• tomcar1

Tinnitus ? Blir galen snart....

Hej !
    Jag har sedan två veckor tillbaka varit väldigt yr inne i huvudet liksom och har som impulser i huvudet som kommer och tjuter samtidigt. Tar snesteg och ser allmänt onykter ut. Var på akuten i torsdags och fick träffa neurolog, som inte kunde se något konstigt mer än att ena pupillen var mindre än det andra ögats pupill. Väntar nu på att få komma och göra en röntgen på huvudet.

Det är alltså inte yttermiljön som snurrar och kör i huvudet , utan det är liksom inne i huvudet. Kan vara lugnt några minuter sedan kommer det en impulskörare igen, men allt från 1-7 tjutimpulser. Jag är så fruktansvärt trött på detta och håller på att bli galen känns det som. Får tack och lov sova på nätterna, men dagarna pågår det hela tiden.

Till saken är att jag har dålig hörsel och har hörapparat sedan ca 15 år tillbaka. Ringde min audionom, men hon har sådan kö, så hon tyckte jag skulle komma upp på hörcentralens akuttid imorgon, få göra det. Tänkte bara höra med er innan om någon har tinnitus och om ni känner igen symtomen ? Blir glad för alla svar, för detta går ut över maken också. Är irriterad på honom och så gråter jag : (
    Mvh en jättetrött och deppig tomcar1

• Svar på tråden Tinnitus ? Blir galen snart....
  • Birgitta2

Men... om dina pupiller är olika stora: brukar inte det tyda på något neurologiskt? Hade jag varit du hade jag ringt närmaste akutmottagning alternativt sjukvårdsupplysning snarast möjligt.

• tomcar1

Birgitta2....jo, men om du läste så sa neurologen på akuten, att jag ska göra en röntgen på huvudet. Mer kan inte jag göra än att vänta. Jag tror själv att det är något tinnitusliknande.

• Birgitta2
    tomcar1 skrev 2010-10-05 11:24:37 följande:
    Birgitta2....jo, men om du läste så sa neurologen på akuten, att jag ska göra en röntgen på huvudet. Mer kan inte jag göra än att vänta. Jag tror själv att det är något tinnitusliknande.
    Sant, du skrev ju faktiskt om neurolog. Jag har svårt att se att tinnitus skulle orsaka olika pupillstorlekar,  snedsteg och dålig balans. Bra att du får komma på röntgen och få svar. Helst hade jag sett att du fått komma in på en akut.
  • tomcar1

Birgitta....ja, det lät så när jag var på akuten i torsdags och träffade neurologen, men ingen tid ännu : (

Denna sjukvård och jag kan inte göra något direkt själv. Jag åker inte upp igen och sätter mig 6-7 timmar igen. Fy !

• gunilla m

Usch vad tufft!! Är själv audionom och jobbar speciellt med personer som drabbats av tinnitus. Fick flera förkylningar efter varandra när sonen började hos dagmamma och det satte sig på ena örat där jag fick tinnitus. Under min senaste graviditet fick jag yrselanfall med tinnitus och hörselnedsättning i vänster öra... förmodligen Morbus Méniere. Peppar peppar, vågar knappt skriva det men veckan innan dottern föddes hade jag en dag som jag var småyrslig hela dagen och efter det har det varit lugnt. Det enda är att när jag är förkyld kommer tinnitus som ett brev på posten på vänster öra... så något är lite smågalet i just vänster öra.

Håller tummarna att du snart får tid för röntgen.

• Beatan

Hej!
    Det finns något som heter Minerè ( vet ej hur det stavas) men det orsakar yrselanfall och hörselnedsättningar...

Jag är själv hörselskadad hörapparatsbärare och har tinnitus. Tror Du kan hitta mer info bl.a på hrf.se och 1177.se

Lycka till och delge gärna hur det går
    Kram

• tomcar1

Inget konstigt på röntgen och yrseln och det har gett med sig, men tjuten håller i sig : (

• Mamma Tes

Här är en till med tjut. Mer i huvudet än i öronen. Jag håller på att bli tokig och vill bara gråta och stänga in mig och sova Det här går ut över min älskade lilla dotter och sambo, känner mig så nere...

• tomcar1

Tesan L....du äter ingen deppressionsmedicin ?

Svar på tråden Tinnitus ? Blir galen snart....