efter om det fanns möjlighet till utomkveds för enligt testet de gjorde på mig så var jag inte gravid.. Känner fortfarande mig jätte gravid och har fortfarande kvar värk och konstiga ryck i underlivet men som tur är inte lika ont som igår.. ännu iaf.. Jag hänger kvar på denna tråd ett tag till.. för det sista som lämnar människa när hoppet.. Lycka till!
  • Annelie68

BIM +19 och så trött på det här... Magen är i vägen.. va i hundan.. är jag gravid i femte månaden eller? Därför inte gravtest visar ngt.. eller har jag fått en växande cancersvullst i magen? Eller har mina tarmar fått fnatt? Varför är då mensen borta i så fall.. Det snurrar runt i huvudet med frågor... Känns som om jag har bebbe i magen..inte någon millimeter stor då alltså.. måste vara något allvarligt fel på mig... Inte vågar jag gå till kk-akuten igen - jag är ju inte gravid enligt dem så.. Vet inte vad jag ska göra! Visst kan man pendla i vikt men magen växer inte såhär då.. Var med om detta vid min första graviditet.. att tarmarna fick spel och jag såg höggravid ut från början av graviditeten.. Äggstockarna och kramperna i underlivet har lugnat sig lite.. Får kanske åka till vanliga akuten och sätta mig för att kolla så att jag inte har ngt annat i magen.. En alien kanske.. som sagt.. vet inte vad jag ska tro.. vet bara att jag är BIM +19 idag! Suck..

Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!