• Anonym (tjock)

får man vara tjock i thailand?

har tio-femton kilo för mycket på kroppen. ska åka till thailand snart o är rädd att det ska bli jobbigt att gå runt i bikini hela dagarna med min kroppsångest. men vill itne låta kroppen hindra mig fråna tt göra en mysig resa, vill släppa det o bara vara jag. men så har jag hört att thailändska kulturen ser ner på tjocka. vet inte hur jag ska uttrycka frågan bättre, för egentligen tror jag itne på att klumpa ihop alla männsikor i ett land elelr en kultur o påstå att de har en o samma åsikt, men alltså....är det vanlgit att man ser ner på den som är lite tjock? kommer jag känna mig uttittad.

• Svar på tråden får man vara tjock i thailand?
  • shitvadjaghatar

Alltså Thailand kryllar väl av feta svenskar?
    det är väl ungefär det man får om man åker dit.
    Jag tror inte du kommer att vara ensam iallafall.

Men för din egen skull skulle jag gå ner.
    Om hur lång tid åker du?

15 kg kan du ju lätt gå ner på 7-9 veckor.

• Anonym (tjock)

hade anorexi o sedan bulimi i tonåren, rätt många år. senaste femton åren har jag aktat mig för att peta i det där med vikt. visst är det jpobbigt att vara tjock men jag vågar inte banta o ge mig in på den banan igen. vet sjutton inte hur jag skulle gå ner i vikt utan att göra några drastiska förändringar som kan gå snett? har du tips? jag springer någon gång i veckan, simmar någon gång i veckan, äter inte överdrivet mycket, godsaker en eller två gånger i veckan.

• Anonym

hur går man lätt ner 15 kg på 8-9 veckor???

• Kjell2
    Anonym skrev 2010-10-07 10:14:28 följande:
    hur går man lätt ner 15 kg på 8-9 veckor???
    Äter mindre, konditionstränar mycket.
  • Kjell2

Är det något alla resmål för sol och badsugna turister är känt för är det alla ickesmala kroppar i badbyxor och bikini.

• shitvadjaghatar
    Kjell2 skrev 2010-10-07 10:20:38 följande:
    Äter mindre, konditionstränar mycket.
    precis.

TS,
    Jag har tex vid två tillfällen gått ner 2,5 kg per vecka med viktväktarna och med motion.
    Godsaker en gång i veckan och inga större mängder då.

Men om du haft ätstörningar så ska du ju så klart vara försiktig.
    Åk till Thailand, ta det lugnt, 15 kg övervikt är inte så mycket, du kommer inte bli tittad på och ingen kommer se ner på dig.
  • lilly2006

det låter inte som att du e tjock.. mer erotiskt mullig o det e ju fint

Och allvarligt det e ju en semester som du ska ta det lugnt på, äta gott o ha mysigt ... inget modeshow heheheheheh

nej du.. hoppa upp i solstolen o börja beställa paraplydrinkar.. Skål

*the only bitch you see in my eyes is your own reflection*
  • Majsan70

För det första är du inte tjock...något överviktig däremot om du så tycker.
    För det andra Thailand är trevligt o där semestrar folk av alla storlek från alla länder. Min erfarenhet är att Thailändarna är lika trevliga mot alla.

Så njut nu av din semester i fulla drag istället för att sitta här o oroa dig!

• Anonym (tjock)

okej... tack för era fina o uppmuntrande ord. jag ska hålla emot oron att känna mig ful o försöka att bara njuta!

• lilly2006
    det handlar inte om att va smal, erotiskt mullig eller tjock.. det handlar om att va det med stil ♥ ♥
    *the only bitch you see in my eyes is your own reflection*
  • Majsan70
    lilly2006 skrev 2010-10-07 10:46:35 följande:
    det handlar inte om att va smal, erotiskt mullig eller tjock.. det handlar om att va det med stil ♥ ♥
    "gillar"
  • Petrellie

När vi var i Thailand i december frågade en massör min man (som har kanske 20 kg övervikt) "Why you so big?" men annars upplevde vi ingen problematik med att ha några kilo extra. Jag var inte heller pinnsmal och gravid i femte månaden, just då när ingen kan se om man är gravid eller bara rätt tjock.

Ha en härlig semester!

• hervor

Jag ska till Thailand 2 v över nyår och ska försöka gå ner ca 10 kg till dess (från övervikt till normalvikt) bara för att trivas bättre med mig själv. Har redan gått ner 7 kg på 2 mån så det ska väl inte vara någon omöjlighet

Men i övrigt tycker jag inte att du ska oroa dig, Delar av Thailand har ju blivit värsta Svensson-stället, typ Asiens Kanarieörana. Och då brukar det ju även dyka upp en hel del feta turister (inte bara svenskar). Har du "bara" 10-15 kg övervikt, lär du inte vara störst på turist-stränderna

• josefinene

hur definerar du tjock och vad baserar du att du vill gå ner 15 kg i vikt på?
    Normal, övervikt, tjock är ett så diffust begrepp idag. Speciellt med anorexi och bullemi i bagaget.

I thailand tycker de att det är vackert med lite övervikt, om man refererar till BMI måtten. Och att vara blek. Dessutom tror jag att vi går mot en tid där trådsmalt och plastikperfektion kommer att vara way past. Kurvor är vackert. Smalt är också vacker om det är naturligt. Lycka inifrån gör den finaste människan och det är så de flesta i slutändan mäter skönhet.

Åk och njut och låt inte fåfänga begränsa dig.!

Från en normalviktad ung mamma som satte på sig bikini i Egypten, trots en massa bristningar från första graviditeten.

• LyckligtSlut

I Thailand ser många det som ett tecken på att man mår bra om man är lite tjock. Faktiskt därför man ser många thailändskor med tjocka gubbar, det är inte alltid bara för att de har fet plånbok, som vissa antyder, utan för att det är ett annat skönhetsideal i vissa kretsar. Inte för att du verkar vara en fet gubbe heller, men försök släppa det och ha en skön semester!

PMS året runt :(
  • Anonym (tjock)

*ler brett* Tack för era synpunkter

• Anonym

Jag har varit mycket i Thailand och uppfattar inte att de ser ner på överviktiga men de är väldigt raka och säger om de tycker någon är stor utan att lägga någon värdering i det...Ha det så härligt i underbara thailand!  

• Anonym

Det är väl lite status att vara tjock i Thailand? Och dom är inte så smala själva. Mycket skräpmatskedjor.

• Bjornis

Jag har varit i Thailand några ggr och aldrig varit med om kommentarer om min vikt/kropp (inte högt isf).
    Jag är ju typ ett huvud längre än alla där också och har typ 20 kgs övervikt.
    Det känns som att de inte alltid fattar att jag inte kommer komma i deras kläder och så när de tycker att jag ska prova en kjol eller nåt i en butik man är inne i. Haha.

Svar på tråden får man vara tjock i thailand?