• absolutbabysugen

Stor chans att ni blir gravida så här!

Heeej!

Ni som försöker bli gravida läs denna tråden där står mycket intressant om boorgaolja- metoden! läs tråden och gå sedan med i min bim lista.

Enligt fl studie så är det väldigt många som blivit gravida på första föröket. titta nedan. 
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31046538.html

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

jag har nu gjort en BORAGO BF-TRÅD för alla som har plussat och som kommer plussa med hjälp av boragoolja!!! Välkomna dit!!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m32604508.html

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Såhär har det sett ut i statistiken för APRIL månad:

~~STATISTIK APRIL~~
    Totalt antal medlemmar: 40
    Totalt borde 40 x 0,2 = 8 st bli gravida

~~GRAVIDA~~
    Sweetie76 (försök nr 5 efter MA) Boragoförsök 1
    abra (försök 1) Boragoförsök 1
    Acnaib (försök 9 efter MA) Boragoförsök 1
    Didofido (försök 1) Boragoförsök 1
    Egg (första försöket)
    FlakeZ (försök nr 1) Boragoförsök 1 + rosenrot, äl-test
    Cool (försök 2, B1)
    MiAmore (försök 12) Glandin försök 1
    bakstuds (försök 7) boragoförsök 1
    Froggy2008, boragoförsök 1
    Snoddiz
    Silverline, boragoförsök 1
    Skånemamman ( 7:e försöket, 1:a med Glandin-25)
    Gulletussan (försök 10, borago 1)

Totalt antal GRAVIDA: 14

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Såhär har det sett ut i statistiken för MAJ månad:

~~STATISTIK MAJ~~

Antal medlemmar: 52
    Totalt borde 52 x 0,2 = 10,6 bli gravida

~~~GRAVIDA~~~
    virra (försök ~3) boragoförsök 2
    maria helena (försök 1) Boragoförsök 1
    flowerLowa (totalt 15 försök, 3:e efter mf) boragoförsök 1
    SurKatt (försök 1 efter MA, Boragoförsök )
    Zaaandra försök 3, boragoförsök 1
    Gnom (12-14 försök, 1:a försöket med Glandin)
    Filuren81 (försök 2, 1:a med Glandin)
    Enira försökt i över 5 år,2:a försöket med Borago)
    Clear (försök 4-5 efter MA, 1:a försöket med Glandin)
    Februari (försök nr 6, nr 1 med Glandin 25)
    Sweetp (Försök 3 totalt, 2:a med Glandin, 1:a med Apiforce)
    Tok - försök nr 2, första med Glandin25
    Liin - försökt sen dec. 2 försöket m Glandin25
    Blondie85 - (2:a försöket, 1:a med Glandin25)
    Emmyh2 - 1:a försöket, 1:a med glandin 25

totalt antal gravida: 15

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu tar jag upp denna tråden för att göra fler gravida !!
  • Svar på tråden Stor chans att ni blir gravida så här!
  • AnSta

Puff puff
    Nån mer som äter glandin/borago måste det väl finnas?

Jag var hos gyn idag på cl-dag 13 och med en kur Pergo i kroppen. Resultatet var nedslående, ett ägg på 7 mm (kommer nog återbildas) och ett på 10 mm (återbildas säkert också). Tyvärr sa min gyn inget om tjockleken på slemhinnan.
    Hoppas ägget växer till sig och släpper om 5-6 dagar.
    Que sera sera.

• Jullan1989

Har bara läst lite snabbt nu. Är detta ett kosttillskott som finns i hälsokostaffären? Man äter det och vad händer?

:)

• AnSta
    Jullan1989 skrev 2015-04-01 00:44:27 följande:

Har bara läst lite snabbt nu. Är detta ett kosttillskott som finns i hälsokostaffären? Man äter det och vad händer?

:)

Jo, det ska underlätta graviditet framförallt (eller enbart)för att det gör slemhinnorna tjockare (i livmodern/äggledarn alltså) så att ägget får en bättre chans att fastna efter ägglossning. Det är tydligen inte ovanligt att vi kvinnor kan ha lite för tunna slemhinnor eller så.

Sen att en del tar Bisolvon för att tunna ut slidsekretet är som sagt en annan sak.

Det verkar också som att ca 0,2% blir gravida som tar Glandin/EPA Glandin och nu är jag inte alls bra på matte, men skulle det inte betyda samma sak som att man med glandin höjer möjligheten att bli gravid med en femtedel, dvs 20 %?
    Eller räknar jag helt galet. Det häftiga är iaf att statistiken och formeln tycks vara korrekt! =)
  • Jullan1989
    AnSta skrev 2015-04-01 15:29:23 följande:

Jo, det ska underlätta graviditet framförallt (eller enbart)för att det gör slemhinnorna tjockare (i livmodern/äggledarn alltså) så att ägget får en bättre chans att fastna efter ägglossning. Det är tydligen inte ovanligt att vi kvinnor kan ha lite för tunna slemhinnor eller så.

Sen att en del tar Bisolvon för att tunna ut slidsekretet är som sagt en annan sak.

Det verkar också som att ca 0,2% blir gravida som tar Glandin/EPA Glandin och nu är jag inte alls bra på matte, men skulle det inte betyda samma sak som att man med glandin höjer möjligheten att bli gravid med en femtedel, dvs 20 %?

Eller räknar jag helt galet. Det häftiga är iaf att statistiken och formeln tycks vara korrekt! =)

Okej då är jag med! Får testa detta helt klart! Läste lite igår, Äter man det mellan mens och äl?

Tycker din matte låter bra och ännu bättre om det faktiskt funkar! :)

Finns det på apoteket? Bor i en liten stad så vi har ingen hälsokost.
  • AnSta

Jullan.
    Jag började äta kring första mensdagen och nu till ÄL som jag hade i förrgår. Vad jag förstått äter många sedan EN kapsel från ÄL till mens.
    Det enklaste är att köpa EPA-Glandin t ex, från en hälsokost på webben. Min EPA-Glandin från Pharma Nord kostade 143 kr, så där har du ett riktmärke iaf!

Jag var på återbesök hos gyn och döm om min förvåning och stora glädje när han säger att jag hade ett 20 mm stort ägg som var påväg att lossna! Solig
    Lyckades även tjata mig till en Ovitrelle säkert skulle lossna.
    Så nu får vi väl se...
    Trevlig påskafton

• Jullan1989

Okej! Då är det bäst jag beställer snarast. Jag tog precis ut min p-stav och vet inte riktigt när min mens kommer nästa gång, sist varade den i 3,5 vecka!!

Wow! Vad kul att höra, då hoppas jag verkligen att det tar sig.

När har du BIM?

Glad påsk :)

• AnSta
    Jullan1989 skrev 2015-04-04 23:45:29 följande:

Okej! Då är det bäst jag beställer snarast. Jag tog precis ut min p-stav och vet inte riktigt när min mens kommer nästa gång, sist varade den i 3,5 vecka!!

Wow! Vad kul att höra, då hoppas jag verkligen att det tar sig.

När har du BIM?

Glad påsk :)

Jo, det är nog jättebra att du sätter igång så fort som möjligt eftersom EPA-Glandin är bra inte bara för slemhinnan utan huden och andra saker. Och huden är ju vårt största organ. Och vet du, jag vill gärna rekommendera Agnus Castus/Munkpeppar, särskilt om du har pms besvär. Nu när jag fick Ovitrellen trodde jag att jag skulle få värsta pms;n och molvärken men icke! Lite tryck därnere och känningar i ljumsken och ländryggen + lite rastlös kanske. INGET annat - och det är jag helt övertygad om - än Munkpepparns förtjänst.

Tack kära du för din välgångsönskan, BIM borde vara kring den 13e!
  • AnSta

DET har jag dock ingen aning om. Bäst att iaktta försiktighet och läsa på så mycket som möjligt. Glad

• Jullan1989

Hej igen!

Nu har jag börjat äta epa-glandin tillsammans med mina vitaminer "kvinna" så får vi se hur det går i Maj.

Har faktiskt inga besvär med pms så jag får testa nu och sen har jag tänkt öka på när/om det skulle ta väldigt lång tid för oss.

Du hade bim imorgon/idag? Testat? :)

Håller tummarna för dig/er!

• AnSta

Japp det stämmer Jullan. Dock vare sig mens eller plus i sikte tyvärr. Vi får väl se vad som händer, men än lever hoppet (lite iaf). ????

• Jullan1989
    AnSta skrev 2015-04-14 12:51:13 följande:

Japp det stämmer Jullan. Dock vare sig mens eller plus i sikte tyvärr. Vi får väl se vad som händer, men än lever hoppet (lite iaf). ????

Aj aj! Hoppas att mensen håller sig borta och att ett plus snart vågar sig fram på stickan!
  • AnSta

Mensen kom till sist, så det blir väl att ta nya tag sen då. Försök nr 2 med EPA Glandin isf.

• AnSta

Ja, ok för egen del blev jag helt knäckt av Ovitrellens graviditetsmånaden effekter OCH en pms som inte var att leka med. Men jag gör ett nytt försök kanske, nästa cykel. Fortsätter äta mina EPA Glandin tror jag. Lycka till!

Jullan1989 skrev 2015-04-22 21:24:46 följande:

Tråkigt!

Lång väntan innan jag har ägglossning känner jag men snart så!

Svar på tråden Stor chans att ni blir gravida så här!