Mamma Tes skrev 2011-01-31 10:53:32 följande:
TACK för dina svar! Kan känna en gnutta positivism här i mörkret, för oj vad snabbt det gick att gräva ner sig :-/
Förstår att det måste vara ett helvete med ljudöverkänslighet också men man kunde aldrig ana att det kunde vara så här jobbigt med "fel" på hörseln innan man sitter där själv.
I och med att man blir att må psykiskt dåligt av det hela så kan man också behöva få hjälp mot depession, har läst om att en del mår bättre av att äta anitdepp (mår man sämre så blir besvären värre - början på en nedåtgående spiral).
När jag mådde som sämst, så hängde jag en del på detta forum:
www.tinnituswebben.se Där finns fler med samma problem och man ser att man inte är ensam (plus att det går att få tips och råd). Det är svårt för andra utan problem att veta hur det känns, och jobbigt för en själv när man för 70 11 gången måste be folk att t.ex. sänka volymen för att det gör ont i mina öron (känns ungefär som om nån kör in slöa knivar i huvudet).
Men, som sagt, det finns hopp! Själv mår jag mycket bätte nu och har börjat lära mig vart mina gränser går vad det gäller att gå från bara ljudkänslig till ett "anfall" av ljudöverkänslighet.
Lycka till! & ge dig inte innan du får hjälp av sjukvården.