• callimero

arimidex - mot obefintlig spermaproduktion...

Är också nyfiken. Min sambo har ytterst få spermier men vi har inte fått kolla FSH eller något annat. Har gjort 6 st ICSI. Men jag har läst att man kan behandla med olika preparat som man normalt förskriver åt kvinnor, tex Gonal-f så det är säkert korrekt. Hoppas det har effekt! 

• callimero

Han har spermier men ytterst få. Det enda vi fick reda på var att testossteron och zink var något lågt och att han hade liten testikelvolym.

Det finns inget "fel" på mig förutom det att vi sökte hjälp det året jag skulle fylla 39 så vi har fått betala alla försök själva.

Har flera gånger frågat om det inte finns något att göra för att öka mängden spermier men bara fått svaret att det finns inget att göra. Nu vill de inte låta oss göra fle försök pga jag fyllt 43 i augusti och det är så tungt att man inte ens har en liten chans att försöka hemma. Därför famlar jag efter om det kanske ändå finns något man kan försöka med för att få fram lite fler och piggare simmare.

• callimero

Ja man slutar nästan att tänka på annat, det är lätt att resten av livet känns betydelselöst. Har funderat på Danmark men läkaren säger att det inte skulle fungera vid min ålder. Märkligt hur jag numera ser på mig själv som infertil.

Svar på tråden arimidex - mot obefintlig spermaproduktion...