• Färna

Elitserien 2010 / 2011 !

Så, då har äntligen hockey säsongen dragit igång igen!

Har kan alla som vill prata om ES 10/11 samlas och prata om omgången som varit/som kommer och om det kommande slutspelet samt kvalserien.. :)

Hoppas vi blir många!:D 

• Svar på tråden Elitserien 2010 / 2011 !
  • benel

egentligen spelar det ingen roll om det är AIK elelr DIF som åker ner.. Era derbyn ska avra hockeyfester men tyvärr har det itne blivit så.. förutom sista gången då det var en fest.

Jepp, intressant match ikväll ... AIK har ju spelat rätt bra på slutet nu, luleå har sett trötta ut.
    1-1 inför tredje, sitter tyvärr på jobbet så det är swehockey som gäller.

• Färna

Vilka är det som målar upp 120 år av hat till folkfester?:) Inga derbyn av samma kaliber i hela världen är folkfester, kommer aldrig vara heller!:)

Slut 1-2, skönt för mig - tyngre för dig.. Räcker så!:)

• benel

Håller med dig ang det, vilket är synd .. Sport ska vara en underhållning (enligt mig) därför anser jag att det börde vara folkfest när det är derby. Du verkar dock itne hålla med om att sport är en underhållning som ska vara endast underhållning .. givetvis ska man vara supporter för det lag man vill ... Men, om du helt ärligt svarar om du tycker det som hänt kring ex AIK-DIF i år är "rätt" sätt för supportrarna (från båda lagen) att bete sig ?

Haha, ja fy fan ! 3dje raka för er va?=) Nej, vinner ni över HV och luleå som är i toppen, då tkr jag ni kan få glänsa!

• Färna

Jo, på sätt och vis håller jag med dig! Men för mig är den enda sporten med underhållning Innebandy! Hockeyn och fotbollen är passion - något som man lever och andas!:)

Och givetvis är inte upplopp på arenan något som jag tycker är vettigt.. Eftersom det sitter x antal oskyldiga på läktaren som inte alls har samma intresse som dessa herrar! Deras intresse är just laget, slåss och "having a laugh"! Sen att det smäller runt om på stan är en annan sak, där är det endast dem som vill som möts! Och då ser jag inga problem.. :) Och intern slagsmål är bland det värsta som kan hända - sänder både dåliga signaler utåt men även inom AIK som inte alls är bra. Så på din fråga ; Nej, det är inte rätt.. :(

Men - ett AIK - Dif derby kommer aldrig att vara en folkfest. Kommer aldrig kunna bli! Det är så stor rivalitet mellan lagen och supportrarna! Ungefär som Lazio - Roma i Italien (höger- mot vänsterextremister), Celtic - Glasgow rangers i Skottland och Boca JR's - riverplate i Argentina.. Eller Millwall - West Ham United, Tottenham - Arsenal, Manchester City - Manchester United håller även dem samma klass som AIK - Dif.
    Visste du att derbyna mellan AIK - Dif är rankad topp 10 som Europas hetaste derbyn?:)

Ja, tredje raka nu! Grymt viktigt för laget att få vinna, speciellt mot Luleå och hv som ligger i toppen!:) Imorgon väntar MoDo som också är en viktig streckmatch som måste vinnas!:) Och känslan om slutspelet har inte försvunnit helt.. :)

• Färna

Det tog 5 206 dagar...
    När Richard Gynge efter 17:19 av den tredje perioden av gårdagens match slog in 2-1 och fastställde slutresultatet innebar det inte bara att AIK tog tre viktiga poäng, det var även den första bortasegern mot Luleå HF sedan säsongen 1996/97.

Något att glädjas åt Benel!!:)

• Färna

Fjärde raka idag, nu hoppas jag på att Luleå gör sitt mot Ssk!!!!!:)

• Menno

Hoppas på mitt kära Djurgården men ser inte ut att gå lika långt som förra säsongen, gäller att fixa slutspelsplatsen först sen får vi hoppas på det bästa ;)

• Färna

På tisdag får vi i alla fall se vilka som är bäst i stan, på AIKs 120 års dag...

K R O S S A Dif!

• Menno

Haha det blir råttkross på tisdag ;)

Svar på tråden Elitserien 2010 / 2011 !