Zinara skrev 2010-10-20 16:47:05 följande:
Tja man kan bla ta buss snabbt från Tumba (via vretarna) och ta T-banan ett par hållplatser

Ligger på T-banelinjen brevid Skärholmen.
Aha så de va åt de hållet iallafall, där ser man =) Inte såå stor koll...
Fy så tradigt me lunginflammation, mår du nå bättre nu?
sweetsandra skrev 2010-10-20 20:56:29 följande:
Vad roligt att ni kanske ska flytta hitåt :) Du har ju en 4 åring också, precis som jag :) Men hur kommer det sig att ni funderar på att flytta till Tullinge?
4åringar is the shit ;) underbara småbusar =)
Nae, gubben jobbar som flyttgubbe o de har kontoret i alby, eftersom vi nu bor utanför Nynäshamn så tar de honom många timmar att komma till o från jobbet, smidigare från Tullinge plus att vi inte har något här som binder oss direkt, förutom dagis till barnen då, de e väl de jobbiga eftersom framförallt min stora pojke har fått kompisar.. Han har autism/aspbergers så han har juh svårt för förändringar..
Men de e väl iallafall den stora anledningen, gubbens jobb..
Mrs Flo skrev 2010-10-20 23:12:23 följande:
Tullinge är en jätte trevlig ort. Nära friluftsområden, gott om aktiviteter för barnen inom räckhåll.
Bra föräldrar på dagis och skolan. Det är skönt det inte hänger en massa fyllisar i centrumet. Kan ju bero på att vi inte har ett systembolag här. Men det är ändå nära till ett om det skulle knippa.
Vi köpte ett hus från 1957 som vi renoverar. Det tar sin lilla tid och jag hoppas att vi blir klara till jul.
Välkommen hit när det nu blir!
Tumba och Vårberg är bra att det är nära, då gör det ännu lättare för oss att ses.
Bebis planer har jag absolut och hoppas att det nappar snart!
Men de låter juh inte så dumt =)
Då vet du om de e 15 eller 30 timmar som gäller på dagis för föräldralediga?
Men roligt med renovering, spännande o fint när de blir klart =)
Ja men hoppas de tar sig snart då, går nog fortare än du tror =)
Haft lätt o bli gravid innan?
Johanna S skrev 2010-10-22 10:14:48 följande: