• Humlemamma

Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)

Nu försöker jag igen, ska väl tusan inte va omöjligt att hitta några vänner genom FL..

Flyttade upp till sthlm aug 08, o visst, har jobbat lite o skaffat vänner, men iniga som ja umgås med direkt så, de har juh sitt liv sen innan o verkar inte hinna med mig riktigt, o de flesta har inga barn så de blir juh lite liksom skillnad där..

Jag iallafall är snart 27 år, har tre barn, varav de sista föddes nu den 15 september så är pytteliten ännu =), de andra är 2 och 4 år.

Har en hund, bor med min gubbstrutt och våra barn utanför Nynäshamn.

Ehm, detta var juh svårare än jag trodde att skriva ;) Är inte så van att skriva "kontaktannonser" =D

Nåja, bor du i sthlm, utanför, eller varsom o söker vänner att träffas för fika, mat, bio, utekväll, you name it, så hör av dig =) Jag är inte längre än ett klick och lite text bort!

Tjingeling!

**Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Albin 100915 Älskade gubben!!**
  • Svar på tråden Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)
  • Humlemamma
    Johanna S skrev 2010-10-15 13:01:37 följande:
    Min lille pojk var beräknad till den 14:e sept, men han ville komma ut nästan 3 veckor tidigt. Så jag var med i BF- tråd till de som skulle få i september.

Du verkar haft en väldigt tuff början som 3 barnsförälder. Mina barn blev sjuka dan efter förlossningen, men det var bara förkylning och det gick över ganska snabbt, men det var svårt att hålla syskonen ifrån den lilla. Sen fick jag en infektion, man annars så har allt gått bra.

Min lille Leandro är också en kräkis, han kräks också hela tiden känns det som. Han har inte kolik men magknip så han ligger och gnäller och spänner sig. Jag brukar ha honom i bärsjal och där trivs han väldigt bra, det är ett tips om din pojk vill bli buren mycket.

Jag såg att din stora pojke är född på samma dag som jag :)

Hur har dina stora barn reagerat på den nya familjemedlemen?

Ha det bra! / Johanna
    Tjosan!
    Tja, tuff start, men då kan de bara bli lättare, eller? Fast han har juh kolik så lugna stunder blir de inte direkt..
    Jo jag har en bärsele, sån babybjörn, men känns inte så bra o ha han i den, skulle vilja ha typ sjal istället, vart kan manköpa såna? Hur mycket kostar de typ?
    Ja fy tusan va han kräks, håller på att bli tokig.. Han äter typ kl 4-5 på morgonen, närman sen lägger honom så ligger han o spyr HELA TIDEN, o håller på o spy till runt kl 9... Så han e juh helt slut sen för han inte kan sova för han spyr.. Vad tusan ska man göra?..
    Visst e 22 dec en bra dag? ;)
    Mina stora älskar bebisen, fast min dotter e lite hårdhänt och dessutom otroligt svartsjuk just nu, så lilleman får sig en känga då och då, måste ha stenkoll på henne. Drygt som tusan..
    Hur har dina tagit det då?
    sweetsandra skrev 2010-10-19 22:18:06 följande:

Hej på er!

Jag vill jättegärna träffa några nya att umgås med :) Jag är 26 år, gift och, har två barn... Vinga snart 4 år och Lycka 14 mån. Vi bor fr.o.m lördag i Vretarna, nära Hågelby (Tumba). Är mitt uppe i packande och flyttande nu, fullt upp *puh* och dessutom är mannen bortrest enda tills fredag.

Stina & Johanna: Grattis till era små nytillskott :) Vad mysigt! Är det stor skillnad med 3 barn jämfört med 2. Vi vill nog gärna ha en trea relativt snart :) Ni verkar dock ha det ganska tufft, men så är det ju i början. Snart kommer ni nog in i lite rutiner och allt blir lättare.

/Sandra

Halloj!
    vi ska eventuellt flytta till Tullinge senare, får se när det blir av, men det är juh inte så långt från Tumba =)
    Men visst är det kul att flytta, men fy för att packa och bära =D
    Tackar! Jo mysigt med en pytteliten igen, men mycket jobb med 3 barn.. Fast bara man kommer in i rutinerna så flyter det juh på av sig självt. Men e juh så att man bara har två händer, att då ha tre barn de kräver sin kvinna ;)
    Mrs Flo skrev 2010-10-20 03:10:41 följande:
    Hej
    Här är en Tullinge tjej som är 31år, har två döttrar 9 & 7 år och hoppas nu på nr 3.
    Mitt i byggnation hemma och har det väldigt rörigt nu.

Grattis till Stina & Johanna!
    Halloj! som ja skrev ovan så ska vi eventuellt flytta till tullinge senar,e vet ej när de kan bli dock, e de ett bra ställe att bo på? =)
    Kul att bygga, e de helrenovering av hus?
    Är du gravid eller hoppas på att bli?
    Tackar!!
    Zinara skrev 2010-10-20 03:33:03 följande:
    Här är en Vårbergstjej på 31 som gärna hakar på med Det kan bli så ensamt på dagarna när man är hemma, Mina vänner har ofta bara tid att ses på helgerna.

Har en dotter som heter Liv på 2 år och väntar tillökning i Februari.

Sweetsandra: Vad roligt att du har en dotter som heter Vinga, det är ett av alternativen vi har om det skulle bli en flicka till här.

Tänkte ge ett tips till er med kolikbarn som kan vara värt att pröva. Under tiden ni ammar testa att sluta dricka mjölk i en vecka. Sen skaffa en Tommy Tippe flaska, är kolikproblemen väldigt stora så testa och byt något mål mot ersättning från flaskan. Sugdelen är formad nästan som ett bröst och har "bubbelskydd" Det funkade för min dotter så kan ju vara värt ett försök, skadar ju i alla fall inte att försöka.

Själv är jag sjuk just nu så kan nog inte träffa någon förens om ca en vecka eller så, men skulle vara roligt med fler vänner och då framförallt föräldrar då dom flesta av mina vänner är barnlösa eller bor utanför Sthlm
    Hallå där!
    Vart tusan ligger Vårberg?
    Grattis till kommande bebisen =)
    Ang koliken, jag dricker knappt nå mjölk, tja, jag äter juh fil, men en tallrik om dagen, kan de skada så mycket? Men va bra tips annars! =)
    **Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Albin 100915 Älskade gubben!!**
  • Zinara
    Hallå där!
    Ang koliken, jag dricker knappt nå mjölk, tja, jag äter juh fil, men en tallrik om dagen, kan de skada så mycket? Men va bra tips annars! =)
    Tja man kan bla ta buss snabbt från Tumba (via vretarna) och ta T-banan ett par hållplatser Ligger på T-banelinjen brevid Skärholmen.
  • sweetsandra
    Här är en Vårbergstjej på 31 som gärna hakar på med Det kan bli så ensamt på dagarna när man är hemma, Mina vänner har ofta bara tid att ses på helgerna.

Sweetsandra: Vad roligt att du har en dotter som heter Vinga, det är ett av alternativen vi har om det skulle bli en flicka till här.

Tänkte ge ett tips till er med kolikbarn som kan vara värt att pröva. Under tiden ni ammar testa att sluta dricka mjölk i en vecka. Sen skaffa en Tommy Tippe flaska, är kolikproblemen väldigt stora så testa och byt något mål mot ersättning från flaskan. Sugdelen är formad nästan som ett bröst och har "bubbelskydd" Det funkade för min dotter så kan ju vara värt ett försök, skadar ju i alla fall inte att försöka.

Själv är jag sjuk just nu så kan nog inte träffa någon förens om ca en vecka eller så, men skulle vara roligt med fler vänner och då framförallt föräldrar då dom flesta av mina vänner är barnlösa eller bor utanför Sthlm
    Hej hej, ett Isfolksfan till kanske? ;) Med tanke på att du har en liten Liv, hehe... Vad har ni för pojknamnsförslag då? Grattis till kommande bebben också! Vad spännande :)
    Mrs Flo skrev 2010-10-20 03:10:41 följande:
    Hej
    Här är en Tullinge tjej som är 31år, har två döttrar 9 & 7 år och hoppas nu på nr 3.
    Mitt i byggnation hemma och har det väldigt rörigt nu.

Grattis till Stina & Johanna!
    Vad roligt med någon mer här i krokarna :)
    Mina solstrålar ~ Vinga 070108 & Lycka 090820
  • sweetsandra
    Humlemamma skrev 2010-10-20 10:32:07 följande:
    Tjosan!
    Tja, tuff start, men då kan de bara bli lättare, eller? Fast han har juh kolik så lugna stunder blir de inte direkt..
    Jo jag har en bärsele, sån babybjörn, men känns inte så bra o ha han i den, skulle vilja ha typ sjal istället, vart kan manköpa såna? Hur mycket kostar de typ?
    Ja fy tusan va han kräks, håller på att bli tokig.. Han äter typ kl 4-5 på morgonen, närman sen lägger honom så ligger han o spyr HELA TIDEN, o håller på o spy till runt kl 9... Så han e juh helt slut sen för han inte kan sova för han spyr.. Vad tusan ska man göra?..
    Mina stora älskar bebisen, fast min dotter e lite hårdhänt och dessutom otroligt svartsjuk just nu, så lilleman får sig en känga då och då, måste ha stenkoll på henne. Drygt som tusan..

Hej på er!

Jag vill jättegärna träffa några nya att umgås med :) Jag är 26 år, gift och, har två barn... Vinga snart 4 år och Lycka 14 mån. Vi bor fr.o.m lördag i Vretarna, nära Hågelby (Tumba). Är mitt uppe i packande och flyttande nu, fullt upp *puh* och dessutom är mannen bortrest enda tills fredag.

Stina & Johanna: Grattis till era små nytillskott :) Vad mysigt! Är det stor skillnad med 3 barn jämfört med 2. Vi vill nog gärna ha en trea relativt snart :) Ni verkar dock ha det ganska tufft, men så är det ju i början. Snart kommer ni nog in i lite rutiner och allt blir lättare.

/Sandra

Halloj!
    vi ska eventuellt flytta till Tullinge senare, får se när det blir av, men det är juh inte så långt från Tumba =)
    Tackar! Jo mysigt med en pytteliten igen, men mycket jobb med 3 barn.. Fast bara man kommer in i rutinerna så flyter det juh på av sig självt. Men e juh så att man bara har två händer, att då ha tre barn de kräver sin kvinna ;)Halloj! som ja skrev ovan så ska vi eventuellt flytta till tullinge senar,e vet ej när de kan bli dock, e de ett bra ställe att bo på? =)
    Tackar!!

Hallå där!
    Vad roligt att ni kanske ska flytta hitåt :) Du har ju en 4 åring också, precis som jag :) Men hur kommer det sig att ni funderar på att flytta till Tullinge?
    Mina solstrålar ~ Vinga 070108 & Lycka 090820
  • Mrs Flo
    Tjosan!

Hej på er!

/Sandra

Halloj!
    Tackar! Jo mysigt med en pytteliten igen, men mycket jobb med 3 barn.. Fast bara man kommer in i rutinerna så flyter det juh på av sig självt. Men e juh så att man bara har två händer, att då ha tre barn de kräver sin kvinna ;)Halloj! som ja skrev ovan så ska vi eventuellt flytta till tullinge senar,e vet ej när de kan bli dock, e de ett bra ställe att bo på? =)
    Tackar!!

Hallå där!
    Tullinge är en jätte trevlig ort. Nära friluftsområden, gott om aktiviteter för barnen inom räckhåll.
    Bra föräldrar på dagis och skolan. Det är skönt det inte hänger en massa fyllisar i centrumet. Kan ju bero på att vi inte har ett systembolag här. Men det är ändå nära till ett om det skulle knippa.

Vi köpte ett hus från 1957 som vi renoverar. Det tar sin lilla tid och jag hoppas att vi blir klara till jul.

Välkommen hit när det nu blir!

Tumba och Vårberg är bra att det är nära, då gör det ännu lättare för oss att ses.

Bebis planer har jag absolut och hoppas att det nappar snart!
  • Zinara
    sweetsandra skrev 2010-10-20 20:54:35 följande:
    Hej hej, ett Isfolksfan till kanske? ;) Med tanke på att du har en liten Liv, hehe... Vad har ni för pojknamnsförslag då? Grattis till kommande bebben också! Vad spännande :)
    Jupp, är ett stort fan men det var inte därför jag valde namnet från början Hade en vän när jag var liten som hette det och jag var så avundsjuk för att jag tyckte hennes namn var så vackert till skillnad från mitt Blir det en pojke har maken valt tilltalsnamn så då blir det en Aron. Själv skulle jag gärna haft Viljar eller något annat från Isfolket. Älskar fornnordiska namn över huvud taget.

Just nu håller jag på och kurerar mig från lunginflammation, det är inte roligt Det går i alla fall framåt så borde vara helt bra innan helgen. Hoppas jag i alla fall eftersom vi ska fira min bästa väns 30-års kalas på lördag

Mrs Flo: Hoppas det nappar snart då Själv skulle jag kunna ha nästan hur många barn som helst men tror inte jag klarar av fler graviditeter, funderar dock på adoption i framtiden men måste kolla upp allt runt omkring först det är ju en sån jätte process!

Kul att vi är så många som bor nära, inte för att jag har så mycket emot att kuska runt men det tar sån tid när man inte har bil Tur att komunikationerna är så bra i Sthlm i alla fall.

Nu ska jag se om lunginflammationen tillåter mig att sova lite. Natti, natt
  • Johanna S
    Tjosan!

Hej på er!

/Sandra

Halloj!
    Tackar!!

Hallå där!
    Vad roligt att så många börjat skriva i den här tråden :)

Vi har också funderat på att flytta till Tullinge/Tumbaområdet :) Vi bor just nu 5 personer i en 2:a så det börjar bli lite trångt.

Jag fick min sjal i present när min dotter föddes men jag tror att de är ganska dyra, runt 700 kr. Men det finns begagnat. Jag älskar sjalen, man vet att barnet är lagom varmt och det är supermysigt. Skillnaden mellan sjal och sele är att man kan bära i sjal från att de är nyfödda och det blir inte så stor belastning på axlar och rygg. Det är lite bökigt att knyta i början men när man lär sig det så är det jättesmidigt. Rekomenderas verkligen :)

Det är liknande hemma hos oss, storesyster ska kramas och pussas väldigt mycket och det blir oftast ganska hårda tag, nu har hon börjat tjuvnypas och så också.

Jag tänkte tipsa om sempers magdroppar om du inte har testar det, fungerar väldigt bra på min lille pojk. Hoppas att koliken snart blir bättre!

Jag hoppas att vi snart kan ses allihop. Nästa vecka kanske?

Ha det bra!
  • Zinara

Nästa vecka går bra så länge det funkar med shemat tidsmässigt. Har lite möten och så Är helt uppbunden lördagen annars ska det funka vilken dag som helst men beror på när på dagen

• Humlemamma
    Zinara skrev 2010-10-20 16:47:05 följande:
    Tja man kan bla ta buss snabbt från Tumba (via vretarna) och ta T-banan ett par hållplatser Ligger på T-banelinjen brevid Skärholmen.
    Aha så de va åt de hållet iallafall, där ser man =) Inte såå stor koll...
    Fy så tradigt me lunginflammation, mår du nå bättre nu?
    sweetsandra skrev 2010-10-20 20:56:29 följande:
    Vad roligt att ni kanske ska flytta hitåt :) Du har ju en 4 åring också, precis som jag :) Men hur kommer det sig att ni funderar på att flytta till Tullinge?
    4åringar is the shit ;) underbara småbusar =)
    Nae, gubben jobbar som flyttgubbe o de har kontoret i alby, eftersom vi nu bor utanför Nynäshamn så tar de honom många timmar att komma till o från jobbet, smidigare från Tullinge plus att vi inte har något här som binder oss direkt, förutom dagis till barnen då, de e väl de jobbiga eftersom framförallt min stora pojke har fått kompisar.. Han har autism/aspbergers så han har juh svårt för förändringar..
    Men de e väl iallafall den stora anledningen, gubbens jobb..
    Mrs Flo skrev 2010-10-20 23:12:23 följande:
    Tullinge är en jätte trevlig ort. Nära friluftsområden, gott om aktiviteter för barnen inom räckhåll.
    Bra föräldrar på dagis och skolan. Det är skönt det inte hänger en massa fyllisar i centrumet. Kan ju bero på att vi inte har ett systembolag här. Men det är ändå nära till ett om det skulle knippa.

Vi köpte ett hus från 1957 som vi renoverar. Det tar sin lilla tid och jag hoppas att vi blir klara till jul.

Välkommen hit när det nu blir!

Tumba och Vårberg är bra att det är nära, då gör det ännu lättare för oss att ses.

Bebis planer har jag absolut och hoppas att det nappar snart!
    Men de låter juh inte så dumt =)
    Då vet du om de e 15 eller 30 timmar som gäller på dagis för föräldralediga?
    Men roligt med renovering, spännande o fint när de blir klart =)
    Ja men hoppas de tar sig snart då, går nog fortare än du tror =)
    Haft lätt o bli gravid innan?
    Johanna S skrev 2010-10-22 10:14:48 följande:
    Vad roligt att så många börjat skriva i den här tråden :)

Vi har också funderat på att flytta till Tullinge/Tumbaområdet :) Vi bor just nu 5 personer i en 2:a så det börjar bli lite trångt.

Jag fick min sjal i present när min dotter föddes men jag tror att de är ganska dyra, runt 700 kr. Men det finns begagnat. Jag älskar sjalen, man vet att barnet är lagom varmt och det är supermysigt. Skillnaden mellan sjal och sele är att man kan bära i sjal från att de är nyfödda och det blir inte så stor belastning på axlar och rygg. Det är lite bökigt att knyta i början men när man lär sig det så är det jättesmidigt. Rekomenderas verkligen :)

Det är liknande hemma hos oss, storesyster ska kramas och pussas väldigt mycket och det blir oftast ganska hårda tag, nu har hon börjat tjuvnypas och så också.

Jag tänkte tipsa om sempers magdroppar om du inte har testar det, fungerar väldigt bra på min lille pojk. Hoppas att koliken snart blir bättre!

Jag hoppas att vi snart kan ses allihop. Nästa vecka kanske?

Ha det bra!
    Oj, hur tusan får ni plats 5 pers i en tvåa? Jag tycker de e småtrångt i vårt radhus, 4:a på 97 kvm..
    Hade slitit av mig håret i en tvåa. =)
    Men får kolla efter begagnad sjal då, 700 va juh lite saftigt.. Men bra om de funkar.
    Jo sempers magdroppar har jag och minifom.. Fast han har mest magknip nu, lite lugnare med kolik faktiskt..

Ja nästa vecka funkar för oss, dock inte måndag, onsdag och torsdag, annars kan vi de resterande dagarna, men inte efter kl 15, för barnen ska hämtas kl 16 på dagis.
    Någon som har förslag på ställe man kan ses på?

Va på återbesök på Astrid Lindgrens barnsjukhus i onsdags, fick ny storlek på frejkabyxa till Albin, äntligen "bara" 2,5 veckor kvar me den s----n.. så trött på den!!!

Fick sen gå ner till barnakuten och blev skickade till kirurgen för att kolla upp Albins mage eftersom han kräks så förbenat mycket, de trodde de är komjölksallergi han har, så nu ska jag i två veckors tid avstå ALLT va mjölk heter, alla produkter som innehåller ett ynka spår av mjölk o mjölkpulver, mjölkprotein osv..
    Börjar vänja mig nu, men jobbigt eftersom ja älskar mjölk och yoghurt osv, men för lillkillen kan jag göra allt, o e de så enkelt att lösa hans kräkande så e de helt klart värt de. Tycker faktiskt han kräks lite mindre nu, men vet ej om ja bara inbillar mig..  =)
  • Mrs Flo

Trevligt med en träff! Hade ni tänkt att det skulle ske på dagen eller kvällen?

humlemamman: Ja det där med dagis timmarna har jag inte jätte koll på längre då mina tjejer ät så pass stora, men när jag bodde i Alby 2003 så var det 15 timmar. Det är ju samma kommun så då kanske det är samma sak nu med.
    Först var det tänkt 3 timmar i 5 dagar men det fungerade inte och då bytte dom till 5 timmar i 3 dagar vilket fungerade bättre då min dotter gärna ville vara kvar och äta med kompisarna.

Mina tjejer har gått på Förskolan Solrosen & Römossen här i Tullinge Römossen var den senaste då vi flyttade till andra sidan tågspåret. Båda underbara dagis med trevligt personal. Karlavagnen skulle jag inte vilja ha mina barn i, bodde granne med förskolan och har varit på oförberedd besök då jag skulle välja. Alldeles för rörigt, smutsigt, och dålig info (min vänninas barn gick där)

Blev gravid med min första dotter efter 3 månader efter att jag slutade med p-pillerna och med min andra gick det samma månad som jag tog bort spirallen. Nu är jag tillsammans med en ny man och han reser tyvärr väldigt mycket i jobbet och lyckats pricka in min ägglossning alla månader utan den som har varit och som det ser ut nu så är han hemma nästa ÄL också.
    Skrev in det i hans almanacka förra månaden så nu försöker han planera det lite bättre.

Det där med barn med ont i magen är en gåta.
    Min 7 åring har det med jämna mellan rum och har gått ganska bra dom senaste 3 ggr  som hon har varit hos mig, men varannan vecka är hon hos pappa och då känns det som magen inte funkar lika bra. Jag tror att det kan vara kosten, hellre det än oro.
    Vi körde en sån vända utan mjölk och det gav oss inget. Nu har hon lämnat blod & bajsprov och där var inte heller nåt. Vet inte riktigt hur vi ska lösa hennes mage varannan vecka då mitt ex inte är jätte sammarbetsvillig,

Johanna S: Välkommen till Tullinge när det nu blir. Jag trivs jätte bra här och barnen med.

Ni som ska flytta hit till Tullinge. Har ni skaffat bostad redan eller planerar ni fortfarande?

Ses i veckan ???

Svar på tråden Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)