Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

Tips på roliga sätt att berätta för nära & kära att man är gravid!

Jag hade inget planerat när jag skulle berätta för mina föräldrar...Ville gärna göra det på något roligt sett men kunde inte komma på något. Men när vi var o hälsade på för några helger sedan så sa mamma att hon ville veta vad vi önskade oss julklapp...Då svarade jag bara "jag vill ha en spjälsäng eller när förresten bidrag till en barnvagn är bättre" hennes min var obetalbar... =) Hon berättar då att min pappa hade drömt att vi skulle ha barn för några veckor sedan...Så till honom sa jag bara " du drömmer tydligen sanndrömmar" tog lite längre tid för honom att fatta dock...

För brossan tänkte jag berätta när vi gjort KUB nästa vecka..Tänkte mmsa en ULbild på liten o skriva typ "hej morbror, hoppas allt är bra med dig. Vi ses i maj" 

• Sommarnatt2010

Kommer inte ihåg om jag skrivit i den här tråden innan...

Hade inte planerat att berätta på något speciellt sätt, men när mamma fråga vad jag önskade mig i julklapp så svarade jag "en barnvag eller en spjälsäng" Hon blev lätt shockade o det tog någon sekund innan hon fattade vad jag sagt =)

Till Min bror så mms jag UL bild o skrev typ "hej morbror ses i maj... "

Svar på tråden Tips på roliga sätt att berätta för nära & kära att man är gravid!