Jag var i Thailand i början av året, o de var så ofräscht där så under dessa två veckor kunde jag inte ens förmå mej att bita på naglarna så då slutade jag bara. Sen var jag igång igen en vecka efter vi kommit hem o vart jätteledsen på mej sj, för jag hade ju börjat måla naglarna o tyckte de såg så fräscht ut.
Iallafall så slutade jag igen nu för drgt två veckor sen. Har mumsat lite på ena lillfingernageln men sen gett sjutton i det. Jag målar dem var tredje dag för de växer fort, och mina e inte alls mjuka utan snarare tvärtom.
Ett tips! Om ni har problem med mjuka sköra naglar o vill få dem hårdare så köp nagellack med bamboträd extrakt i. Sen vet jag att det finns speciella nagellack som är genomskinnligt som får nageln att hårdna xtra. Har en kompis som bitit i alla år upp till 50+ och hade på sånt medel, sen vart de för hårda att bita på.
Jag har mkt att tänka på i min tillvaro o alltid haft det sen barn så jag vet varför jag biter, en ful nervös ovana. Har känt att mina avtuggade naglar blivit ett handikapp. I skolan skolkade jag fr lektioner för man skulle tex ta blodprover på andra. Vetskapen att andra skulle syna min a naglar gjorde mej både rädd o ledsen.
Sen gick jag till Nagelkojan i Västerås där jag fick "lösnaglar" Inte trodde jag att jagkunde få fina naglar på mina knappt obefintliga. men det kunde jag så jag bifogar före o efterbilder. Så börja där, så kommer naglarna växa under tiden på dessa fejkade.