Anonym (nej) skrev 2020-01-19 01:00:24 följande:
Att jag tog upp att runka i köket var för att visa att även du har en gräns. Och du skriver att det inte finns en chans att det kan komma sperma någonstans om dom tex använder papper. Och enligt dig är det då inget att bry sig i eftersom man då inte kan få på sig det. Mitt ex med att runka i köket var för att bevisa ett par saker. Dels om du inte tror att det kommer sperma någonstans om dom använder papper då borde du vara ok med att dom runkar i köket så länge dom gör det när ingen annan är där. För det kan ju enligt dig omöjligt komma något på något annat ställe. Men tydligen så har även du en gräns. Men om det då är någon som inte tycker att det är bekvämt att runka på toan då borde han ju få göra det på andra ställen enligt er måttstock. För har du problem med det då är det ditt problem. För runka närsomhelst tycker ni ju uppenbarligen är en mänsklig rättighet. Sen hur ska jag kunna lösa det på något sätt? Det enda sättet är att inte arbeta så återigen är du beredd att betala mer i skatt så alla vi som inte vill ha runknissar på jobbet ska få vara hemma så fine. Sen det du skrev om snor och piss. Visst en del pissar utanför men i 90 procent av fallen kommer det på sidan av toan. Och snor har jag inget problem med. Ocd har ingen logik så jag bestämmer inte vilka kroppsvätskor som är ett problem. Sen handlar det inte om vad som är farligt. Inget är farligt man kan pissa och runka och spruta överallt det är inte farligt man dör inte av det men det är inte trevligt.
Men det finns ju en enkel lösning som fungerar för alla men som du uppenbarligen inte gillar. Ni som vill onanera och runka kan ta upp det på arbetsplatsen och finns det dom som inte är ok med det så kan ni hålla er på en toa. Men troligen gillar du inte den iden eftersom det lär inte vara populärt bland kollegor att folk runkar och framförallt inte hos arbetsgivaren. Men jag utmanar er alla ni som vill runka ta upp det på jobbet och säg att ni har ett beroende och inte kan hålla er 8 timmar utan att runka. För om det stämmer att ni inte kommer att skita ner toan och om det stämmer att ni bara kommer att göra det på rasten då kanske ni får igenom det. Men troligen inte för många kommer inte att uppskatta det.Du jag vet allt om ocd. Men uppenbarligen gör inte du det. OCD är kroniskt om man har svårt ocd. Visst det finns behandlingar. Dels finns det ssri och andra mediciner men dom fungerar bara för att minska tvången och bara för vissa. Jag har provat massor av mediciner och jag känner inte ett skit av dom även när jag har fått ta högre dos än rekommenderat. Sen finns det kbt. Men det är en överskattad metod. Jag vet inte hur många psykologer som får det att låta som att det är en mirakelmetod. Men statistik säger något annat och forskare har börjat inse det. En del blir bättre med kbt men dom blir inte frisk som du påstår. Dom får bara ner tvången så att dom om dom har tur kan leva nästan normalt. Men det innebär inte att dom är friska och ganska ofta kommer tvången tillbaka. Och för en stor del fungerar inte kbt alls. Dessutom finns det rätt stora mörker tal när det gäller ocd. Och rätt många tar livet av sig. Det är 10 ggr större risk att man tar livet av sig om man har ocd. Har själv funderar på det när det varit som värst. Sen har du fel i att omgivningen aldrig ska anpassa sig. Det stämmer i många fall men ibland kan omgivningen behöva anpassa sig för att den med ocd ska kunna leva så normalt som möjligt. Om vi tar alla som har runk behov vilket förövrigt tyder på en form av beroende om man inte klarar 8 timmar utan att runka så egentligen gäller samma där omgivningen ska inte stödja deras beroende. Men om vi tar det som exempel. Om vi gör som du anser då betyder det att jag inte kan jobba. Är jag hemma och inte får något som stimulerar mig mentalt då är risken stor att jag kommer att tvånga mer vilket förvärrar min ocd. Så i detta fall skulle det stjälpa inte hjälpa. Och det vet psykologer också det kan du läsa i böcker om ocd. Där står det att ibland kan man behöva låta någon med ocd ha något tvång om det innebär att det fungerar med allt annat. Så du har fel i det mesta framförallt att det skulle gå att bota ocd det är lika fel som att påstå att det skulle gå att bota autism. Visst dom håller på att kartlägga vilka gener som gör att vi med ocd har dom problemen så i framtiden kanske det går att bota med genterapi men inte nu. Sen slutligen det är inte bara jag med ocd som inte vill att folk ska runka på toan som man ska gå på. Det är rätt många andra också.Tyvärr så brukar det kunna finnas sperma i en del gamla bilar eftersom förr knullades det en del i dom. Det har man sett när dom gjort tester för att se vad man kan hitta i bilar. Därför är det bra att köpa bilar som är obekväma att ha sex i och sen får man också se till att städa dom. När det gäller bok då är risken tämligen liten att någon ollat den. Dom som ollar brukar inte läsa tyngre litteratur. Och har dom runkat då lär bokhandlaren märkt redan innan att sidorna sitter ihop. Men jag ställer en fråga som jag ställde till en annan. Skulle du tänka samma om någon runkade i köket? För bryr du dig inte om att det finns sperma i vilorummet där du ska vila då är det väl inte så farligt om det är i soffan i fikarummet?
Att jämföra autism och ocd är bara respektlöst, det går inte att jämföra överhuvudtaget.
Är du ocd-killen som är oskuld? Du har ju redan bestämt dig för att din ocd är obotbar, det är det inte men det kräver ju jobb och engagemang, inte att omvärlden anpassar sig efter ditt tvång.
Jag hade fullkomligt skitit i om någon hade runkat i fikarummet, vad skulle det spela för roll? Som skrivits innan så sprutar inte folk sperma runt sig när de runkar så platsen spelar noll roll.