Inlägg från: Vinterbaby |Visa alla inlägg
  • Vinterbaby

Sluta amma-bröstinfektion. Nedtrappning?

Sitter nu med infektion igen e ett av brösten oh bestämt mig för att börja delamma. Hur har ni gjort när ni trappat ned för att inte få mjölkstockning? Tänkte amma bara på ett bröst men "halvtid" för det klarar inte att bara använda det bröstet. Har ni pumpat från bröstet eller gett tillägg. Berätta gärna era erfarenheter.

• Svar på tråden Sluta amma-bröstinfektion. Nedtrappning?
  • Vinterbaby

Tack för svar-verkar svårt med infektioner. Hoppas verligen jag slipper en tredje kur.
    Men är det så tror ni att infektionen inte kommer gå tillbaka om jag slut hrlt med det bröstet och forts med det goda bröstet.?

• Vinterbaby

WoWi-tack ditt svar. Jag förstår vad du menar. Jag är nog dessvärre för envis......Sitter idag och har rejält ont i såret och bröstet är enormt. Suck. Fick redan igår tankar på "att jag kan ju forts med att pumpa" vilket är korkat då det säkert skulle komma tillbaka det onda igen. Jag kommer nog också i efter hand undra vad jag har hållit på med. Får se hur det går med svullnaden och nytt möte på amningsmottagningen på måndag. Dock skönt o bra o läsa era erfarenheter. Tack.

miacia-Hur gick det med amningen? Fortsatte du och blev det bra trots böld? Stackare.

• Vinterbaby

miacia-men suck vad jobbigt-hoppas du snabbt blir bättre och jag förstår din strävan samtidigt som jag ställer mig frågan om det verkligen är värt det-till mig själv... Själv har jag nu 3 barn att ta hand om och att konstant bli dålig är inte bra för barnen. Så kanske borde jag sluta helt. Jag är verkligen ingen bra mamma med bröstproblem. Sköt om dig!

Svar på tråden Sluta amma-bröstinfektion. Nedtrappning?