• LennyB

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

BIM+30 idag. Drygt är bara förnamnet. Har heller aldrig varit sen förut. Inte ens en dag.

• LennyB

BIM+32 idag och var helt säker på att jag fick mensen igår på förmiddagen när jag gick på toa. Gick inte att ta miste på att den kommit, även om det inte var mycket så var det tydligt! Blev SÅ glad och lättade!! Ringde glad i hågen och berättade för BM och ombokade cellprovstiden jag hade på eftermiddagen. Men tji fick jag. Det kom inget mer sen - inte ens en antydan till mens. Nada. Vad händer?!?!

• LennyB
    Annelie68 skrev 2010-10-20 10:53:43 följande:
    4 värktabletter har det blivit idag.. mår inte bättre för det.. illa.. jag mår iiiiillaaaa... usch. Hur kan det komma sig att jag har så ont i nedre magregionen om jag inte är gravid och inte har någon infektion heller.. Varför mår jag så dåligt?? Varför har jag så ont i äggledare/äggstockar då.. Så ont så att det trots fyra värktabletter idag inte lägger sig utan söker mig.. är det därför jag mår illa? Eller är jag gravid trots 3 negativa graviditetstester och sköterskas och läkares nedlåtande "nej, det har vi aldrig hört talas om!" Mår jag illa för situationen jag var med om igår - att bli i stort sett idiotförklarad av både sköterska och läkare.... Jag vet inte var jag ska ta vägen.. Sitter på nytt jobb och känner att jag måste gå hem.. klarar inte detta längre.. vill bara gråta..
    Kanske är ett utomkveds? Jobbigt när de behandlar en nedlåtande och inte tror på det man säger. Har du ont får de kolla ordentligt vad som är fel. Kan det vara något med njurarna?? Särskilt eftersom du känner att du kanske har urinvägsinfektion. Om inte gyn eller bm vill te emot dig så ring och tala med din vårdcentral. Blir smärtorna akuta så vänder du dig till just akuten. Stå på dig och ta ingen skit! Styrkekram!
  • LennyB
    JASS skrev 2010-10-20 20:58:37 följande:
    Imorgon är det en vecka över tiden med 28-dagars cykel räknat.. Har aldrig hänt förut. Och jag känner inget alls, varken ont, svullen, illamående eller annat. Har liksom bara slutat ha mens. Ungefär så.

Pendlar en massa, hoppas ibland och känner samtidigt att det nog inte är värt att lägga pengar på ett test i helgen. Var ju så övertygad de förra gångerna jag tog och det hjälpte ju inte. Och att få minus är ju som bekant inget kul.

Ser att många har gått långt över BIM-tiden. Har ni även haft oregelbunden mens innan?
    Jag har alltid haft regelbunden mens, så det här förstår jag inte. BIM+33 idag och ff ingen mens. Fick en blödning i tisdags och var så glad att mensen var tillbaka! Men det kom inget mer än den gången på toa. Så nu vet jag inget. BM vet inget de heller. Hon jag talade med trodde tom att den blödning som var i tisdags var mensen - ja, för du säger ju att du inte brukar ha rikliga blödningar. Äh, ja - men de varar ju längre än ETT toabesök!!! OCH jag har fem dagar OCH jag behöver alltid använda skydd och SÅ sparsamma är de inte!!! Suck, ibland bör man inte säga något till dem då de verkar välja att missuppfatta allt man säger.
    Skit vilket. Jag har ingen mens och jag är inte gravid. Varför - det lär jag inte få veta.
  • LennyB
    noname92 skrev 2010-10-23 18:24:03 följande:
    så himla rätt, det behöver man om man inte har ett mirakel i magen.
    Håller helt med! Är det inget där inne så ska mensen komma som den brukar. Inte en massa väntan!!
  • LennyB
    noname92 skrev 2010-10-23 18:37:34 följande:
    jo det kan ju vara en lösning, men inte den bästa, jag får helt enkelt vänta och vänta och vänta. behöver bara vänta tre månader till
    Här är en till som väntar och väntar och får samma svar som dig. Har inte haft mens sedan 21 aug. Men inget är fel enligt de som vet - trots NOLL undersökningar.
  • LennyB
    Älskarlivet skrev 2010-10-24 14:10:27 följande:
    Ni som ej fått mens ännu..... har ni tagit gravtest som visat negativt?
    Japp, jag har gjort som BM bett mig om - testat en gång i veckan och fick minus senast förra söndagen. Nu kommer jag dock inte testa mer för hade jag varit gravid hade det visat sig nu och jag hade haft betydligt fler symtom än vad jag har. De få jag hade har dessutom avtagit mer och mer - utom tröttheten. Så inga mer test här - bara väntan och hopp om att mensen ska komma tillbaka.
    En annan reflektion är det faktum som verkar vara att utebliven mens är allt annat än ett säkert grav-tecken!! Vi är ju fler som fått mensen än som plussat. Tråkigt att se! BM och GYN verkar ju dessutom också tycka att det snarare är mer troligt att mensen är sen än att man skulle vara med barn. Det är åtminstone det överhängande svaret de flesta av oss fått som varit i kontakt med dem.
  • LennyB
    christalia79 skrev 2010-10-25 12:27:43 följande:

Har ringt min BM nu och sagt att jag vill boka tid för en undersökning för att se att jag inte har en cysta eller så. Som tur var så blev jag tagen på allvar så jag ska träffa en läkare på tisdag. Känns så himla skönt att få kolla upp det, för jag mår illa väldigt ofta och särskilt efter jag har ätit och har lite "mensvärk" till och från. Nån anledning måste ju finnas till det.

Vad skönt att du fick tala med nån som tar dig på allvar och att de kommer göra en undersökning! Hoppas allt går bra!
  • LennyB

Stort GRATTIS till er som PLUSSAT!!! Så roligt!! Skrattande

Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!