• Längtandsfull

Kök med alla möjliga tillbehör är det en leksak för flicka eller pojke? Vad tycker du?

Ja vad tycker ni?
    Är ett stort leksakskök med massor av tillbehör som micro, kaffekokare, alla möjliga slevar,kastruller, tallrikar,muggar,bestik osv. Är det en könsbestämd leksak??

Dockor är ju  mer för tjejer och bilar mer för killar.

Vill verkligen inte att det skall bli missförstånd och sura miner så jag skriver tydligt att
    SJÄLVKLART KAN FLICKOR LEKA MED BILAR OCH TVÄRTOM...

Hoppas ni förstår vad jag menar..

• Svar på tråden Kök med alla möjliga tillbehör är det en leksak för flicka eller pojke? Vad tycker du?
  • Längtandsfull
    MammaMajs skrev 2010-10-04 14:45:06 följande:
    Det är leksaker som är till för barn, enkelt tycker jag. Detsamma gäller både bilar och dockor samt allt däremellan, det barnet själv gillar passar bra till just det barnet.
    Men det var inte det frågan var. Utan mer vad dom"oskrivna relerna" säger.

Då är dockor till för tjejer och bilar till killar.
  • MammanZ

Självklart  är leksakskök för både killar och tjejer. Lillkillen (1 år) har hunnit få lite köks saker, och till jul kommer han att få en leksakshörna under vår trapp med bla kök från IKEA, kastruller etc

• augustisten

Fram till alldeles nyligen var köket och leksaksmaten nästan det enda min unge lekte med. Han har en röd Briospis och hyllor som vi byggt ihop själva. Och kastruller och karotter i har han i alla möjliga kulörer.

Damsugaren är rosa med blommor på. Den älskar han.

• La Lola

Det är en leksak för barn.
    Precis som dockor o bilar.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Nenime

Vår son fick en spis och kastruller och en massa plastmat. Han är inte så intresserad men det är han i och för sig varken av dockor eller bilar heller. Han leker bara med Lego.

Tycker absolut att en spis är en bra leksak till en pojke!  Tänk  blivande Jamie Oliver =)

• saltflingan

Det är en bra leksak för BARN.

• Kelly1994

Egentligen är det lite sorgligt att små barn leker med det som de sedan på tvång måste syssla med resten av livet. Tror det är mer gynnande att klättra i träd, leka fantasilekar, spela fotboll och sådant som man sen inte gör (fotboll kan man spela men det andra). Saknar då man kunde vara vem man ville för ett tag, vara på rymmen (och vara lycklig).
    Det jag saknar mest från när jag var mindre är att klättra i träd och när farmor berättade sagor för mig...

• HejaFreja

Bara läst ts.

Måste man välja?
    Min flicka är inte speciellt intresserad av just kök. Möjligtvis skulle det kunna vara kul med en spis med lucka, så kunde hon lägga in saker, och sen plocka ut dem igen. Gång på gång på gång.
    Grannpojken har just fått en dockspis, som han älskar!

Ser man att barnet är intresserat av dockor - köp en docka.
    Ser man att barnet gillar bilar - ge det bilar att leka med.
    Mycket enkelt.

Min dotter gillar bollar och dockor mest, är hon en she-male då? Flört

• Superbia

Absolut! Jag önskar mig en spis med tillbehör till mina killar i 1-årspresent

Morten & Vidar 091029
  • MammaG

Kök passare definitivt som leksak för båda könen. Har flera vänner som skaffat lek-kök till sina pojkar, och det har varit mycket uppskattat

Svar på tråden Kök med alla möjliga tillbehör är det en leksak för flicka eller pojke? Vad tycker du?