• Namnam

Hur mycke skulle du kunna betala för en väska?

Hur mycket skulle du tänka dig att betala för en handväska om det var en designe du verkligen älskade?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-04 17:58
    Det behöver inte vara ett dyrt märke bara en väska du har förälskat dig i.
    Med design menade jag utseende inte nödvändigtvis Gucci eller liknande

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycke skulle du kunna betala för en väska?
  • Mumin75
    puss skrev 2010-10-05 09:34:59 följande:
    men VART hittar man ens en väska för 200?
    Jag köpte min senaste väska i en butik som heter Accent, tror det är en kedja som har butiker lite överallt.
  • SuzR

jo det är sant att man vill ju variera sig. jag köpte billiga kopior och dragkedjan gick sönder efter någon vecka. Däremot på mina dyrare väskor så har dom hållt jag vet inte hur längre..har aldrig behövt laga den.
    Min mest dyrbara är min gucci väska som har hållt i flera år nu. Visst är jag rädd om den men använder den ofta ofta...i slutändan är det ju bara 'saker'. Det är trist att ha dyra saker som man inte vill använda. Där är jag nog tvärtom, jag VILL använda det dyra

• elektra1
    SuzR skrev 2010-10-05 10:07:15 följande:
    jo det är sant att man vill ju variera sig. jag köpte billiga kopior och dragkedjan gick sönder efter någon vecka. Däremot på mina dyrare väskor så har dom hållt jag vet inte hur längre..har aldrig behövt laga den.
    Min mest dyrbara är min gucci väska som har hållt i flera år nu. Visst är jag rädd om den men använder den ofta ofta...i slutändan är det ju bara 'saker'. Det är trist att ha dyra saker som man inte vill använda. Där är jag nog tvärtom, jag VILL använda det dyra
    ja det är sant. Trist att köpa dyrt och sen inte våga använda sakerna. Det har jag sett kompisar gjort.
  • 071001

puss, väskor till billig penning hittar du på ställen som H&M, Åhléns och dyl.

• Kokomo

Varför verkar endel ta förgivet att om man har en billig väska så är det en "kopia"? Det finns väl hur mycket väskor som helst som varken är av designermärke eller försöker se ut som ett. Som bara är en vanlig jäkla väska att ha grejer i.

• Magrat

Ingen av mina handväskor har kostat över 400, och ett par av dem är riktiga skinnväskor. Jag skulle kanske kunna sträcka mig till att betala 500-1000 om jag skulle hitta någon riktigt speciell väska.
    Vet inte riktigt vad det skulle vara som var värt det i och för sig... Obestämd

I'm not a Buffy-fan, I'm a Buffy-fanatic!
  • SuzR
    Kokomo skrev 2010-10-05 10:11:54 följande:
    Varför verkar endel ta förgivet att om man har en billig väska så är det en "kopia"? Det finns väl hur mycket väskor som helst som varken är av designermärke eller försöker se ut som ett. Som bara är en vanlig jäkla väska att ha grejer i.
    när jag menar kopia så menar jag väskor som ÄR kopior av LV, Gucci, Prada, osv...sådana man kan hitta i marknader utomlands. Sen finns det ju 'vanliga' väskor som bara är ..väskor.
  • 010306

max 300 tror jag.. är ingen väskfantast & handlar gärna billiga på loppis om jag hittar coola för en 25 :- ;P

• Kokomo
    SuzR skrev 2010-10-05 10:16:09 följande:
    när jag menar kopia så menar jag väskor som ÄR kopior av LV, Gucci, Prada, osv...sådana man kan hitta i marknader utomlands. Sen finns det ju 'vanliga' väskor som bara är ..väskor.
    Precis. Men flera i tråden har uttryckt sig som att bara för att man har en billig väska så är det en kopia och det är ju ett rätt märkligt synsätt när de finns så mycket andra billiga väskor.
  • Santon

Beroende på hur mkt jag vill ha just "den" väskan? Om jag anser mig ha råd? Ja... då kan ka no tänka mig att ge en hel del?
    Tycker inte om kopior, men har väskor i olika prisklasser och från olika märken/affärer.
    Den dyraste jag har, har jag inte köpt själv. Den fick jag av min man i julklapp förr ca 5 år sedan. Det är en GUCCI och kostade 11800:-. En klassiker som jag tror att jag kommer använda hela livet.
    Min favoritväska är dock en väska jag köpt i en butique här i Malmö och den gick väl på en 800-900:-.

• La Lola
    SuzR skrev 2010-10-05 09:58:16 följande:
    jag har ju hellre 1 dyr än och köper 10 billiga kopior som ändå går sönder. Det är dyrt att vara snål
    de 3 väskor jag äger är mellan...5-10 år gamla skulle jag tro...kostade under 300 st.
    Inte så dyrt för min del.....
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Shorona

3-400 kanske. Använder sällan och dåligt intresse.
    Mitt hjärta klappar för skor!

• Lavish

Det landar runt 7-800 som max. Om vi pratar handväska alltså. Men en sådan dyr handväska har jag aldrig köpt, mina brukar landa strax under 500 lappen. Så då ska det ju vara något extra.

• Lavish

Har inget som helst intresse av att väskan ska ha något speciellt märke. Däremot kan ju snygg och praktiskt design, samt om det är äkta läder, spela in i hur mycket jag vill betala.

• Bling1975

Än så länge har jag inte blivit tokförälskad i några väskor som kostar över 5.000:- men om jag inte hade "väskochskoköpförbud" så skulle jag kunna betala över 20.000:- för den perfekta väskan.

Har man väl köpt välgjorda väskor i äkta skinn så vill man inte gå tillbaka till billig skit. Mina favoritväskor som jag använder så gott som dagligen ser knappt använda ut efter flera år. Tidigare när jag la några hundralappar på en väska var man glad om de höll en säsong innan de fick sprickor i handtagen.

Stitch längtar efter Lilo
  • enny signatur

inte något alls. jo kanske väldigt lite om jag endera troode någon jag kände ville ha den (och hade nytta av den!) eller kunde sälja den. Men troligen 0 kr.
    Använder inte, planerar aldrig att använda heller. 

• Butterscotch

Jag är inte så intresserad av väskor, skulle kanske kunna lägga 2000 eller så om den var riktigt snygg och av bra kvalitet.

• elektra1
    Bling1975 skrev 2010-10-06 01:00:59 följande:
    Än så länge har jag inte blivit tokförälskad i några väskor som kostar över 5.000:- men om jag inte hade "väskochskoköpförbud" så skulle jag kunna betala över 20.000:- för den perfekta väskan.

Har man väl köpt välgjorda väskor i äkta skinn så vill man inte gå tillbaka till billig skit. Mina favoritväskor som jag använder så gott som dagligen ser knappt använda ut efter flera år. Tidigare när jag la några hundralappar på en väska var man glad om de höll en säsong innan de fick sprickor i handtagen.
    jag har köpt väskor i utlandet i äkta läder, handgjorda. Jättefina, kostade bara 300 kr. De höll i många år utvändigt. Men invändigt blir en väska ful fort tycker jag. Oavsett om den kostar 10 tusen eller 100 kr.
    Jag vill ha snyggt inuti, nästan viktigare än utsidan, därför byter jag ofta.  Så då duger äkta läder väskor för 300 kr bra.
  • Thaleya

1000 spänn som mest tror jag., resväskor inkluderade i beräkningen.

Svar på tråden Hur mycke skulle du kunna betala för en väska?