• Pipii

Ni som fick barn mellan 15 o 18 och som nu är vuxna

Jag fick mitt första barn när jag var 16 och det andra när jag var 18.

Idag är barnen 30 och 28,jag är 46

Jag ångrar inget och tycker att det har varit kul att ha barn när man är ung,men nu när dom är stora har jag lite svårt att finna mig i rollen ,känner mig inte riktigt färdig för att ha vuxna barn och  två barbarn,

Å ena sidan känner jag mig ung,men å andra sidan känner jag mig uråldrig.

Hur går det för er andra som började tidigt??

Andra får gärna svara också givetvis!

• Svar på tråden Ni som fick barn mellan 15 o 18 och som nu är vuxna
  • Pipii
    sallybuse skrev 2010-10-10 00:32:15 följande:
    Jag började inte så tidigt som du.Jag var 22 när jag fick min pojke.Och nu så är han 28.Har också en tös som är 26 och en pojke som är 17.Också har vi 2 st barnbarn 2 pojkar och dom är det bästa vi har.jag har nog aldrig funderat så som du att jag börjar känna mig gammal.Jag är ju nu 51.Och jag är mormor och de är jag glad för.
    Härligt,jag har också två barnbarn och det är verkligen lika kul som alla säger.

Jag har nog alltid kännt mig äldre pga att jag bara umgåtts med äldre,alltså dom som hade barn i samma ålder.

Har inte kännt så här innan,det är sedan dom blev vuxna,ibland tycker jag vi är jämnåriga,men jg anstränger mig för att inte tappa mammarollen,det är lättare att vara mormor.

Mina barn har inte en enda gång i sitt liv reagerat på att jag är en ung mamma,men nu gör dom det och tycker det är jättekul.

Ja det kanske inte är något bekymmer precis,men ville gärna höra eller pratat med andra som inte är så mycket äldre än sina barn.....22 är också väldigt ungt!
Svar på tråden Ni som fick barn mellan 15 o 18 och som nu är vuxna