Zinara skrev 2010-10-20 16:47:05 följande:
Tja man kan bla ta buss snabbt från Tumba (via vretarna) och ta T-banan ett par hållplatser

Ligger på T-banelinjen brevid Skärholmen.
Aha så de va åt de hållet iallafall, där ser man =) Inte såå stor koll...
Fy så tradigt me lunginflammation, mår du nå bättre nu?
sweetsandra skrev 2010-10-20 20:56:29 följande:
Vad roligt att ni kanske ska flytta hitåt :) Du har ju en 4 åring också, precis som jag :) Men hur kommer det sig att ni funderar på att flytta till Tullinge?
4åringar is the shit ;) underbara småbusar =)
Nae, gubben jobbar som flyttgubbe o de har kontoret i alby, eftersom vi nu bor utanför Nynäshamn så tar de honom många timmar att komma till o från jobbet, smidigare från Tullinge plus att vi inte har något här som binder oss direkt, förutom dagis till barnen då, de e väl de jobbiga eftersom framförallt min stora pojke har fått kompisar.. Han har autism/aspbergers så han har juh svårt för förändringar..
Men de e väl iallafall den stora anledningen, gubbens jobb..
Mrs Flo skrev 2010-10-20 23:12:23 följande:
Tullinge är en jätte trevlig ort. Nära friluftsområden, gott om aktiviteter för barnen inom räckhåll.
Bra föräldrar på dagis och skolan. Det är skönt det inte hänger en massa fyllisar i centrumet. Kan ju bero på att vi inte har ett systembolag här. Men det är ändå nära till ett om det skulle knippa.
Vi köpte ett hus från 1957 som vi renoverar. Det tar sin lilla tid och jag hoppas att vi blir klara till jul.
Välkommen hit när det nu blir!
Tumba och Vårberg är bra att det är nära, då gör det ännu lättare för oss att ses.
Bebis planer har jag absolut och hoppas att det nappar snart!
Men de låter juh inte så dumt =)
Då vet du om de e 15 eller 30 timmar som gäller på dagis för föräldralediga?
Men roligt med renovering, spännande o fint när de blir klart =)
Ja men hoppas de tar sig snart då, går nog fortare än du tror =)
Haft lätt o bli gravid innan?
Johanna S skrev 2010-10-22 10:14:48 följande:
Vad roligt att så många börjat skriva i den här tråden :)
Vi har också funderat på att flytta till Tullinge/Tumbaområdet :) Vi bor just nu 5 personer i en 2:a så det börjar bli lite trångt.
Jag fick min sjal i present när min dotter föddes men jag tror att de är ganska dyra, runt 700 kr. Men det finns begagnat. Jag älskar sjalen, man vet att barnet är lagom varmt och det är supermysigt. Skillnaden mellan sjal och sele är att man kan bära i sjal från att de är nyfödda och det blir inte så stor belastning på axlar och rygg. Det är lite bökigt att knyta i början men när man lär sig det så är det jättesmidigt. Rekomenderas verkligen :)
Det är liknande hemma hos oss, storesyster ska kramas och pussas väldigt mycket och det blir oftast ganska hårda tag, nu har hon börjat tjuvnypas och så också.
Jag tänkte tipsa om sempers magdroppar om du inte har testar det, fungerar väldigt bra på min lille pojk. Hoppas att koliken snart blir bättre!
Jag hoppas att vi snart kan ses allihop. Nästa vecka kanske?
Ha det bra!
Oj, hur tusan får ni plats 5 pers i en tvåa? Jag tycker de e småtrångt i vårt radhus, 4:a på 97 kvm..
Hade slitit av mig håret i en tvåa. =)
Men får kolla efter begagnad sjal då, 700 va juh lite saftigt.. Men bra om de funkar.
Jo sempers magdroppar har jag och minifom.. Fast han har mest magknip nu, lite lugnare med kolik faktiskt..
Ja nästa vecka funkar för oss, dock inte måndag, onsdag och torsdag, annars kan vi de resterande dagarna, men inte efter kl 15, för barnen ska hämtas kl 16 på dagis.
Någon som har förslag på ställe man kan ses på?
Va på återbesök på Astrid Lindgrens barnsjukhus i onsdags, fick ny storlek på frejkabyxa till Albin, äntligen "bara" 2,5 veckor kvar me den s----n.. så trött på den!!!
Fick sen gå ner till barnakuten och blev skickade till kirurgen för att kolla upp Albins mage eftersom han kräks så förbenat mycket, de trodde de är komjölksallergi han har, så nu ska jag i två veckors tid avstå ALLT va mjölk heter, alla produkter som innehåller ett ynka spår av mjölk o mjölkpulver, mjölkprotein osv..
Börjar vänja mig nu, men jobbigt eftersom ja älskar mjölk och yoghurt osv, men för lillkillen kan jag göra allt, o e de så enkelt att lösa hans kräkande så e de helt klart värt de. Tycker faktiskt han kräks lite mindre nu, men vet ej om ja bara inbillar mig.. =)